Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně
6.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rychlé Citroëny VTS mají v Evropě utrum. Situace v Číně je jiná, spíše než znakem rychlosti jsou tam ale symbolem cirkusového tuningu.
Kolega to nedávno psal v testu Citroënu DS3 1,6 THP - francouzská značka je jednou z historicky nejúspěšnějších na kolbištích světových rallye, otisknout své sportovní úspěchy do nabídky silničních vozů ale už nějaký čas nezvládá. Ne vždy přitom bylo zle, takové Saxo VTS dokáže pobavit i dnes a ani Xsara VTS nebyla svého času k zahození. Pak už ale přišla jen tak trochu polovičatá C4 VTS a dnes si můžete u Francouzů koupit leda DS3 Racing - po vyslovení otázky obsahující písmena VTS se na vás mladší prodejci Citroënu budou dost možná koukat jako na někoho, kdo si spletl dealerství. A nebo situace není tak špatná?
Jak se to vezme. Přinejmenším v případě písmenného trojlístku VTS může srdce příznivce značky zaplesat - Citroën na něj úplně nezapomněl a rozhodl se jím obdařit faceliftovaný model C-Quatre pro Čínu. Bohužel způsob, kterým to udělal, dech vysloveně nebere, nebo alespoň ne v pozitivním smyslu slova.
Samotný C-Quatre není od začátku výstřelkem moderní techniky, jde o sedan postavený na technických základech starší C4. To by nutně nevadilo, při vytváření verze VTS bychom ale od automobilky, která na léta spojila své jméno se Sebastienem Loebem, čekali něco trochu jiného než oblepování techniky nezměněného vozu kýčovitými doplňky. Jenže přesně to se stalo, asi to v Číně stačí.
Kolegové z CarNewsChina hovoří o novince jako o „příjemném překvapení”, my bychom se podrželi označení „překvapení”, příjemné je jen do chvíle, než odhalíte podstatu věci. Nové VTS totiž nedostalo žádné technické změny krom sníženého a přitvrzeného podvozku a i ten má dost možná jen proto, aby lépe vypadalo. Jinak je vůz technicky naprosto totožný jako standardní provedení, dokonce i kola z lehkých slitin jsou stejná.
Co se tedy měnilo, je vzhled, který opravdu zaujme. Parádní jsou hlavně falešné výdechy vzduchu na přední kapotě, poněkud kýčovitě působí i přední nárazník doplněný o plastový prvek na spodní straně a LEDky-hadovky ovíjející se okolo mlhovek. Podobně se lepilo i po bocích a vzadu, kde nechybí ani cosi mezi imitací difuzoru a imitací krytu podvozku. Lahůdkou je pak zadní (snad ani ne přítlačné) křídlo s bizarním uchycením k víku zavazadelníku a červená GTI-linka táhnoucí se okolo celého auta.
Pod kapotou je ale aspoň to nejlepší, co může C-Quatre v Číně nabídnout - dvoulitrový atmosféricky plněný čtyřválec s výkonem až 147 koní. Jenže i ten můžete mít i ve standardním provedení a jak praví čínské zdroje - bez oněch dodatečných „serepetiček” nejspíš nejenže nebude pomalejší, spíše naopak.
Zaujmout tak snad může jen cena od 113 800 yuanů, tedy něco přes 360 tisíc Kč. Ani to se nám ale vysloveně jako výhra nezdá. Návrat VTS tedy tak jako tak vítáme, podle nás by si ale zasloužil trochu lepší kulisy...
![Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 1 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 2 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 3 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 4 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 5 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně - 6 - Citroen C-Quatre VTS oficialni 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Ostrý Citroën C-Quatre je více než čím jiným prostým tuzingovým dílem...
Zdroj: Carnewschina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
před 59 minutamiPorsche přiznalo hloubku svých problémů, šokované trhy poslaly cenu akcí na nejnižší hodnotu v historii
před 2 hodinamiK mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva