Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Volt 2016 odhalen na veletrhu CES 2015, je hezčí i lehčí
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace plug-in hybridu má rovněž nabídnout delší dojezd, a to jak celkový, tak ryze na elektřinu. Vylepšeno bylo také řízení nebo odhlučnění.
Začátek roku není spojen pouze s kocovinou či detroitským autosalonem, ale také s veletrhem elektroniky CES (Consumer Electronics Show), který se koná v Las Vegas. Letošek samozřejmě není výjimkou, oproti minulosti však do města hříchu dorazilo mnohem více automobilek. Mezi ně patří i Chevrolet, který zde odhalil druhou generaci plug-in hybridu Volt.
Mnoho informací ovšem v Las Vegas nezaznělo, neboť automobilka spustila oponu zhruba jen na minutu. Spíše než na techniku se proto nyní zadíváme na vzhled, který již rozhodně není tak nevyrovnaný jako v případě první generace. Vpředu tedy máme agresivněji stylizovanou čelní masku a nárazník, jimž společnost dělají nové světlomety a LEDky určené k dennímu svícení.
Bočnímu profilu dominuje výrazněji skloněná střecha, která, doufejme, neovlivní prostor na zadních sedadlech. Chybí také černě lakovaný panel pod okny, jenž vozu nedodával zrovna na přitažlivosti. Otázkou ovšem je, zda Chevrolet tento prvek nenabídne jakožto součást příplatkové výbavy. Ve hvězdách je pak i vzhled zádě, na jehož odhalení zjevně dojde až v Detroitu.
Vzhled tak můžeme opustit a přesuneme se k těm několika málo informacím, které jsou aktuálně známy. V prvé řadě víme, že nové baterie byly vyvinuty společně s firmou LG Chem a nabízejí o 20 procent vyšší kapacitu při hmotnosti nižší o 13 kilogramů. Počítat tedy lze s delším dojezdem, přičemž kromě celkového byl navýšen i ten ryze elektrický.
Žádná konkrétní čísla nepadla, což se týká také nového 1,5litrového čtyřválcového motoru, který dostane přímé vstřikování, specifické chlazení recirkulace výfukových plynů, variabilní olejovou pumpu nebo kompresní poměr 12,5:1. Celé ústrojí zahrnující i elektromotor by přitom mělo být o 45 kg lehčí než předchůdce a zároveň o 5 až 12 procent efektivnější.
Uvnitř pak máme očekávat vylepšené odhlučnění, kterému dělá společnost lepší řízení. Na volantu přibylo tlačítko ovládající nezávislou rekuperaci brzdné energie, kromě toho mohou potenciální majitelé počítat s mnohem delším dobíjecím kabelem. Tím ale aktuálně známé informace končí, na další si budeme muset nějaké dva týdny počkat.
Nový Chevrolet Volt se krátce ukázal na lasvegaském veletrhu elektroniky CES
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch