Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně

Rychlé Citroëny VTS mají v Evropě utrum. Situace v Číně je jiná, spíše než znakem rychlosti jsou tam ale symbolem cirkusového tuningu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně

6.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rychlé Citroëny VTS mají v Evropě utrum. Situace v Číně je jiná, spíše než znakem rychlosti jsou tam ale symbolem cirkusového tuningu.

Kolega to nedávno psal v testu Citroën‎u DS3 1,6 THP - francouzská značka je jednou z historicky nejúspěšnějších na kolbištích světových rallye, otisknout své sportovní úspěchy do nabídky silničních vozů ale už nějaký čas nezvládá. Ne vždy přitom bylo zle, takové Saxo VTS dokáže pobavit i dnes a ani Xsara VTS nebyla svého času k zahození. Pak už ale přišla jen tak trochu polovičatá C4 VTS a dnes si můžete u Francouzů koupit leda DS3 Racing - po vyslovení otázky obsahující písmena VTS se na vás mladší prodejci Citroënu budou dost možná koukat jako na někoho, kdo si spletl dealerství. A nebo situace není tak špatná?

Jak se to vezme. Přinejmenším v případě písmenného trojlístku VTS může srdce příznivce značky zaplesat - Citroën na něj úplně nezapomněl a rozhodl se jím obdařit faceliftovaný model C-Quatre pro Čínu. Bohužel způsob, kterým to udělal, dech vysloveně nebere, nebo alespoň ne v pozitivním smyslu slova.

Samotný C-Quatre není od začátku výstřelkem moderní techniky, jde o sedan postavený na technických základech starší C4. To by nutně nevadilo, při vytváření verze VTS bychom ale od automobilky, která na léta spojila své jméno se Sebastienem Loebem, čekali něco trochu jiného než oblepování techniky nezměněného vozu kýčovitými doplňky. Jenže přesně to se stalo, asi to v Číně stačí.

Kolegové z CarNewsChina hovoří o novince jako o „příjemném překvapení”, my bychom se podrželi označení „překvapení”, příjemné je jen do chvíle, než odhalíte podstatu věci. Nové VTS totiž nedostalo žádné technické změny krom sníženého a přitvrzeného podvozku a i ten má dost možná jen proto, aby lépe vypadalo. Jinak je vůz technicky naprosto totožný jako standardní provedení, dokonce i kola z lehkých slitin jsou stejná.

Co se tedy měnilo, je vzhled, který opravdu zaujme. Parádní jsou hlavně falešné výdechy vzduchu na přední kapotě, poněkud kýčovitě působí i přední nárazník doplněný o plastový prvek na spodní straně a LEDky-hadovky ovíjející se okolo mlhovek. Podobně se lepilo i po bocích a vzadu, kde nechybí ani cosi mezi imitací difuzoru a imitací krytu podvozku. Lahůdkou je pak zadní (snad ani ne přítlačné) křídlo s bizarním uchycením k víku zavazadelníku a červená GTI-linka táhnoucí se okolo celého auta.

Pod kapotou je ale aspoň to nejlepší, co může C-Quatre v Číně nabídnout - dvoulitrový atmosféricky plněný čtyřválec s výkonem až 147 koní. Jenže i ten můžete mít i ve standardním provedení a jak praví čínské zdroje - bez oněch dodatečných „serepetiček” nejspíš nejenže nebude pomalejší, spíše naopak.

Zaujmout tak snad může jen cena od 113 800 yuanů, tedy něco přes 360 tisíc Kč. Ani to se nám ale vysloveně jako výhra nezdá. Návrat VTS tedy tak jako tak vítáme, podle nás by si ale zasloužil trochu lepší kulisy...


Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 1 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 01Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 2 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 02Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 3 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 03Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 4 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 04Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 5 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 05Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 6 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 06
Ostrý Citroën C-Quatre je více než čím jiným prostým tuzingovým dílem...

Zdroj: Carnewschina

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.