Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky
3.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Kolínská trojčata, Peugeot 107, Citroën C1 a Toyotu Aygo, všichni dobře známe. Mnozí nad nimi ohrnují nos, přesto rozhodně nestojí někde vzadu. Po třech letech výroby nyní Peugeot a Citroën oznámili facelift svých variací na kolínské téma, Toyota na sebe jistě nenechá čekat.
Když v roce 2005 začínala produkce těchto městských prcků, mnoho z Čechů doufalo, že vznikne něco jako další Škodovka. Jenže ouha, zaměření produktů továrny TPCA bylo jiné a tak na účet trojičky objevilo spousta posměšných komentářů. Ovšem realita je jiná, ve světě existuje poptávka po malých a levných autech, což dokazuje množství prodaných vozů. Peugeotu 107 se prodalo doposud 322 000 kusů, Citroën C1 si odvezlo 310 000 zákazníku, což rozhodně není málo. V čem že to vlastně spočívá jejich oblíbenost? Skladnost, agilita a v neposlední řadě i ekonomická nenáročnost tvoří jádro síly těchto aut. Městská džungle je jejich revírem.
Nikdo z trojice si nehraje na nic jiného, než opravdu je - malým prckem, který v drtivé většině slouží jako druhý či třetí vůz v rodině. V tomto směru se také odehrává facelift. Kolínští byli, jsou a zůstanou levnými auty zaměřenými na funkčnost a ekonomiku. Těžko tak bylo možno očekávat rozsáhlé vylepšování. Peugeot i Citroën dostaly novou tvář ozdobenou různými dekoračními prvky doplněnou novými velkoplošnými kryty kol. A abych nezapomněl, u obou francouzkých variant budou k dispozici dvě nové barvy oranžová Mandaline, modrá Electra u Peugeotu a šedé Mica a modré Electra u Citroënu.
Uvnitř je nabídka zajímavější. Výrobce se aplikací dodatečných tlumicích materiálů pokusil o vylepšení akustického komfortu posádky. Další změnou jsou nové druhy látkových potahů a pokud byste přece jen chtěli mít na palubě závan komfortu, můžete si objednat čalounění v kombinaci látka/kůže.
Peugeot i Citroën budou i nadále k dispozici s jedním benzínovým a jedním naftovým motorem. K tříválcovému 1,0i o výkonu 68 k si kromě standardní manuální převodovky můžete objednat pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive. Diesel 1,4HDi o výkonu 54 koní je v nabídce jen s manuálem.
Nová tvář, něco málo komfortu navíc a stále stejně vhodné vlastnosti pro pohyb ve městech. Tipuji, že se kolínským bude dařit i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před hodinou - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 3 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 4 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva