Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet SS 2014: sportovní sedan dostal motor 6,2 V8 s 420 koňmi
16.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Bratra australského SS můžete mít s motorem LS3 s výkonem jen o 36 koní nižším než u Corvette C7. Stovku s ním zdolá za 5 s.
Na počátku tohoto týdne jsme vás informovali o značně inovovaném Holdenu Commodore. Vyjma standardní verze přitom australská pobočka koncernu General Motors představila také sportovní provedení SS, které je pokrevním bratrem amerického Chevroletu SS. Za dvojicí těchto písmen si ovšem nepředstavujte oddané stoupence jistého Adolfa H. nýbrž zkratku slov Super Sport. Je proto pochopitelné že pod kapotou neodvádí svou práci tříválec o litrovém objemu, nýbrž poněkud typičtější americká pohonná jednotka.
Až doposud nebylo jasné, zda Chevrolet u novinky použije osmiválcový motor LT1 z aktuální Corvette Stingray C7, nebo předchozí 6,2litrový agregát LS3. I přes plánované uvedení vozu na trh ve čtvrtém kvartále letošního roku nakonec volba padla na známou klasiku jménem LS3. Ta byla naladěna na 420 koní a 562 Nm, což ve srovnání s novou Corvette znamená jen o 36 koní slabší výkon. Zrychlení z klidu na stovku za pět sekund bychom se tak neměli divit.
Přenos veškeré síly motoru má na starosti šestistupňový automat s možnosí manuální volby stupňů pádly pod volantem, přičemž počítat lze jen s pohonem zadních kol. Vhod tak dozajista přijde optimální rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Mimo to Chevrolet také snížil těžiště pomocí hliníkové kapoty a víka zavazadelníku, které jsou o 30 % lehčí než ocelové komponenty.
Technologický výčet uzavírá zavěšení v podobě vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy vzadu, jimž asistuje řízení s elektronickým posilovačem. V rámci brzdového ústrojí pak Chevrolet SS nabízí 355milimetrové kotouče Brembo se čtyřpístkovými třmeny, které se skrývají za 19palcovými koly s pneumatikami Bridgestone o rozměru 245/40 vpředu a 275/35 vzadu.
Uvnitř pak americko-australský sedan nabízí bohatou standardní výbavu, ve které nechybí sportovní sedáky čalouněné kůží a stavitelné v osmi směrech, ambientní osvětlení, startovací tlačítko, audio systém Bose s devíti reproduktory, dotykový displej s navigací a multimediálním systémem MyLink nebo celou řadu elektronických bezpečnostních asistentů.
Vůbec poprvé pak bude u některého z modelů Chevroletu nabízen systém Automatic Parking Assist, který řidiči pomáhá s parkováním. Ovšem pouze za pomoci volantu, brzdu, plyn a převodovku musíte ovládat sami, přičemž funkčnost systému se omezuje pouze na paralelní parkování nebo na couvání do garáže.
Na cenu je prozatím příliš brzo, což je i případ Holdenu. Vycházet ovšem trochu můžeme z předchůdce Chevroletu SS, kterým byl Pontiac G8. I ten vznikl na bázi australsko-amerického přátelství, přičemž se stejným motorem o stejném výkonu byl k mání zhruba za 32 000 USD (cca 608 000 Kč). Což znamená jen 1 447 Kč za koně.



















Nový Chevrolet SS pod kapotou nabízí 420 koní. Sprint na stovku tak zvládá za pět sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva