Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka pošle na přední kola 160 koní, uvnitř pak hodlá zaujmout komfortem, velkým sedadlem řidiče či zpětnou parkovací kamerou.
Citroën sice aktuálně soustředí takřka veškerou svou pozornost na pařížský autosalon, v globálním měřítku však Evropa již začíná hrát druhé housle. Strategie cílí především na čínský trh, kde se nyní prodává čtvrtina produkce značky. Asi bychom se tedy neměli divit, že tamní klientelu hodlá francouzský výrobce zásobovat modely navrženými přímo na míru. Doposud se přitom jednalo hlavně o zástupce linie DS, jako např. DS 5LS nebo DS 6WR, nově však na čínský trh míří také „obyčejnější“ Citroën C3 XR.
Tuto novinku předcházel koncept C-XR, se kterým jsme se mohli setkat v dubnu v Pekingu. Oproti němu přitom produkční verze neprodělala mnoho změn, neboť víceméně jen přišla o grafické polepy a červeně lakovaná zpětná zrcátka. O nějaký ten palec pak byla zmenšena i litá kola, která navíc do výroby zamíří v odlišném designu. Tím ale veškerý odklon končí, i nadále totiž máme tu čest s černými ochrannými plasty, výrazně chromovanou čelní maskou nebo mohutnými střešními ližinami.
Na fotky interiéru prozatím můžeme zapomenout, v tomto směru nás ovšem na návštěvu nepozval ani koncept. Vycházet tak můžeme pouze z tiskové zprávy, která zmiňuje pro Citroën typický komfort, velké a pohodlné sedadlo řidiče, bezklíčový vstup a startování či zpětnou parkovací kameru. Mimo to pak máme počítat se systémem Grip Control, který bude navyšovat přilnavost poháněných předních kol.
V motorovém prostoru se objeví přeplňovaná jedna šestka, která je standardně spjata se systémem start/stop. Produkovat přitom bude 160 koní, jejichž přenos si vezme na starosti šestistupňová automatická převodovka. Na údaje o jízdní dynamice či spotřebě však bude potřeba vyčkat zřejmě až do prosince, kdy by vůz měl zamířit do čínských dealerství.
Kromě samotného prodeje se pak nový Citroën C3 XR bude v místě rovněž vyrábět, a to v továrně ve Wu-chanu ve spolupráci s tamním partnerem, značkou DongFeng Motor Group. To ovšem samo o sobě neznamená, že by Evropu měl zcela zapovězenou - produkční verze je totiž od dnešního dne vystavena v showroomu C42 na pařížském Champs-Elysées.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.








Produkční verze Citroënu C3XR se oproti konceptu příliš nezměnila, víceméně jen ubylo grafických polepů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11