Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková

Francouzský hatchback vyroste na základech Peugeotu 208. Pod kapotou nabídne maximálně jedna-šestku, v kabině pak více místa a minimum tlačítek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková

5.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský hatchback vyroste na základech Peugeotu 208. Pod kapotou nabídne maximálně jedna-šestku, v kabině pak více místa a minimum tlačítek.

Druhá generace Citroënu C3 je na trhu již od roku 2009. A ačkoliv její registrace nejsou zdaleka nízké, ve srovnání s nejúspěšnějšími léty nedosahují ani poloviny. Pokud navíc do kontextu zasadíme prodeje konkurenčního Volkswagenu Polo, které jsou více než dvojnásobné i přesto, že německý hatchback je v prodeji ještě o dvanáct měsíců déle než ten francouzský, je logické, že se začíná hovořit o nástupci. Ten by se měl ukázat ještě letos, přičemž do prodeje zamíří okolo listopadu.

Novinka by měla stanout na platformě Peugeotu 208, načež můžeme očekávat jen lehkou změnu venkovních dimenzí. Spíše než cokoliv jiného bude protažen rozvor a zkráceny převisy, což by mělo umocnit prostor uvnitř a zároveň navýšit dynamický vzhled vozu. V rámci karoserie bychom se měli dočkat nemalého zaoblení předních i zadních rohů, což Citroën C3 přiblíží ke crossoverům. V tomto směru si ostatně vykračuje i neoficiální ilustrace, na níž hatchback do značné míry připomíná model C4 Cactus.

Po stránce mechanické nelze s ohledem na politiku francouzských automobilek očekávat objemné motory, vrcholem se tak stane 1,6litrový turbodiesel BlueHDi. Ten by měl přední kola zásobovat 75, 99 nebo 120 koňmi, přičemž standardem bude ve všech případech manuální převodovka. K dispozici ovšem zákazníci mají mít i automat. Zda se ale opět ukáže i benzinová přeplňovaná jedna-šestka, to není jisté. Počítat ovšem můžeme s litrovým a 1,2litrovým tříválcem, kdy první bude produkovat 68 koní, druhý pak 82 a 110 koní.

Interiér by měl být postaven okolo multimediálního systému, který počítá s rozměrným dotykovým displejem. Skrze něj bude ovládána většina funkcí, středová konzole i tunel tak zřejmě budou očištěny od většiny tlačítek. Jelikož výroba dvou variant kabiny by pro Citroën byla příliš nákladná, nejspíše danou technikou budou vybaveny jak základní, tak i výše postavené verze. Na potvrzení či vyvrácení této domněnky si ovšem budeme muset počkat, a to nejspíše do Ženevy, kde by se mohla ukázat koncepční verze.

S produkčním modelem by nás Francouzi mohli naživo seznámit na svém domácím autosalonu v Paříži, virtuálně ovšem bude třetí generace Citroënu C3 dozajista odhalena již během letních prázdnin. Ač tedy o sobě tento hatchback v poslední době nedával příliš najevo, během příštích měsících lze počítat s četnějšími zmínkami. S ohledem na letošní představení je totiž jen otázkou času, než špionážní fotografové přijdou s pořádným úlovkem.


Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková - 1 - Citroen C3 2016 render
Nová generace Citroënu C3 se již ukázala na neoficiání ilustraci...

Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková - 2 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 16Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková - 3 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 19Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková - 4 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 31Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková - 5 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 48Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková - 6 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 62Citroën C3 2016: nová generace dorazí letos, bude prostornější a dotyková - 7 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 72
...díky níž nám zejména vpředu připomíná crossover C4 Cactus

Zdroj: AlVolante

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.