Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape
24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Po 108 je tu odhalení dalšího z kolínských trojčat. Krom 3D a 5D verze bude v nabídce také Airscape s plátěnou střechou.
Do Ženevy zbývá už jen pár dnů, a tak se koncern PSA rozhodl o vypuštění dalšího dílku skládačky. Peugeotího potomka doplňuje nejmenší Citroën a čekat už budeme jen na „tajemné“ Aygo od Toyoty. Stejně jako 108 se i C1 dočkala mezigeneračního nárůstu délky karoserie. Vůz měřící 3,46 metru je o 2 centimetry delší, o stejnou hodnotu nižší, ale také o jeden centimetr užší než jeho předchůdce. Co se týče zavazadelníku nabízí 196 litrů v základu a až 750 litrů, jakmile se sklopí opěráky zadních sedadel.
Městské minivozítko má doposud na kontě přes 760 tisíc prodaných kusů a zdá se, že díky atraktivnější karoserii ještě řádně „přitopí pod kotel“. Základní třídveřová verze s plechovou střechou, ani o pár dveří bohatší hatchback, ale nebudou ani v nejmenším tak přitažlivé jako Airscape s plátěnou stahovací střechou o třech různých barvách. Kromě klasické černé varianty se v nabídce Airscape objeví ještě červená a šedá varianta.
Karoserie sama o sobě může být vyvedena ve dvoubarevném provedení. Bohužel, z prvních fotografií do interiéru zatím příliš vidět není, ale vsadit můžeme na pestré barvy a zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce.
Podle našeho očekávání bude u malého Francouze kladen důraz na možnost individualizace a hezčí vzhled, než jakým se mohl pochlubit předchůdce. Přední část vozu je ozdobena LED pruhy na denní svícení a celkem neobvyklými světlomety rozdělenými na dva samostatné segmenty, čímž se má spolu s ostatními prvky přiblížit zbytku modelové řady Citroënu. Prosklené víko třetích, respektive pátých dveří už v podstatě není žádným překvapením, výraznější prolisy či koncové svítilny jakbysmet. C1 přijede na čtrnáctipalcových a o palec rozměrnějších kolech s ozdobnými poklicemi, ale za příplatek samozřejmě nebude potenciální zákazník ochuzen ani o vkusnější hliníkové patnáctky.
Velice nás potěšilo, že se potvrdila avizovaná hodnota hmotnosti, která činí 840 kilogramů. K tomu se ještě C1 přidá naprosto vyhovující manévrovatelnost, neboť je schopna se otočit na kružnici s poloměrem 4,8 metru. Nabídku motorů bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou ETG. V záloze bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní), přičemž ta bude dostupná pouze s manuálem. Podle dostupných informací zvládne díky 118 Nm sprint na stovku za 11 sekund a přitom nežádá více než 4,3 litru na sto ujetých kilometrů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nová generace C1 v Ženevě ukázala, jaký je výhled skrze otevřenou střechu
Nevypadá věru zle, ale více se nám líbí tradičnější Peugeot. Trumfem C1 bude verze Airscape
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva