Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 300 Luxury Series: luxusně nyní i s šestiválcem
28.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Chrysler 300 se snaží ulovit náročnější americkou klientelu, seč mu síly stačí. Nově to zkusí i s kombinací luxusního provedení a motoru V6.
Již loni odhalený Chrysler 300 nové generace, který v průběhu letoška v nabídce doplnila i ostrá verze SRT8 bude zřejmě Evropanům bližší jako nová Lancia Thema. Ta totiž není ničím jiným než jinak označenou „třístovkou” a i když se i přímo Chrysler 300 v Evropě též jistě objeví (ve Velké Británii je to jistota, jinde jen možnost), více pozornosti zřejmě sklidí právě s italským jménem. To ale neznamená, že bychom se nemohli ve vánočním čase podívat i na to, jak tento vůz bojuje o zákazníky ve své domovině. Právě tam totiž nyní vyrukoval s novou verzí tzv. Luxury Series.
Důvod je přitom vcelku prostý. Za mořem se v tomto segmentu stále více daří evropským výrobcům a Chrysler by s tím rád něco provedl. Ačkoli důvodů, proč řada zákazníků preferuje zboží ze starého kontinentu, bude jistě mnohem více, jedním z nich bude i fakt, že mnozí evropští výrobci nemají ani v Americe problém nabízet velké sedany i s relativně malými motory. Za oceánem sice k obecnému povědomí platí, že k luxusnímu autu patří i pořádný motor, jenže ceny paliva stoupají, potenciál pětilitrového osmiválce v americkém provozu využije málokdo a takový třílitrový šestiválec také není pro ostudu. Konec konců, když si BMW dovolilo zrovna v USA odstranit z nabídky pětkové řady šestiválcové motory a částečně je ponechat jen v evropských katalozích, proč by Chrysler nemohl hrát na strunu luxusu s šestiválcem?
Tolik pouze pro vysvětlení na úvod, neboť právě šestiválcová motorizace pro tzv. Luxury Series je tím, o co tu dnes běží. Dosud bylo toto provedení k mání pouze s motorem 5,7 V8 HEMI s výkonem až 363, nově jej bude možné pořídit také s šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru a výkonu nejvýše 292 koní. Tento motor bude standardně spjat s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, náhon na všechna čtyři bude k dispozici za příplatek. Klíčovou předností této verze je ale především specifické provedení jejího vnitřku, částečně pak i zevnějšku.
Většinu zvláštností interiéru dobře zachycují přiložené snímky, máme-li je shrnout slovy, pak se jedná hlavně o jeho bohaté čalounění kůží Nappa. K mání bude buď černé provedení, nebo (právě na snímcích viditelné) dvoubarevné řešení Mochachino kombinující dva odstíny hnědé barvy. Takto jsou čalouněna nejen sedadla nebo výplně dveří, ale i celá palubní deska, středová konzole, loketní opěrka nebo volant. Nepřehlédnutelné je v rámci této podívané také obložení palubní pravým dřevem v odstínu Natural Pore Mocha a matnou povrchovou úpravou.
K těmto dvěma klíčovým vizuálním přednostem se přidává i kopice nadstandardní výbavy, ze které můžeme zmínit elektricky ovládaná sedadla nastavitelná ve 12 směrech s vyhříváním pro cestující vpředu i vzadu, elektricky nastavitelný sloupek řízení a pedály, palubní systém s navigací a displejem o úhlopříčce 8,4 palce, vyhřívané a chlazené držáky na nápoje, osvětlení přístrojové desky pomocí LED s barvou podsvícení dle volby řidiče, nasvětlení prostoru podél vozu pro snazší vystupování a nastupování a další libůstky.
Zvenčí se už Luxury Series svou výjimečnosti až tak nechlubí, když se odlišuje jen 20" nebo 19" koly z lehkých slitin (první pro zadokolku, druhé pro verze s pohonem všech kol), chromovanou maskou chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a klik dveří.
Jak moc na tuto nabídku uslyší Američané teprve uvidíme, ceny jsou každopádně (jak už to Americe u aut bývá...) velmi lákavé - Chrysler 300 Luxury Series 3,6 V6 pořídíte s pohonem zadních kol za 40 145 dolarů (cca 790 tisíc Kč), za čtřykolku se připlácí dalších 2 350 USD. Na druhou stranu, osmiválec je k mání jen za dalších 2 750 USD k dobru, a tak to budou muset být hlavně nižší provozní náklady, které donutí zámořskou klientelu k volbě tohoto provedení...
Chrysler 300 Luxury Series nyní v Americe pořídíte i s šestiválcovým motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien