Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Cactus M: surfařský ideál oficiálně, má nafukovací střechu z neoprénu
3.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová verze Cactusu zaujme nejen nafukovací střechou, ale i neoprénovými sedadly nebo odvodňovacími dírami v podlaze.
Po včerejším úniku prvních fotek na sebe oficiální odhalení Citroënu Cactus M nedalo dlouho čekat. Novodobé Méhari přitom na legendární originál odkazuje hned několika prvky, z nichž tím nejvíce zřejmým je snaha zalíbit se plážovým povalečům a surfařům. Z toho důvodu ostatně byl rám čelního okna i ochranný oblouk nad zadními sedadly uzpůsoben také surfařským prvkům, zatímco samotná sedadla v kabině jsou potažena jasně zbarveným neoprénem, který má na tento svět odkazovat.
S původním kabrioletem pak novinku spojují kupříkladu mohutné dveře, které sice stejně jako přední i zadní nárazník počítají se vzduchovými kapslemi Airbump, kontrastní lakování se však v tomto případě zjevně nenosí. Místo toho si můžeme povšimnout zvýšeného podvozku, se kterým by neměl být problémem výlet na písčitou pláž. Oproti originálu však můžeme zapomenout na pohon všech kol.
Místo systému 4x4 je koncepční Cactus M osazen poháněnou přední nápravou a funkcí Grip Control, která má optimalizovat trakci na kluzčích površích. Řidič přitom za pomoci voliče usazeného nalevo od volantu může vybírat z režimů Normal, All-Terrain, Snow a Sand. Mimo to by pak se sjízdností měli napomoci i 19palcová litá kola, která jsou ovšem osazena úzkými pneumatikami s vyšším profilem.
V rámci venkovních rozměrů je francouzská novinka 4,16 metru dlouhá, 1,77 metru široká a 1,48 metru vysoká, přičemž počítá s 2,6metrovým rozvorem. Pod kapotou pak najdeme 1,2litrový přeplňovaný tříválec PureTech, který produkuje 110 koní. Na přední kola tento výkon přenáší šestistupňový automat, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 4,8 litru na sto kilometrů.
Vyjma výše zmíněného pak Cactus M dostal do vínku hned několik fines, které mají podpořit aktivní životní styl. V prvé řadě jsou to nášlapné kapsy před zadními koly, které mají cestujícím na zadních sedadlech napomoci s naskočením do kabiny. Dále pak můžeme upozornit na díry v podlaze, díky nimž mohou surfaři usednout dovnitř bez osušení i obav z následného zatopení interiéru.
Samostatnou kapitolou je poté plátěná střecha, která je ze stejného neprodyšného materiálu jako potah sedadel. Navíc ji můžete nafouknout a využít jakožto stan či případnou roletu uchycenou za zadní oblouk, pod který se vejdou dvě osoby vysoké 180 centimetrů. Tím nám však tisková zpráva končí, další detaily se dozvíme ve Frankfurtu.
O sériové výrobě ale nejspíše nebude rozhodnuto ani v hesenské metropoli, přičemž je otázkou, zda k ní skutečně dojde. Francouzská automobilka totiž momentálně říká pouze tolik, že Cactus M má naznačit potenciál, jaký se ve standardním crossoveru skrývá. Jeho dalších variant se prý skutečně dočkáme, nikde však není psáno, že budou otevřené.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Koncepční Citroën Cactus M je surfařským ideálem, výrobu však zatím jistou nemá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva