Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette Z06 2015 oficiálně, detailně: 634 koní a odjímatelná střecha
13.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Nová Vette Z06 nepřináší jen horu koní navíc, ale i poctivější techniku, než se z fotek mohlo zdát.
Po vcelku nevýrazné první upoutávce Chevroletu je tu konečně oficiální detroitská premiéra čtvrté generace Corvette Z06. Podle oficiální zprávy je nejnovější vrchol generace C7 ještě větší peckou než dosavadní Vette ZR1 a my nemáme důvod nevěřit. Celé to odstartujme rovnou tím nejdůležitějším elementem - motorem.
Nové Z06 používá ještě o jednu stopu delší jednotku než jakou najdeme pod přední kapotou Corvette Stingray. Motor LT4 je 6,2litrovým přeplňovaným osmiválcem a nakonec dosahuje až 634 koní a 861 Nm. Disponuje tedy ještě početnějším stádem, než jsme dříve avizovali. Za těmito parametry V8 hledejme 1,7litrový kompresor Eaton a jeho mezichladič, které jsou umístěny uprostřed véčka.
Limity tohoto kompresoru jsou prý ještě dál než u ZR1, neboť se vyznačuje kratšími rotory pro rychlejší roztáčení. Nový motor se také pokouší spořit palivo deaktivací až poloviny válců (systémem Active Fuel Management), dále přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů. Motor je také vybaven mazáním se suchou skříní, která má větší kapacitu než u velmi žádané verze s paketem Z51.
Přenos masivního výkonu na zadní kola zajišťuje buď o sedmistupňová manuální převodovka s novým dvouhmotovým setrvačníkem nebo zbrusu nová osmistupňová automatická skříň 8L90 s pěticí spojek. Jedná se o konvenční převodovku s hydrodynamickým měničem, která je navzdory stejným zástavbovým rozměrům údajně o čtyři kilogramy lehčí a pět procent efektivnější než šestikvalt ve Stingray. Chevrolet tvrdí, že to není obětováno výkonu a že novinka zvládne řadit pod plným plynem ještě o osm setin sekundy rychleji než sedmistupňové PDK v Porsche 911. Samozřejmostí jsou pádla řazení na volantu.
Zajímavostí nového brutálního amerického stroje Z06 je, že přebírá hliníkový rám závodní Corvetty C7.R takřka beze změn. Nikoho už asi nepřekvapí, že se tahle Vette o něco snížila a že ty rozšířené blatníky, větší otvory a širší pneumatiky asi opravdu nebudou jen na ozdobu. Totéž se dá říct o všech otvorech a spoilerech, protože tady opravdu není nic zbytečné. Přední otvory v nárazníku údajně zajišťují více vzduchu pro motor a kompresor než když by zde byla klasická maska chladiče. Pro lepší aerodynamiku a chlazení motoru je v karbonové kapotě docela pěkný průduch. Našli bychom tu také speciální kanály pro proudění vzduchu k mohutným předním brzdám od Bremba a dále pro chlazení převodovky a diferenciálu.
Zadní světla jsou údajně o tři palce dále od sebe pro zdůraznění šířky vozu. Standardní Z06 přijede na předních devatenáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 285/30 ZR 19 a zadních dvacítkách (335/25 ZR 20). V předních kolech se vyskytují 14,6palcové brzdové kotouče svírané šesti pístky, vzadu najdeme čtyřpístky. Na přání se hned později bude dodávat také paket Z07, s nímž dostanete nejen lepivější semislickové obutí Michelin Pilot Sport Cup, ale také odolnější karbon keramické brzdy s většími kotouči (taktéž Brembo), které ušetří přes 10 kilogramů neodpružených hmot, a nakonec i průhledový spoiler na zádi. Podvozek Z06 je upravenou verzí Stingray, avšak se standardně dodávanými adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control a elektronicky řízeným diferenciálem s omezeným prokluzem.
Pro využití všeho výkonu je nová Z06 vybavena třemi balíčky pro vyšší přítlak. První z nich sestává ze splitteru, kanálů v předních podbězích a zadního spoileru z paketu Z51. Karbonový aero kit přidává přední křidélka, karbonové díly karoserie a větší spoiler na zádi. Poslední extrémní paket Z07, který se stále testuje a dorazí tedy později, prý všechny tyto elementy zahodí a přesto s ním budete schopni na okruhu dosáhnout lepších časů než s aktuální rekordman ZR1.
Uvnitř Z06 jsou nejen lepší materiály, včetně karbonových doplňků, ale prý také na zajímavější barvy na přání. Smutným artefaktem je dole zploštělý volant, veselejším pak možnost vybírat z celé škály verzí sedadel. Na výběr jsou pohodlnějí sedadla GT a volbou na okruhy pak Competition Sport, volby v interiéru tím přesto nekončí. Kůže Nappa, hliník, karbonová vlákna, semiš... Vše je možné. Vůbec poprvé bude ale možnost vychutnat si jízdu bez střešního karbonového panelu nad hlavou, jelikož hliníkový závodní rám zajistí i bez něho o 20 procent vyšší tuhost karoserie, než jakou se chlubí ZR1. Jakmile máte vůz uzavřen, je Z06 dokonce o 60 procent tužší. Novinka sice přijde až na začátku roku 2015, ale jak vidno, máme se rozhodně na co těšit.
Corvette Z06 s paketem Z07 bude údajně rychlejší než současná ZR1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024 - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva