Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka má nabídnout největší rozvor ve své třídě. Asistovat mu bude rozměrné střešní okno či technologie Grip Control.
Francouzská automobilka nepředstavila na autosalonu v Pekingu pouze stylový crossover DS 6WR, ale také jeho levnějšího bratříčka C-XR, jinak pojatou obdobu Peugeotu 2008. Ten by podle všech dosavadních informací měl stát na platformě PF1, kterou používá rovněž Citroën C-Elysée, její rozvor však očividně proti dárcovskému vozu musel být prodloužen. Mezi nápravami totiž aktuálně naměříme 2,65 metru (prý nejvíce v daném segmentu), zatímco výchozí sedan nabízí 2 540 mm.
Vyjma toho pak máme počítat s 4,26metrovou délkou nebo motorem THP 160 pod kapotou. Ten je přitom spojen se systémem start/stop a automatickou převodovkou, jízdní dynamiku či spotřebu ovšem značka momentálně nezmiňuje. Vystačit si tak prozatím musíme pouze s výkonem, který je obsažen v názvu pohonné jednotky. Další informace o motorovém prostoru ale zřejmě dorazí až blíže k zahájení prodeje, tedy na konci letošního roku.
Mimo to ovšem můžeme poreferovat o 17palcových litých ráfcích, které obouvají celoroční pneumatiky. Výkon motoru přitom míří čistě na přední nápravu, s přilnavostí mimo zpevněný asfalt by ovšem měla pomáhat technologie Grip Control. Po stránce kosmetické pak v tomto ohledu nemohou chybět ani populární plastové lemy blatníků či stříbrně lakovaná ochrana podvozku vpředu a vzadu.
Z dalších prvků lze pak zmínit střešní ližiny, jež lemují rozměrné panoramatické okno, na pohled do interiéru si ale musíme počkat stejně jako na zmiňovaná technická data. Dodat tak můžeme pouze tolik, že s prodejem vozu v Evropě se nepočítá. Stejně jako prémiovější DS 6WR totiž zamíří i tento crossover pouze na čínský trh. Jeho cena by ovšem i díky tamní výrobě neměla být příliš vysoká.













Nový Citroën C-XR vychází ze sedanu C-Elysée, oproti němu však nabízí mnohem větší rozvor mezi nápravami
Živé foto: IndianAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 11 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321