Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Devítinásobný šampión rallye zamíří příští rok na světové okruhy. Opět při tom bude francouzská značka a přeplňovaný motor 1,6 THP.
Pro Sébastiena Loeba očividně neexistují žádné hranice. Svůj otisk tak nezanechal pouze ve WRC, kde jej zřejmě nikdo jen tak (a nebo také nikdy nikdo...) nepřekoná, ale též ve Formuli 1, v Le Mans, v amerických X-Games a naposledy také na Pikes Peak. To ovšem několikanásobnému mistrovi světa očividně nestačí, a proto se nově hodlá zaměřit také na okruhový motorsport. A to konkrétně na mistrovství cestovních vozů World Tourign Car Championship, kde bude v příštím roce závodit s novým Citroënem C-Elysée WTCC.
Samotný šampionát přitom, stejně jako Formule 1, prochází zásadními změnami, které se promítly i do vzhledu a výkonu vozu. Aktuálně je totiž povolena pokročilá aerodynamika, větší kola, nižší hmotnost a více síly pod kapotou. Přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec tak bude produkovat nějakých 380 koní, která na přední 18palcová kola přenese šestistupňová sekvence. Při hmotnosti pouze 1 100 kg by jistotou měla být působivá jízdní dynamika, přesné parametry ale značka neuvádí.
Více ale víme o technice, která se skrývá pod karoserií z oceli a kompozitních prvků. C-Elysée má totiž používat karbonovou spojku, hydraulický posilovač řízení, stavitelné tlumiče nebo mechanický diferenciál s omezenou svorností. Vpředu se pak objeví 380milimetrové kotouče se čtyřpístkovými třmeny, zatímco vzadu budou kotouče o rozměru 300 mm svírané třmeny dvoupístkovými.
V rámci samotné série WTCC pak zatím není k dispozici přesný kalendář, závody se ale pojedou v Latinské Americe, Maroku, Číně i Rusku. Asi proto nepřekvapí, že jedním z Loebových soupeřů bude Lada Granta WTCC. Z dalších oznámených automobilek pak víme o Hondě, ta však svůj vůz prozatím tají.



Ve srovnání se silničním modelem se závodní Citroën C-Elysée WTCC chlubí celou řadou křídel a spoilerů. Kromě toho disponuje výkonem 380 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva