Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 2013: facelift dorazil na český trh, za základní tříválec dáte 232 tisíc Kč
14.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý hatchback se podrobil modernizaci, která favorizovala hlavně motorový prostor. Kromě toho můžete sáhnout také po u nás neobvyklém financování.
O chystaném faceliftu Citroënu C3 jsme informovali ještě před zahájením ženevského autosalonu, kde měl vůz premiéru a je tedy pomalu možné, že na modernizaci francouzského hatchbacku jste již zapomněli. S příchodem novinky na český trh tak nastává ideální čas pro rekapitulaci, která příliš času nezabere. V interiéru a po stránce exteriérové se totiž mnoho věcí nezměnilo, neboť zvenčí budete konfrontováni jen s novou čelní maskou nebo jinými světlomety, trochy rozšíření pak doznala i paleta barev. Uvnitř pro změnu přibyl termopovlak palubní desky, pozměněn byl přístrojový štít a jiné je i čalounění nebo dekorační ozdoby. To je ale po stránce kosmetické opravdu vše, další změny jsou tak již ryze mechanické.
Směrem nahoru se paleta motorů rozhodně posouvat nebude, největší novinky je tak třeba hledat na počátku ceníku, a to ve výbavě Attraction, která po vzoru Peugeotu 208 představuje pouze tříválcové motory. Za základní verzi 1,0 VTi o výkonu 68 koní dáte 252 400 Kč, zatímco potentnější motorizace 1,2 VTi naladěná na 82 koní stojí 267 400 Kč. V obou případech však máte nárok na slevu dvaceti tisíc korun, díky čemuž nakonec u dealera necháte 232 400, respektive 247 400 Kč. V prvním případě je tak faceliftovaný model o sedm tisíc levnější než C3 1,1i X, s níž Citroën v roce 2010 vstupoval na český trh.
V případě výbavy ovšem na úrovni Attraction nepočítejte s vyčerpávajícím seznamem. Vyjma volantu, sedadel a bezpečnostní techniky či airbagů uvnitř prakticky nic nenajdete. Stačí však sáhnout po první ze dvou nových speciálních sérií (Vitamin, Selection) a rázem máte k dispozici klimatizaci a audio systém. Základní model vás přitom vyjde na 252 400 Kč, zatímco za silnější verzi dáte 262 400 Kč (opět se jedná o ceny po slevách).
Ještě více se samozřejmě můžete rozšoupnout se sérií Selection, která k výše zmíněnému přihazuje ještě zadní parkovací asistent, přední mlhovky a paket s chromovými doplňky. Po započítání výhod přitom budete platit jen 267 400 Kč, pod kapotu ovšem již dostanete výkonnější tříválec 1,2 VTi. Za 307 400 Kč pak navíc v této výbavě můžete sáhnout i po dieselovém motoru, a to čtyřválci 1,4 HDi produkujícím 70 koní.
Tím se pomalu dostáváme ke dvěma standardním úrovním Tendance a Exclusive, které jsou již k mání s celou paletou pohonných jednotek. A také převodovek, neboť zatímco dosud zmíněným verzím byl vyhrazen jen pětistupňový manuál, na těchto úrovních je již k mání čtyřstupňový automat nebo pětistupňový automatizovaný manuál. Spřáhnout je přitom můžete s motory 1,4 VTi, 1,6 VTi a 1,4 e-HDi.
Po stránce cenové výbava Tendance (zahrnující pakety Look a Bezpečnost, tempomat nebo elektrické ovládání předních oken) startuje sumou 272 400 Kč, kterou zaplatíte za motor 1,2 VTi. Benzinová jedna-čtyřka o výkonu 95 koní již vychází na 302 400 Kč, to samé ovšem platíte i za diesel 1,4 HDi o výkonu 70 koní. O 18 tisíc Kč je dražší model 1,4 e-HDi, o dvacet pak vrcholná verze 1,6 e-HDi.
Zvolit můžete rovněž nejvyšší úroveň Exclusive, které přihazuje třeba klimatizaci nebo čelní okno Zénith. V takovém případě však tříválec 1,2 VTi stojí 302 000 Kč, čtyřválec 1,4 VTi i diesel 1,4 HDi jsou o třicet tisíc dražší. Novinkou je motor 1,6 VTi o výkonu 120 koní, který s manuálem vychází na 327 400 Kč, s automatem je však o 30 tisíc dražší. Stojí tak více než diesel 1,6 e-HDI o výkonu 90 koní, za který na této úrovní dáte 352 400 Kč.
Chybět samozřejmě nemůže ani celá řada příplatků a paketů, o nichž vás zpraví kompletní oficiální ceník (PDF 882 kB). Nalistovat v něm však budete muset až čtvrtou stránku, ty první totiž informují o aktuálních akcích Citroënu. Tedy i o unikátu českého zastoupení zvaném Cashback, v jehož rámci můžete při koupit nové C3 získat zpět na účet až 80 000 Kč. Jak je to možné?
Jde samozřejmě o nákup na splátky, kdy vám Citroën po sepsání smlouvy pošle „malou domů“. Je však nutné počítat s tím, že toto zpětné vyplácení funguje pouze při objednání vozu za jeho oficiální cenu. Zmíněných 80 tisíc si tak můžete odečíst při koupi C3 1,6 e-HDi, která před slevami stojí 422 400 Kč. Po započtení CashBacku však již cena klesá na 442 400 Kč, díky čemuž se dostanete ještě pod slevový program. Možná i proto si Citroën od této akce hodně slibuje.
Modernizovaný Citroën C3 vstupuje na český trh s nižší cenou než před faceliftem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva