Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette Z06 2015: nejsilnější auto od GM vůbec má nakonec 650 koní
6.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zveřejnění finálních parametrů verze Z06 znamená pro Corvette prvenství mezi americkými produkčními vozy. Vypadá to na docela slušný nářez.
Při oficiálním detroitském představení nové Z06 jsme napsali, že klasičtější Corvette používá ještě o jednu stopu delší jednotku než jakou najdeme pod přední kapotou Corvette Stingray. Motor LT4 Small Block SC V8 je 6,2litrovým přeplňovaným osmiválcem a podle oficiálního měření nakonec dosahuje až na 650 koní a 881 Nm. Disponuje tedy ještě početnějším stádem, než bylo dříve avizováno, což ho v pomyslném žebříčku staví přímo za ty nejsilnější sportovní vozy, kterým vládne hybridní LaFerrari. Mezi nehybridní siláky s vyšším výkonem patří nakonec jen Ferrari FF, Aventador od Lamborghini nebo Ferrari F12 Berlinetta. Máloco ovšem bude za tak skvělou cenu jako Američan.
Za těmito parametry motoru Z06 hledejme především 1,7litrový kompresor Eaton R1740 TVS a jeho mezichladič, které jsou umístěny uprostřed véčka. Limity kompresoru jsou prý ještě dál než u ZR1, neboť se vyznačuje kratšími rotory pro rychlejší roztáčení (zvládne až 20 tisíc otáček). Nová pohonná jednotka se navíc pokouší spořit palivo deaktivací až poloviny válců (systémem Active Fuel Management), dále přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů. Motor je také vybaven mazáním se suchou skříní, která má větší kapacitu než u velmi žádané verze s paketem Z51. Kromě toho za úspěchem stojí ještě kompresní poměr 10,0:1, hliníkové komponenty, titanové sací ventily, nebo výfuk z nerezové oceli.
Nová Vette se díky šílenému výkonu usadí na trůnu nejsilnějších produkčních amerických aut a platí to jak pro kupé s odjímatelným sřešním panelem, tak i pro otevřenou variantu Convertible. Nejvyššího výkonu je podle přiloženého grafu dosahováno při 6 400 otáčkách, zatímco maximum točivého momentu je dostupné již od 3 600 otáček. Křivka průběhu výkonu vypadá jako vysněný graf finančních analytiků - neustále stoupá a míří na správnou stranu, křivka točivého momentu je o dost více plochá, ovšem startuje na 620 Nm (volnoběh) a 90 procent maximální hodnoty je dostupných v rozmezí 2 500 a 5 400 otáček.
Ohromná čísla jednotky LT4 potvrzují i lidé z vývoje. Motor prý navzdory přeplňování reaguje téměř okamžitě a vůz tak z hlediska dynamiky nebude strádat v žádných otáčkách při takřka jakékoliv rychlosti. Nová Z06 zastiňuje dosavadní vrcholnou verzi ZR1 zhruba o 7,5 procenta z hlediska pružnosti, ostatně také nabízí o 12 koní více. Jordan Lee, který stojí za vývojem motoru dodává, že obdivuhodných parametrů dosáhl jeho tým s jen nepatrně větší jednotkou, než jakou je LT1 ze Stingray. Výsledné dílo z LT4 dělá jeden z nejmenších 650koňových motorů současnosti. Motor bude montován v továrně Bowling Green (jako dříve) a také u GM v závodě Tonawanda u New Yorku.
Přenos masivního výkonu na zadní kola zajišťuje buď sedmistupňová manuální převodovka s novým dvouhmotovým setrvačníkem nebo zbrusu nová osmistupňová automatická skříň GM 8L90 s pěticí spojek. Jedná se o konvenční převodovku s hydrodynamickým měničem, která je navzdory stejným zástavbovým rozměrům údajně o čtyři kilogramy lehčí a pět procent efektivnější než šestikvalt ve Stingray. Chevrolet tvrdí, že novinka zvládne řadit pod plným plynem ještě o osm setin sekundy rychleji než sedmistupňové PDK v Porsche 911. Samozřejmostí jsou pádla řazení na volantu.
Někteří by mohli namítnout, že Ford přeci postavil Mustang Shelby GT500 s 5,8litrovým motorem V8 o výkonu 662 koní, ale nadšenci budou vědět, že Corvette váží o zhruba 135 kilogramů méně a že její podvozek jakékoliv výkonnové manko na modrý ovál dožene. Nyní už se čeká pouze na zveřejnění dynamických parametrů a cen. První zájemci se mají dočkat na začátku roku 2015.
Omračujících 650 koní a vysoko položený točivý moment budou z Vette Z06 dělat rozhodně jedno z nejrychlejších aut na silnicích
Fotogalerie Chevy Corvette Z06
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 12.26. 08:54 - Enochflyn
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien