Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8?
28.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Představení nového sériového elektromobilu postaveného na základech Chevroletu Spark se nese v duchu hesla „ušetříme, ať to stojí cokoli“.
Už dnes bude mít na autosalonu v Los Angeles světovou výstavní premiéru městský elektromobil Spark. Tematicky se řadí k hybridu Tahoe a elektrickému Voltu s prodlouženým dojezdem, na rozdíl od nich se však mini bude muset spoléhat výlučně na energii uskladněnou v paketu 336 lithium-iontových akumulátorů o hmotnosti 254 kg a zabírající prostor o objemu 133 litrů.
Papírové parametry Sparku EV nepochybně vypadají impozantně, ačkoli poněkud zmatečně. Automobilka uvádí výkon 130 hp, tedy asi 132 koní, ale zároveň píše 110 kW, což je pro změnu 150 koní. Nejvyšší točivý moment činí 542 newtonmetrů, což společně stačí k akceleraci z 0 na 60 mil/h (97 km/h) za „méně než 8 sekund“, maximálka je prozatím tajná, ale pravděpodobne bude stejně dána jen elektronickým omezovačem.
Tajemné jsou ale také další dost podstatné údaje, což se ale pro elektromobily stalo obecně příznačné. Chevrolet se kupříkladu jaksi zapomněl pochlubit hmotností a ke kapacitě baterek uvádí jen „více než 20 kWh“. Alespoň však přiznává čas nabíjení z běžné zásuvky o 240 V, které potrvá „pod sedm hodin“, což se zdá být poměrně realistické.
Naopak zcela mimo je cena. Koncern GM se chlubí, že začne prodávat Spark EV za 25 tisíc dolarů, v přepočtu 490 tisíc, což je mimochodem také částka (pokud byste měli dojem, že není moc vysoká), za kterou si ve Spojených státech pořídíte základní Camaro s motorem 3,6 V6 o výkonu 327 koní a druhým stupněm výbavy 2LS.
Navíc je třeba říci, že Chevrolet Spark EV ve skutečnosti stojí 32 500 dolarů, v přepočtu přes 640 tisíc korun, které by vám v USA stačily na nákup pětilitrového osmiválce i s Mustangem a ještě by vám 2 200 dolarů zůstalo na cirka 2 800 litrů benzínu. Při průměrné spotřebě dejme tomu 12 l/100 km (Ford ve městě uvádí 15,7 l, dálniční průměr činí 9,0 l) to znamená téměř 25 tisíc kilometrů „zadarmo“.
V zemi Obamů ale takové počty neplatí. Administrativa totiž svým občanům sebere daně a každý Spark EV zadotuje částkou 7 500 dolarů, v přepočtu skoro 150 tisíci korunami. Mimochodem, kdyby stejnou socialistickou vymoženost dostal i (předpokládejme, že chudý) motorista kupující základní benzínový Spark, zaplatil by za něj necelých 94 tisíc korun. Ten ale CO2 vypouští z výfuku a nikoli elektrárny, takže zaplatí plnou částku. Tohle se samozřejmě do tiskových zpráv a médií nehodí, takže Chevrolet nic jiného než (stejně nesmyslných) 25 000 dolarů neuvádí.





















Elektrický Spark dostal přední masku připomínající čumák Ampery, aktivní aerodynamické klapky v nárazníku, kola s nižším valivým odporem, zakrytou podlahu, digitální displej místo analogových budíků a dotykovou obrazovku
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny včera 18:00
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta včera 15:23
- Časový program evropské premiéry v Jerezu včera 10:00
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva