Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ukázali svůj vlastní VW ID.3. Stejně velké i podobně působící auto nabídnou o půl milionu levněji
před 3 hodinami | Petr Prokopec
Je to jen další připomenutí naprosté nekonkurenceschopnosti evropských automobilek v oblasti trhu, do které se téměř všechny ženou po hlavě. Jestliže už dosud německý elektromobil prodejně jen paběrkoval, teď to bude mít ještě složitější.
Když Volkswagen vypouštěl do světa svůj vůbec první elektromobil z nové řady ID, tedy hatchback ID.3, mluvil o něm jako o třetím klíčovém mezníku pro značku, kdy prvními dvěma byly Beetle a Golf. Šlo tedy o skutečně velká slova, která ovšem 4 262 milimetrů dlouhý vůz nedokázal naplnit ani v nejmenším. Místo toho se stal jedním z historicky největších firemních propadáků, který si za celý dosavadní průběh letošního roku koupilo podle statistik Dataforce pouhých 40 tisíc lidí v celé Evropě.
Němci by se jej dnes nejspíš nejraději zbavili, to by v něm ale nesměli utopit tolik peněz. Zpátky z nich už mnoho nedostanou, ID.3 ale přesto k vodě nepouští. Místo toho jej uměle zlevňují, aby jim pomohl obstát před regulačními mechanismy EU. Jakkoli ale vůz díky tomu u nás startuje na 799 000 Kč, je pořád nesmyslně drahý vzhledem k tomu, co nabízí.
V takové Číně jej zákazníci mohou pořídit ještě levněji, a to od 129 900 yuanů (cca 430 tisíc korun). Ani taková cena z něj ale hit nedělá. Přičemž na obzoru se rýsují další mračna, neboť tamní automobilka GAC poprvé ukázala svůj nový elektromobil zvaný Aion UT. Na jeho plné odhalení má dojít ještě tento týden na autosalonu v Kantonu, VW se ale musí obávat již nyní. Je totiž skoro jisté, že novinka ještě zhorší už tak tragické prodeje modelu ID.3.
Aion UT totiž při délce 4 270 mm a rozvoru 2 750 mm disponuje prakticky stejnými rozměry. Jeho základní verze by pak měla nabídnout 136 koní produkovaných jediným elektromotorem, stejně jako dojezd přes 600 km. Ten nicméně vychází z čínského normovaného cyklu CLTC, který je značně velkorysý. Jaká pak bude realita, zjistíme až za pár dní, neboť GAC zatím neupřesnilo velikost baterií. Ta ale není až tak podstatná, klíčová je v tomto případě cena, která má startovat pod 100 tisíci yuany (cca 330 000 Kč), tedy skoro o půl milionu níž než u nás.
Novinka GAC je nejen levnější než ID.3, zároveň zamíří i pod úroveň dalšího čínského elektromobilu MG4. Pro Němce to tedy s budoucími prodeji těchto aut vypadá ještě hůř než dřív. Číňané navíc Aion UT popisují jako globální model, se kterým zamíří přinejmenším také do Thajska, Indonésie, Vietnamu, Malajsie, Mexika a na Filipíny. Zda pak do daného výčtu přibudou další země, je v tuto chvíli otázkou.
Aktuálně už jen lze dodat, že Aion UT se k ID.3 blíží rovněž vzhledově, a to zvenčí i uvnitř, kde trůní dva displeje, dvouramenný volant nebo „plovoucí“ středová konzole. Na elektromobil pak nebude vážit až tak mnoho, mluví se o 1 510 až 1 540 kilogramech. To logicky pomůže jak s dojezdem, tak s dynamikou, byť ta úplně oslnivá není - omezovač totiž zasahuje již při 150 km/h. Protože ale na něco takového Číňané nekladou velký důraz, dá se skutečně počítat se slušným zájmem.
Aion UT skutečně působí jako čínský Volkswagen ID.3, jehož dosud nepříliš oslnivé prodeje půjdou leda víc do kopru. Domácí totiž 4,2metrový hatchback nabídnou podstatně levněji. Foto: GAC
Zdroje: CarNewsChina, GAC, Dataforce
Bleskovky
- Mercedes, který má přežít i konec světa, není mýtus. Po povodních vyjel celý od bláta ze zatopené garáže, jako by se nic nestalo
před 6 hodinami - Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
včera - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
včera
Nové na MotoForum.cz
- Letošní Macau Motorcycle GP odřeknuta 08:52
- Bagnaia vítězem Sprintu, Martin vede o 19 bodů včera 15:24
- Canet získal poslední PP sezóny 2024, 7. Salač včera 14:28
- Sedmé Pole Position pro Davida Alonsa včera 14:20
- Pole Position v Barceloně pro Bagnaiu včera 11:32
Nejnovější články
- Číňané ukázali svůj vlastní VW ID.3. Stejně velké i podobně působící auto nabídnou o půl milionu levněji
před 3 hodinami - V autech už 6 let povinný systém volání o pomoc odhaluje svou slabinu, majitelům odchází baterky za tisíce korun
před 4 hodinami - Mercedes, který má přežít i konec světa, není mýtus. Po povodních vyjel celý od bláta ze zatopené garáže, jako by se nic nestalo
před 6 hodinami - Porsche dál otáčí. Kde může, tam ponechá spalovací Macan v prodeji, dokud o něj lidé budou stát
před 7 hodinami - Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva