Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky

Kolínská trojčata, Peugeot 107, Citroën C1 a Toyotu Aygo, všichni dobře známe. Mnozí nad nimi ohrnují nos, přesto rozhodně nestojí někde vzadu. Po třech letech výroby nyní Peugeot a Citroën oznámili facelift svých variací na kolínské téma, Toyota na sebe jistě nenechá čekat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky

3.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kolínská trojčata, Peugeot 107, Citroën C1 a Toyotu Aygo, všichni dobře známe. Mnozí nad nimi ohrnují nos, přesto rozhodně nestojí někde vzadu. Po třech letech výroby nyní Peugeot a Citroën oznámili facelift svých variací na kolínské téma, Toyota na sebe jistě nenechá čekat.

Když v roce 2005 začínala produkce těchto městských prcků, mnoho z Čechů doufalo, že vznikne něco jako další Škodovka. Jenže ouha, zaměření produktů továrny TPCA bylo jiné a tak na účet trojičky objevilo spousta posměšných komentářů. Ovšem realita je jiná, ve světě existuje poptávka po malých a levných autech, což dokazuje množství prodaných vozů. Peugeotu 107 se prodalo doposud 322 000 kusů, Citroën C1 si odvezlo 310 000 zákazníku, což rozhodně není málo. V čem že to vlastně spočívá jejich oblíbenost? Skladnost, agilita a v neposlední řadě i ekonomická nenáročnost tvoří jádro síly těchto aut. Městská džungle je jejich revírem.

Nikdo z trojice si nehraje na nic jiného, než opravdu je - malým prckem, který v drtivé většině slouží jako druhý či třetí vůz v rodině. V tomto směru se také odehrává facelift. Kolínští byli, jsou a zůstanou levnými auty zaměřenými na funkčnost a ekonomiku. Těžko tak bylo možno očekávat rozsáhlé vylepšování. Peugeot i Citroën dostaly novou tvář ozdobenou různými dekoračními prvky doplněnou novými velkoplošnými kryty kol. A abych nezapomněl, u obou francouzkých variant budou k dispozici dvě nové barvy oranžová Mandaline, modrá Electra u Peugeotu a šedé Mica a modré Electra u Citroënu.


Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 1 - Citroen-C1-facelift-2008-2Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 2 - Citroen-C1-facelift-2008-3

Uvnitř je nabídka zajímavější. Výrobce se aplikací dodatečných tlumicích materiálů pokusil o vylepšení akustického komfortu posádky. Další změnou jsou nové druhy látkových potahů a pokud byste přece jen chtěli mít na palubě závan komfortu, můžete si objednat čalounění v kombinaci látka/kůže.

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 3 - Citroen-C1-facelift-2008-4Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 4 - Citroen-C1-facelift-2008-5

Peugeot i Citroën budou i nadále k dispozici s jedním benzínovým a jedním naftovým motorem. K tříválcovému 1,0i o výkonu 68 k si kromě standardní manuální převodovky můžete objednat pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive. Diesel 1,4HDi o výkonu 54 koní je v nabídce jen s manuálem.

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 5 - Peugeot-107-facelift-2008-1Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 6 - Peugeot-107-facelift-2008-2

Nová tvář, něco málo komfortu navíc a stále stejně vhodné vlastnosti pro pohyb ve městech. Tipuji, že se kolínským bude dařit i nadále.

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 7 - Peugeot-107-facelift-2008-3 Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 8 - Peugeot-107-facelift-2008-4

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.