Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané kopírují Teslu úplně ve všem, „vykradli” i její web a víc nabízí levněji
4.6.2020 | Petr Prokopec
Jako by nestačilo, že samo auto vypadá jako upravená Tesly, sáhl Xpeng i po tvorbě webu stejným způsobem. Je to prostě web Tesly, jen s trochu jinými detaily.
Pro Teslu je čínský trh stěžejním, jako skoro pro každou automobilka. Právě proto tam vznikla první mimoamerická Gigafactory, ve které se vyrábí Model 3. I kvůli tomu došlo k jeho zlevnění z původních 377 tisíc yuanů (cca 1,26 milionu Kč) na 299 050 CNY (997 tisíc Kč). Tuto sumu pak automobilka nyní ještě snížila na 291 800 yuanů (973 tisíc Kč), aby se zákazníci mohli dostat k vládní dotaci. Ve finále je tak elektromobil s dojezdem 381 kilometrů dle metodiky WLTP k mání od 271 550 CNY (906 tisíc Kč), tedy o více než 30 procent levněji než dříve.
Proč o tom ale mluvíme? Důvodem je společnost Xpeng, jejíž aktivity nemůže Elon Musk považovat za nic jiného než ryzí pirátství. Číňané totiž do svých služeb zlákali Kuang-č' Cchaoa, který byl klíčovou postavou ve vývoji Autopilotu. Podle tvrzení americké automobilky však měl před svým odchodem ukradnout zdrojový kód autonomního systému, kterým pak měl obdarovat svého nového chlebodárce. To nicméně firma Xpeng odmítá a dokonce již zveřejnila 12 tisíc dokumentů, jež mají prokázat její nevinu.
Je otázkou, jak se celý spor vyvrbí. Nicméně aktuální indicie jen naznačují, že Číňané si se zákony či etikou stále nedělají příliš velkou hlavu. Tedy alespoň v případě oné firmy Xpeng, která se rozhodla, že Tesle ukradne co může. Nejenže tedy využívá prakticky veškeré patenty, které Tesla dala světu bezplatně k dispozici, což jistě může, ale zároveň kopíruje i to, co nemůže.
Netýká se to jen autonomního systému, nýbrž také firemního webu. Pokud zamíříte na internetovou stránku firmy Xpeng, možná si v prvé chvíli budete myslet, že jste na návštěvě u Tesly. Prakticky identicky či alespoň velmi podobně jsou stylizovány fotografie i doprovodné texty, stejně jako jejich obsah. A když se člověk zadívá na nabízený model P7, je mu již na první pohled jasné, že tady byl nepokrytou inspirací právě elektromobil z amerického Fremontu.
Díky takto uspořeným nákladům se Xpeng mohl dostat na ještě nižší cenu, než kterou nese základní Model 3. Sedan P7 ve své domovině startuje na 229 900 CNY (767 tisíc Kč), přičemž tato částka vám koupí baterie o kapacitě 80,9 kWh, s nimi spojený dojezd 568 km (ovšem dle cyklu NEDC, který základní Tesle přisuzuje 429 km) a pohon zadních kol. Dopřát si ovšem můžete i čtyřkolku, stejně jako provedení Long Range (dojezd 706 km) či sportovní variantu.
Xpeng toho tak za méně nabízí více než Tesla. A aby toho nebylo málo, firma osadila sedan P7 také autonomním řízením úrovně SAE3, čímž je americká automobilka opět překonána. Nyní tedy již záleží na zákaznících, zda dají přednost originálu či kopii. Protože jsou ale pro mnohé peníze na prvním místě, dá se vytušit, že Xpeng o zájem nouzi mít nebude. Jistě k zlosti Elona Muska, který jistě nepočítal s tím, že mu taková konkurence vyroste na klíčovém trhu tak brzy. Takhle to ale v Číně zkrátka chodí a potýkat se s tím musí nejen Tesla.
![Číňané kopírují Teslu úplně ve všem, „vykradli” i její web a víc nabízí levněji - 1 - Xpeng P7 vs Tesla Model 3 2020 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané kopírují Teslu úplně ve všem, „vykradli” i její web a víc nabízí levněji - 2 - Xpeng P7 vs Tesla Model 3 2020 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Čínská firma Xpeng nejnověji zkopírovala...
Zjevně jí totiž nestačilo, že se její produkt podobá americkému originálu pomalu jako vejce vejci
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
před 8 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
před 9 hodinamiŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
před 11 hodinamiCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva