Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Volt 2016 poodhaluje techniku, bude lehčí, úspornější a rychlejší
29.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle GM bude nový Volt schopnější než ten starý. Dostane větší spalovací motor, potentnější elektromotory i lepší baterie. Ukáže se v Detroitu.
Nový Chevrolet Volt se od toho stávajícího bude lišit docela výrazně, jak čerstvě odhalily špičky General Motors. Změny se mají týkat zejména pohonného ústrojí, které se ukázalo na videu a které dostalo název Voltec. Elektrická část bude výkonnější a zvládne i delší jízdu čistě na elektřinu. Spalovací část bude naopak mít o něco více síly a bude tišší i úspornější.
Oproti předchozím zprávám nebude benzínový motor tříválcový, nebude ani menší - bude to odlišná varianta přímovstřikové atmosférické čtyřválcové patnáctistovky, která je už nyní zaměstnána pohonem čínské verze Chevroletu Cruze. Kromě přímého vstřikování bude tento motor vybaven olejovým čerpadlem s proměnlivou kapacitou a chlazením pro recirkulované výfukové plyny (EGR). Kompresní poměr motoru bude 12,5:1.
Zajímavostí je, že Chevrolet o spalovacím motoru ve Voltu nehovoří jako o motoru, ale jako o range extenderu, tedy prodlužovači dojezdu. I označení nového Voltu není PHEV, tedy Plug-in Hybrid Electric Vehicle, ale EREV, tedy Extended Range Electric Vehicle. I s tímto označením však spalovací motor může pohánět přímo kola, není na palubě jen jako generátor.
Larry Nitz, šéf elektrifikace vozidel u GM, vysvětluje větší motor snahou o tišší chod. "Někteří říkali, že motor první generace Voltu byl příliš velký. Já říkám, že je příliš malý. Funguje dobře, zákazníci jsou s ním spokojeni, ale pokud s vozem jedete trochu rychleji, menší motor bude potřebovat vyšší otáčky, což znamená větší hluk a zejména v elektromobilu to je dost znát. Takže v druhé generaci jsme motoru dali o něco více síly, o něco více točivého momentu, o něco více objemu," vysvětlil Nitz. Výsledek je podle jeho slov ten, že motor je nejen úspornější, ale také tišší.
Vylepšení elektrické části pohonného ústrojí spočívá v tom, že na rozdíl od současného Voltu zde mohou obě části duálního elektromotoru fungovat buď jako generátor elektřiny anebo vůz pohánět. To podle Nitze znamená o pětinu lepší akceleraci v nízkých rychlostech. I baterie doznala změn, zde však moc detailů zatím známých není. Bude lithium-ionová a díky lepší chemii jednotlivých článků bude schopna pojmout více energie, údajně o 20 %. Celkový počet článků ale bude oproti současnému Voltu zhruba dvoutřetinový, 192 oproti nynějším 288. Nedozvídáme se však, o kolik větší bude kapacita baterií oproti současným 17,1 kWh.
Výsledky se jistě dostaví ve zlepšení dojezdu, a to nejspíš nejen na papíře. "Bylo by snadné upravit stávající baterie, abychom získali lepší normovaný dojezd, ale to není, co naši zákazníci chtějí. Takže jsme vytvořili novou baterii, která předčí očekávání většiny majitelů," pochlubil se dále Nitz. To naznačuje, že elektrický dojezd novinky bude výrazně lepší, než 61 km současného Voltu. Oficiální čísla EPA však zatím neexistují, GM na ně stále čeká. "Jsme optimističtí, ale nemůžeme říkat nic dopředu, dokud není hotovo," uvedl Nitz.
Změnám na výkonové stránce věci bude sekundovat odlehčení vozu, a to docela výrazné. Jen baterie budou lehčí o zhruba 13 kilogramů a budou také umístěny níže, aby se snížilo i těžiště vozu. Elektromotory doznají odlehčení ještě většího, budou vážit oproti těm v současném voltu o celých 45 kg méně. Úspory hmotnosti nejspíš můžeme očekávat i dále, o kolik přesně se sníží hmotnost ze současných 1 717 kg, však zatím není známo.
Chevrolet Volt druhé generace tak bude do značné míry jiné auto, než je ten současný. Důvody pro tak velké změny odhaluje Peter Savagian, generální ředitel elektrických a hybridních aut GM: „Volt je novým druhem automobilů GM, u kterého se může majitel rozhodnout, jestli ho chce krmit z elektrické sítě nebo u benzínové pumpy. Když jsme ho stavěli, pracovali jsme spíše s předpoklady a pak jsme netrpělivě očekávali odpověď na to, zda jsme měli pravdu. Výsledky nás trochu překvapily, zejména v tom, že lidé skutečně chtějí jezdit na elektřinu a vyhledávájí příležitosti, kde svůj vůz připojit k nabíječce. Průměrně vůz nabíjejí více než jednou za den.”
Zajímavá slova jednoho z tvůrců Voltu trochu zchlaďme. Plug-in hybridy si lidé asi nekupují proto, aby do nich jen lili benzín a tedy s sebou stovky kilogramů elektrického pohonu táhli vcelku zbytečně, ale spíš proto, aby využili výhody světa elektromobilů i světa spalovacích motorů zároveň. To znamená nízké jízdní náklady při provozu na elektřinu v místech, kde ji lze rozumně doplnit, ale také spalovací motor na palubě pro delší cesty, po jejichž trasách nabíječky nejsou anebo není žádoucí někde hodiny čekat, než se baterie dobijí.
Chevrolet Volt příští generace má na svět přijít jako modelový rok 2016, což znamená začátek prodeje ve Spojených státech někdy v druhé polovině příštího roku. Automobilka také potvrdila, co se již dříve dalo tak nějak očekávat - že se nový Volt ukáže na detroitském autosalonu NAIAS v lednu roku 2015. Tam bychom se měli dozvědět veškeré důležité detaily a stejně tak očekávejme finální odhalení vzhledu. Do té doby jistě GM do světa občas pustí nějaké informace.
Pohonné ústrojí nového Voltu bude lehčí, výkonnější a zároveň efektivnější, jak říká GM
Z vnějšího designu je na světě zatím jen víko zavazadelníku...
... zbytek zakrývá maskovací fólie, jak vidno na těchto starších špionážních snímcích
Zdroje: Chevrolet, Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 8 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 9 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 11 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva