Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč

Malý hatchback se podrobil modernizaci, která favorizovala hlavně motorový prostor. Kromě toho můžete sáhnout také po u nás neobvyklém financování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč

14.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malý hatchback se podrobil modernizaci, která favorizovala hlavně motorový prostor. Kromě toho můžete sáhnout také po u nás neobvyklém financování.

O chystaném faceliftu Citroënu C3 jsme informovali ještě před zahájením ženevského autosalonu, kde měl vůz premiéru a je tedy pomalu možné, že na modernizaci francouzského hatchbacku jste již zapomněli. S příchodem novinky na český trh tak nastává ideální čas pro rekapitulaci, která příliš času nezabere. V interiéru a po stránce exteriérové se totiž mnoho věcí nezměnilo, neboť zvenčí budete konfrontováni jen s novou čelní maskou nebo jinými světlomety, trochy rozšíření pak doznala i paleta barev. Uvnitř pro změnu přibyl termopovlak palubní desky, pozměněn byl přístrojový štít a jiné je i čalounění nebo dekorační ozdoby. To je ale po stránce kosmetické opravdu vše, další změny jsou tak již ryze mechanické.

Směrem nahoru se paleta motorů rozhodně posouvat nebude, největší novinky je tak třeba hledat na počátku ceníku, a to ve výbavě Attraction, která po vzoru Peugeotu 208 představuje pouze tříválcové motory. Za základní verzi 1,0 VTi o výkonu 68 koní dáte 252 400 Kč, zatímco potentnější motorizace 1,2 VTi naladěná na 82 koní stojí 267 400 Kč. V obou případech však máte nárok na slevu dvaceti tisíc korun, díky čemuž nakonec u dealera necháte 232 400, respektive 247 400 Kč. V prvním případě je tak faceliftovaný model o sedm tisíc levnější než C3 1,1i X, s níž Citroën v roce 2010 vstupoval na český trh.

V případě výbavy ovšem na úrovni Attraction nepočítejte s vyčerpávajícím seznamem. Vyjma volantu, sedadel a bezpečnostní techniky či airbagů uvnitř prakticky nic nenajdete. Stačí však sáhnout po první ze dvou nových speciálních sérií (Vitamin, Selection) a rázem máte k dispozici klimatizaci a audio systém. Základní model vás přitom vyjde na 252 400 Kč, zatímco za silnější verzi dáte 262 400 Kč (opět se jedná o ceny po slevách).

Ještě více se samozřejmě můžete rozšoupnout se sérií Selection, která k výše zmíněnému přihazuje ještě zadní parkovací asistent, přední mlhovky a paket s chromovými doplňky. Po započítání výhod přitom budete platit jen 267 400 Kč, pod kapotu ovšem již dostanete výkonnější tříválec 1,2 VTi. Za 307 400 Kč pak navíc v této výbavě můžete sáhnout i po dieselovém motoru, a to čtyřválci 1,4 HDi produkujícím 70 koní.

Tím se pomalu dostáváme ke dvěma standardním úrovním Tendance a Exclusive, které jsou již k mání s celou paletou pohonných jednotek. A také převodovek, neboť zatímco dosud zmíněným verzím byl vyhrazen jen pětistupňový manuál, na těchto úrovních je již k mání čtyřstupňový automat nebo pětistupňový automatizovaný manuál. Spřáhnout je přitom můžete s motory 1,4 VTi, 1,6 VTi a 1,4 e-HDi.

Po stránce cenové výbava Tendance (zahrnující pakety Look a Bezpečnost, tempomat nebo elektrické ovládání předních oken) startuje sumou 272 400 Kč, kterou zaplatíte za motor 1,2 VTi. Benzinová jedna-čtyřka o výkonu 95 koní již vychází na 302 400 Kč, to samé ovšem platíte i za diesel 1,4 HDi o výkonu 70 koní. O 18 tisíc Kč je dražší model 1,4 e-HDi, o dvacet pak vrcholná verze 1,6 e-HDi.

Zvolit můžete rovněž nejvyšší úroveň Exclusive, které přihazuje třeba klimatizaci nebo čelní okno Zénith. V takovém případě však tříválec 1,2 VTi stojí 302 000 Kč, čtyřválec 1,4 VTi i diesel 1,4 HDi jsou o třicet tisíc dražší. Novinkou je motor 1,6 VTi o výkonu 120 koní, který s manuálem vychází na 327 400 Kč, s automatem je však o 30 tisíc dražší. Stojí tak více než diesel 1,6 e-HDI o výkonu 90 koní, za který na této úrovní dáte 352 400 Kč.

Chybět samozřejmě nemůže ani celá řada příplatků a paketů, o nichž vás zpraví kompletní oficiální ceník (PDF 882 kB). Nalistovat v něm však budete muset až čtvrtou stránku, ty první totiž informují o aktuálních akcích Citroënu. Tedy i o unikátu českého zastoupení zvaném Cashback, v jehož rámci můžete při koupit nové C3 získat zpět na účet až 80 000 Kč. Jak je to možné?

Jde samozřejmě o nákup na splátky, kdy vám Citroën po sepsání smlouvy pošle „malou domů“. Je však nutné počítat s tím, že toto zpětné vyplácení funguje pouze při objednání vozu za jeho oficiální cenu. Zmíněných 80 tisíc si tak můžete odečíst při koupi C3 1,6 e-HDi, která před slevami stojí 422 400 Kč. Po započtení CashBacku však již cena klesá na 442 400 Kč, díky čemuž se dostanete ještě pod slevový program. Možná i proto si Citroën od této akce hodně slibuje.


Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 1 - Citroen C3 2013 facelift 01Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 2 - Citroen C3 2013 facelift 02Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 3 - Citroen C3 2013 facelift 03Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 4 - Citroen C3 2013 facelift 04Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 5 - Citroen C3 2013 facelift 05Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 6 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 01Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 7 - Citroen C3 2013 facelift 06Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 8 - Citroen C3 2013 facelift 07Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 9 - Citroen C3 2013 facelift 08Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 10 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 02Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 11 - Citroen C3 2013 facelift 09Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 12 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 03Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 13 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 04Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 14 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 05Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 15 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 06Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 16 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 07Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 17 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 08Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 18 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 09Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 19 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 10Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 20 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 11Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 21 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 12Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 22 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 13Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 23 - Citroen C3 2013 facelift 10Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč - 24 - Citroen C3 2013 facelift 11
Modernizovaný Citroën C3 vstupuje na český trh s nižší cenou než před faceliftem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.