Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky

Citroën opět převrací s vozem C3 Picasso zažité přístupy. Představil nový koncept, který má za úkol zaujmout vůdčí postavení v segmentu jednoprostorových vozů B2 a navíc rozšířit už tak bohatou nabídku velkoprostorových vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky

9.7.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Citroën opět převrací s vozem C3 Picasso zažité přístupy. Představil nový koncept, který má za úkol zaujmout vůdčí postavení v segmentu jednoprostorových vozů B2 a navíc rozšířit už tak bohatou nabídku velkoprostorových vozů.

C3 Picasso, který je výsledkem kreativnosti francouzské značky, přichází s odvážným stylem, novátorskou architekturou a velkým důvtipem. Snadným nastuponáním, výškou sedadel, výhledem a variabilitou pětimístného interiéru nadchne celou posádku a komplex modularitou prostoru jim usnadní každodenní používání vozu.

Ve voze C3 Picasso se spojují protiklady jako oblé a pravoúhlé linie, modernost a půvab retro stylu, objem a plynulost linií. Výsledkem je vůz novátorského designu, který se bude určitě líbit. Jeho čistý a funkční tvar je vyjádřením základního přání modelu C3 Picasso. Novinka je dlouhá 408 cm, široká 173 cm a vysoká 162 cm, přičemž zaujme obdivuhodně kompaktní přídí a vertikálně řešená záď. Toto nevídané uspořádání proporcí přináší všem cestujícím spoustu prostoru. Vynikající je i objem zavazadlového prostoru: až 500 litrů (metodika VDA) pod zadním platem v pětimístné konfiguraci.

C3 Picasso přináší nový pohled na jednoduchost používání a nabízí snadnou a intuitivní modularitu, umožňující v rekordním čase optimalizovat prostor vozu. Zadní sedadla jsou dělená a jednotlivě je lze posunout o 150 mm, takže se na ně mohou pohodlně usadit osoby všech typů postav. Díky ovladačům v horní části zadních sedadel je lze jednou rukou a jediným pohybem složit. Tato funkce umožňuje ve spojení s mobilní podlahou zavazadlového prostoru vytvořit dokonale rovnou plochu až k opěradlům první řady. Tuto délku lze ještě zvětšit sklopením opěradla sedadla spolujezdce vpředu. Místo řidiče nabízí mimořádný periferní výhled, který je umožněn trojdílným čelním sklem s úzkými sloupky, díky čemuž má řidič přehled o celé silnici. Interiér je ze všech stran obklopen okny, takže je plný světla. S panoramatickou střechou může celková prosklená plocha dosáhnout 4,52 m2, je tedy jedna z největších v daném segmentu.

Díky své kompaktnosti a malému průměru otáčení jde o velice dobře ovladatelný vůz, který si snadno poradí s každou překážkou. Jízdní stabilita na úrovni sedanu umožní zvládnout jízdu na jakékoliv silnici v naprostém klidu. Citroën C3 Picasso je určený pro všechny typy silnic, už proto, že je vybaven celou řadou úsporných a přitom efektivních motorů. V nabídce jsou dva benzínové motory nové generace VTi 95 a VTi 120 a dále naftové motory HDi 90 a HDi 110 FAP již známých vlastností a výkonů. Úrovně emisí CO2 jsou nízké: u motoru HDi 90 dosahují dokonce jen 125 g/km. Verze vybavené tubrodieselovým motorem je navíc opatřeno logem Airdream®, které označuje vozy modelové řady Citroën, jež jsou nejšetrnější k životnímu prostředí. Nový model rodiny C3 bude představen na příštím pařížském Autosalonu a na trh bude uveden v prvním čtvrtletí roku 2009.


Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky - 1 - C3 1Citroën C3 Picasso: Další MPV od francouzské značky - 2 - C3 3

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.