Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Čisté” Porsche 911 R se ukáže v Ženevě, dostane atmosférický čtyřlitr
21.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model pro puristy by měl disponovat méně než 500 koňmi, jež ovšem doplní nižší hmotnost i agresivnější bodykit. Zadní křídlo však bude chybět.
V červnu loňského roku se objevily informace, dle kterých Porsche začalo s přípravami nové verze modelu 911. Ta by do vínku měla dostat manuální převodovku, kterou spřáhne s pohonným ústrojím modelů GT3 či GT3 RS. Souběžně s tím by měla dorazit i redukce hmotnosti a agresivnější bodykit, třebaže ten se prý bude muset obejít bez monstrózního zadního křídla. Důvod existence takové verze je přitom nad slunce jasný - Porsche svými posledními kroky více než zarmoutilo puristy. A model 911 R je má získat zpět na stranu Zuffenhausenu.
Nové informace přitom naznačují, že s ostrou variantou bychom se měli setkat již za pár týdnů. Šéf projektu 911 August Achleitner totiž zmínil, abychom „přišli do Ženevy, kde něco uvidíme. To je ale vše, co o tom nyní mohu říci.“ Potvrzeny tak nebyly spekulace o produkci limitované na nějakých 600 až 800 exemplářů, kdy všechny již mají svého majitele. Kromě toho ani nebylo upřesněno, co skutečně máme čekat pod kapotou. Dle aktuálních spekulací by však nemělo jít o 3,8litrový šestiválec, nýbrž čtyřlitrovou pohonnou jednotku z modelu GT3 RS.
Atmosférické plnění je tedy jistotou, výkon je však otázkou. Jelikož GT3 RS by mělo i nadále působit jako vrchol řady, nejspíše půjde o méně než 500 koní. Na rozdíl od dárcovského vozu přitom přenos na zadní kola dostane na starosti šestistupňový manuál, nikoliv automat PDK či sedmistupňová ručně řazená převodovka jako u ostatních verzí Porsche 911. Souběžně s tím by měla dorazit i nemalá odtučňovací dieta, načež by poměr výkonu a hmotnosti měl vyrovnat zmiňovanou verzi GT3 RS.
Dále máme počítat s agresivnějším bodykitem, který ovšem nabídne pouze odlišné nárazníky a bočními prahy. Monstrózní zadní křídlo nejspíše nebude ani součástí příplatkové výbavy, na rozdíl od karbon-keramických brzd. Komplet pak budou doplňovat 20palcová litá kola, nicméně s užšími pneumatikami než u vrcholného modelu. Tím by Porsche 911 R mělo disponovat menší přilnavostí než modely GT.
Uvnitř se dočkáme interiéru oholeného na kost, kupříkladu standardní kličky dveří tak nahradí látková poutka a klimatizace či audio systém budou doplňkovou výbavou, byť bezpříplatkovou. I přesto by ovšem cena měla narůst někam k sedmi milionům korun, což je sice nemalá suma, nicméně díky oné omezené výrobě bude verze 911 R časem stoprocentně stoupat na ceně.
Podle Achleitnera navíc v nabídce značky nenahradí variantu GTS, jejíž facelift ještě nebyl představen. Ten přijde ale vzhledem k tomu, že továrna v Zuffenhausenu jede na plné obrátky, není s ním kam spěchat. Dočkat bychom se jej ale měli určitě, a to nejspíše po ukončení produkce eRka.
Chystané Porsche 911 R se ukázalo na ilustraci, která dost možná bude oficiální
Techniku bude nová verze čerpat z modelu GT3 RS, obejde se však bez monstrózního zadního křídla
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 6 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 8 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 9 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před 11 hodinami - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
dnes
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB