Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky
3.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Kolínská trojčata, Peugeot 107, Citroën C1 a Toyotu Aygo, všichni dobře známe. Mnozí nad nimi ohrnují nos, přesto rozhodně nestojí někde vzadu. Po třech letech výroby nyní Peugeot a Citroën oznámili facelift svých variací na kolínské téma, Toyota na sebe jistě nenechá čekat.
Když v roce 2005 začínala produkce těchto městských prcků, mnoho z Čechů doufalo, že vznikne něco jako další Škodovka. Jenže ouha, zaměření produktů továrny TPCA bylo jiné a tak na účet trojičky objevilo spousta posměšných komentářů. Ovšem realita je jiná, ve světě existuje poptávka po malých a levných autech, což dokazuje množství prodaných vozů. Peugeotu 107 se prodalo doposud 322 000 kusů, Citroën C1 si odvezlo 310 000 zákazníku, což rozhodně není málo. V čem že to vlastně spočívá jejich oblíbenost? Skladnost, agilita a v neposlední řadě i ekonomická nenáročnost tvoří jádro síly těchto aut. Městská džungle je jejich revírem.
Nikdo z trojice si nehraje na nic jiného, než opravdu je - malým prckem, který v drtivé většině slouží jako druhý či třetí vůz v rodině. V tomto směru se také odehrává facelift. Kolínští byli, jsou a zůstanou levnými auty zaměřenými na funkčnost a ekonomiku. Těžko tak bylo možno očekávat rozsáhlé vylepšování. Peugeot i Citroën dostaly novou tvář ozdobenou různými dekoračními prvky doplněnou novými velkoplošnými kryty kol. A abych nezapomněl, u obou francouzkých variant budou k dispozici dvě nové barvy oranžová Mandaline, modrá Electra u Peugeotu a šedé Mica a modré Electra u Citroënu.
Uvnitř je nabídka zajímavější. Výrobce se aplikací dodatečných tlumicích materiálů pokusil o vylepšení akustického komfortu posádky. Další změnou jsou nové druhy látkových potahů a pokud byste přece jen chtěli mít na palubě závan komfortu, můžete si objednat čalounění v kombinaci látka/kůže.
Peugeot i Citroën budou i nadále k dispozici s jedním benzínovým a jedním naftovým motorem. K tříválcovému 1,0i o výkonu 68 k si kromě standardní manuální převodovky můžete objednat pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive. Diesel 1,4HDi o výkonu 54 koní je v nabídce jen s manuálem.
Nová tvář, něco málo komfortu navíc a stále stejně vhodné vlastnosti pro pohyb ve městech. Tipuji, že se kolínským bude dařit i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva