Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 200 2015 oficiálně: jízdně se chce vyrovnat evropské konkurenci
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americká novinka bude k mání jen s devítistupňovým automatem a dvěma benzinovými motory. Až 299 koní přitom pošle na přední nebo všechna kola.
Nový Chrysler 200 není zrovna jedním z těch modelů, které by nás v rámci oficiálního odhalení na autosalonu v Detroitu šokovaly. Nikoliv však z důvodu špatného vzhledu, lacině vypadající kabiny nebo mrzkých jízdních vlastností, nýbrž proto, že vše jsme si již mohli prohlédnout minulý týden. K dispozici navíc byla i základní data o technice a i když toho americká automobilka nyní neuvolnila o mnoho více, pár novinek se v tiskové zprávě najde. A tak se na nový sedan můžeme podívat přece jen o něco podrobněji.
Začít asi můžeme samotnou konstrukcí, která staví na základech Alfy Romeo Giulietta. Výchozím bodem je tak platforma vyvinutá Fiatem, ve srovnání s italským hatchbackem však Chrysler 200 používá její prodlouženou a rozšířenou verzi (zvanou Compact U.S. Wide neboli CUSW). Evropské DNA by ovšem mělo zůstat zachováno, díky čemuž se americká novinka prý hravě vyrovná rivalům ze Starého kontinentu.
Američané v tomto směru dokonce zmiňují, že nový sedan se by měl - i díky vzpěrám MacPherson vpředu a víceprvkové nápravě vzadu - vrhat do zatáček „evropským způsobem“, ovšem při jízdě po dálnici v přímém směru bude „typicky americký“. Je tak vlastně otázkou, co tím automobilka myslí. Rozuzlení ale dozajista přinese pouze test, proto si pojďme posvítit také na další parametry.
Od podvozku se ale ještě vzdalovat nebudeme, zapotřebí je představení daného pohonu. Ve standardu veškerý výkon směřuje pouze na přední nápravu, za příplatek ovšem bude k dispozici také systém 4x4. Ten však počítá s elektronickou čtyřkolkou, kdy inovativní systém deaktivuje zadní nápravu ve chvílích, kdy je přilnavost dostatečná - a tím má docházet k úspoře paliva.
Dalším prvkem, jenž napomáhá nižší žíznivosti, je nový devítistupňový automat. Jeho zpřevodování totiž má být na mnohem lepší úrovni než u konkurenční šestistupňové převodovky (což je s ohledem na tři rychlosti navíc logické), přičemž v kombinaci se základním 2,4litrovým čtyřválcem snižuje spotřebu až o 13 procent. U 3,6litrového šestiválce je pak prý žíznivost nižší o sedm procent.
Tato fakta jsou však jediná, jaká lze v rámci jízdní dynamiky zmínit. Jinak totiž Chrysler uvádí pouze výkon, který u slabšího agregátu činí 187 koní a 235 Nm točivého momentu, zatímco silnější motor je naladěn na 299 koní a 356 Nm. Na technické parametry o zrychlení či nejvyšší rychlosti si tak očividně budeme muset počkat do zahájení prodeje, které snad proběhne co nevidět.
Náš dnešní článek tak můžeme uzavřít výčtem výbavy, kdy v případě standardní verze dostanete 17palcová a u sportovní 18palcová kola. Stejně jako třeba elektrický posilovač řízení se sportovním režimem, zatímco 19palcové ráfky nebo automatická klimatizace se senzorem vlhkosti budou k mání za příplatek.




































































































Nový Chrysler 200 se prý chlubí jízdní dynamikou, jež má konkurovat evropským modelům. Abychom však mohli toto tvrzení automobilky ověřit, bude třeba usednout za volant
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva