Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně

Evropanům v jejich současné honbě za minimalizací nákladů už není dobré nic, co nekupují prakticky všichni, a tak se v ohrožení u některých značek ocitly i relativně stále velmi populární kombíky. Co na to Číňané? No nabídnou kombíky, tento Zeekr budiž důkazem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně

včera | Petr Prokopec

Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně

/

Foto: Zeekr

Evropanům v jejich současné honbě za minimalizací nákladů už není dobré nic, co nekupují prakticky všichni, a tak se v ohrožení u některých značek ocitly i relativně stále velmi populární kombíky. Co na to Číňané? No nabídnou kombíky, tento Zeekr budiž důkazem.

Volvo nedávno oznámilo, že s kombíky už do budoucna nepočítá. Když to samé avizovalo Porsche, pozastavil se nad tím málokdo, jenže Švédové jsou s tímto typem autem dlouhodobě spojeni. A jakkoli je pravdou, že o většinu jejich prodejů se starají modely XC90, XC60 a XC40, kombíky stále budí nemalý zájem zejména v Evropě. O tuto klientelu se však Volvo hodlá dobrovolně ochudit. A není vlastně samo, od mnoha karosářských stylů, motorizací, převodovek a dalších věcí, které nechtějí vyloženě masy, už ustoupila řada značek.

I když ale něco chce třeba 80 nebo 90 procent kupců, těch 10 až 20 zbývajících není nic. Navíc uspokojování specifických nároků tradičně vytváří dobré vztahy se zákazníky a nikdo nedokáže říci, co bude populární za pár let. Spoustu dnes zanedbávaných částí nabídky tak zavedené automobilky přenechávají konkurenci, z níž ta čínská neváhá a kuje železo, dokud je žhavé. V případě kombíků to platí hlavně o značce Zeekr, která přišla už se svým druhým kombíkem, třebaže v domácí Číně takové auto prakticky nemá šanci prodat v jakkoli větším množstvím.

Na její model 007 GT jsme se poprvé podívali už v lednu. V mezičase nicméně přišlo ono překvapivé prohlášení Volva, čímž se míč dál přesunul na stranu Číňanů. Ti svůj kombík aktuálně posílají do prodeje, a to ještě levněji, než se čekalo. Základní verze je totiž k dispozici už od 202 900 yuanů, což odpovídá nějakým 610 tisícům korun. To je prakticky stejná suma, za jakou u nás dostanete Škodu Octavia Combi v úplném základu, o takovém Volvu V60 ani nemluvě.

Čínská automobilka se nicméně snaží publikum nalákat hned od počátku, načež oznámila, že kdo do konce května sepíše objednávku a složí zálohu ve výši 5 000 CNY neboli 15 tisíc korun, ten bude mít cenu nižší o dalších 8 tisíc yuanů, tedy asi o 24 tisíc Kč. Kombík tedy bude startovat na 585 tisících korun, což není závratná suma na 4 864 milimetrů dlouhý, 1 900 mm široký a 1 460 mm vysoký vůz. Mimo to se přitom Zeekr chlubí velkorysým rozvorem 2 925 mm, hmotnost pak činí 2,6 tuny.

Dáno je to pochopitelně elektrickým pohonem, který bude k dispozici v celkem čtyřech variantách. Základ nabídky tvoří zadokolka, která páruje baterie o kapacitě 75 kWh s jedním elektromotorem, jenž zadní kola roztáčí 421 koňmi. Tuto jednotku pak bude možné spárovat i s paketem disponujícím 100 kWh, kdy dojezd narůstá až na 825 km. Obě baterie ale lze zkombinovat i se dvěma elektromotory, které produkují 646 koní a zasazují se o 2,95sekundové zrychlení.

Zatímco s udávanou akcelerací lze při plně nabitých bateriích počítat, dojezd vypočítaný na základě čínské metodiky CLTC je čirou fantazií. Nejspíš i proto Zeekr uvádí, že u menšího paketu baterií, který vyvinul sám (větší pochází od společnosti CATL), je možné počítat s nejrychlejším dobíjením na světě - kapacitu z 10 na 80 procent prý půjde doplnit za 10,5 minuty. Jenže ne vždy a všude, bez správného stojanu a ideálního počastí zkrátka nemáte šanci.

Poslední zmíněná slova jsou nadmíru důležitá, neboť novinka Zeekru míří také do Evropy - nejspíš proto, aby začala obsazovat pozice uvolněné zavedenými značkami. Odkazem na Jamese Bonda se však kombík na starém kontinentu chlubit nebude, místo toho dorazí pod názvem 7 GT. Technika se ale už zůstane stejná, byť očekávat můžeme horší papírový dojezd kvůli jiné metodice měření.

Otázkou jsou pak evropské ceny, zmiňovaná Octavia by se ovšem odlivu klientely bát nemusela. V případě Volva to však již platit nemusí, neboť V90 je k mání už jen jako plug-in hybrid a tak startuje na opravdu tučných 1 940 400 Kč. Menší V60 pak sice lze pořídit i s mild-hybridní technikou, ovšem od 1 269 900 Kč, což rovněž není žádný šlágr. Možná, že Švédové tedy jen dělají dobře, když pole vyklízí dobrovolně, jinak by tak museli učinit kvůli propadu prodejů.

Volvo a spolu s ním další tradiční výrobci, by si ovšem měli vzpomenout na pořekadlo „podáš mu prst, a utrhne ti celou ruku“. Pokud totiž Číňanům umožní, aby expandovali a začali se usazovat v tradičních segmentech, kde jim sami vydláždili cesta k úspěchu, proč by se poté výrobci z Říše středu neměli vrhnout i na zbytek trhu? Dnes totiž pomalu jediné, co brání masovým registracím, jsou předsudky. S těmi ale může být za pár let konec, tak to obvykle chodí.


Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 1 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 01Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 2 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 02Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 3 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 03Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 4 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 04Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 5 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 05Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 6 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 07Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 7 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 08Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 8 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 09Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně - 9 - Zeekr 007 GT 2025 oficialni lepsi 10
Ve své domovině startuje 007 GT na úrovni Škody Octavia Combi. Do Evropy dorazí pod názvem 7 GT s vyšší cenou, ta ale bude nižší než u kombíků Volva. Číňané tak mají úspěch na dosah ruky. Foto: Zeekr

Zdroj: Zeekr

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše