Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně

Počet novinek chystaných pro pařížský autosalon dále roste. Svou světovou premiérou přispěje i GM, který kromě jiného představí nový Chevrolet Trax.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně

14.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Počet novinek chystaných pro pařížský autosalon dále roste. Svou světovou premiérou přispěje i GM, který kromě jiného představí nový Chevrolet Trax.

Geneticky jednolitá rodina kompaktních crossoverů koncernu General Motors by měla být kompletní. Po Buicku Encore, Opelu/Vauxhallu Mokka a Holdenu Trax jsou venku fotky a kompletní informace také k Chevroletu Trax. Jeho podobu GM ukázalo už v květnu na prvním obrázku, teprve nyní ale máme potvrzené motorizace, rozměry i zbytek techniky.

Snad za to trochu může i podobně nápadný odstín karoserie zdůrazňující blatníky, některé ostré linie a zároveň černé lemy blatníků, ale nový Trax se tváří jako automobil zacílený přímo na Nissan Juke. Rozměry tomu ostatně přibližně odpovídají. Chevrolet je dlouhý 4 248 mm, široký 1 776 mm a rozvor náprav činí 2 555 mm.

Na rozdíl od Buicku a Opelu, které svými přísně zaoblenými tvary připomínají spíše přizvednuté hatchbacky, tupější příď Holdenu a Chevroletu společně s vystouplými boky a hranatější tvary mnohem více odkazují na segment SUV a své příbuzné jako jsou Chevy Equinox a vzdáleně i Suburban.

Platforma ovšem nepustí a také Chevrolet Trax je více silničním než univerzálním automobilem na všechny povrchy, a proto bude mít ve většině verzí poháněna pouze kola přední nápravy. Čtyřkolka k mání pochopitelně bude, ale pouze pro nejsilnější motorizace. A to znamená v kombinaci s přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovkou o výkonu 140 koní a turbodieselem 1,7 CDTI se 130 koňmi a 300 newtonmetry.

K těmto motorů pak půjde přiobjednat také šestistupňovou automatickou převodovku, jinak bude nutné vybírat jednotlivé kvalty ručně. Právě se šestistupňovými manuály bude Chevrolet standardně, bez optání dodávat systém stop-start. Zbytek standardní výbavy pro Evropu a Českou republiku je až do premiéry na blížícím se pařížském autosalonu neznámý, ale v základu se očekává ABS, EBD, TCS, ESP a několik airbagů.

Chevrolet nás do kabiny zatím nevpustil, jednu z fotek ale bylo možné zvětšit natolik, abychom se podívali o bez oficiálního svolení. Na záběru je vidět, že automobilka použila notoricky známý volant montovaný napříč celým koncernem, ale zbytek palubní desky včetně detailů vypadá jinak než v Opelu a Buicku a základní tvary i rozmístění ovládacích prvků odkazuje na Chevrolety.

Zadní část vozu by měla být naopak identická, včetně sklápěcích sedadel ve druhé řadě, dělených v poměru 60:40 a zavazadlového prostoru o objemu 358 litrů. Chevrolet navíc u nejluxusnějších verzí slibuje rozhraní MyLink, které bude umět komunikovat s „chytrými“ mobilními telefony. Ceník modelu Trax očekávejte někdy v září, bezprostředně po francouzské premiéře.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně - 1 - Chevrolet Trax 2012 nove 01Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně - 2 - Chevrolet Trax 2012 nove 02Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně - 3 - Chevrolet Trax 2012 nove 03Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně - 4 - Chevrolet Trax 2012 nove 04Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně - 5 - Chevrolet Trax 2012 nove 05Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně - 6 - Chevrolet Trax 2012 nove 06Chevrolet Trax 2012: dalśí šálek Mokky konečně detailně - 7 - Chevrolet Trax 2012 nove 07
Opel a Buick se svými jemnějšími tvary více hlásí k odkazu crossoverů, Holden a Chevrolet naopak chtějí vypadat drsněji a podobat se SUV

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.