Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
15.4.2025 | Petr Prokopec
Pracuje s výkonem až 375 koní, ve standardu má autopilot a když na to přijde, losí test zvládá rychlostí, o které se dnes většině evropských soků ani nezdá. I v plné polní přitom vychází na míň než úplně základní Škoda Octavia.
Před měsícem se čínské Geely poprvé vytasilo s velmi zajímavou novinkou, luxusním pětimetrovým rodinným sedanem Yinhe Xingyao 8 alias Galaxy Starship 8. A znovu nutí dívat se směrem k východu s poněkud závistivým pohledem, neboť to, co tento vůz nabízí - a a za kolik -, musí evropským konkurentům předem zacpávat ústa.
To základní jsme si řekli minule, nyní Číňané svou Hvězdnou loď začali prodávat, a tak si o ní můžeme říci víc. Víme tedy, že první zákazníci se auta dočkají letos v květnu, přičemž základní verze dostala do vínku atmosférickou verzi nového 1,5litrového čtyřválce naladěnou na 110 koní. Spojen s ním je elektromotor produkující 215 kobyl, stejně jako baterie o kapacitě 18,4 kWh, jež má poskytnout energii na 130 km bezemisního dojezdu. Samotný spalovací motor si pak má vystačit s 3,7 litry benzinu na 100 km, což celkový dojezd posouvá na hranici 1 600 km. Budou to jistě optimistická čísla, jak to v tomto případě bývá, efektivní auto to ale zjevně je, což naznačuje už součinitel aerodynamického odporu Cd jen 0,25.
O úroveň výš trůní přeplňovaná verze jedna-pětky, která již disponuje 161 koňmi. Elektromotor v jejím případě zůstává stejný, celkově tak majitelé mohou počítat s 375koňovým stádem a sprintem na stovku za 6,5 sekundy. S touto verzí jsou pak spojené baterie o kapacitě 27,69 kWh, spíš než optimistickým elektrickým dojezdem ale ohromí losím testem, který zvládá při rychlosti 80 km/h. To je další z mnoha políčků, které Čína posílá na starý kontinent - místní produkce dnes častěji nezvládá než zvládá i dříve obligátních 77 km/h, to ukazuje nespočet reálných testů.
Obě verze sedanu dále v základu počítají s autonomním řízením G-Pilot, které za vás přebere řízení při rychlostech do 120 km/h, stejně jako zvládne 300 parkovacích scénářů. Napomáhá mu přitom 10 kamer, pět radarů a LiDAR na střeše, kde je zároveň najdeme panoramatické okno o ploše 1,36 metru čtverečného. Uvnitř mimo jiné zaujme sedadlo řidiče, které jde zcela sklopit. Zadní lavice má pro změnu polohovatelná opěradla a za ní se nachází 405litrový zavazadelník. To už zákazníky Octavie až tak neohromí.
Multimédia užívají operační systém Flyme Auto s integrovanou čínskou neurální sítí DeepSeek, která počítá s hlasovým ovládáním. Kromě toho kabina disponuje dvěma separátními obrazovkami, 25,6palcovým head-up displejem s rozšířenou realitou, audio systémem s 23 reproduktory a bezdrátovým dobíjením mobilů.
Pokud si říkáte, že tohle všechno musí stát bambilion, jste na omylu. Starship 8 už je v prodeji, a to za ceny od 139 800 do 173 800 yuanů. To dle stávajícího kurzu odpovídá částce od 424 do 527 tisíc korun, načež i vrcholné provedení stojí o desítky tisíc míň než základní Škoda Octavia 1,5 TSI Essence (dnes 570 tisíc korun). Za tyhle peníze toho auto nabízí opravdu hodně, a tak se nakonec nelze divit ani tomu, že evropské vozy toho čínskému publiku říkají stále méně. Jen se uživatelé musí smířit s tím, že o nich čínský DeepSeek bude brzy vědět víc než oni sami.
















Galaxy Starship 8 kombinuje atraktivní vzhled s bohatou výbavou, autonomní technolgiií a efektivním hybridním pohonem. Cena Evropanovi snadno vezme dech. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva