Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari

Výkonů příštích špičkových modelů Corvette Stingray by se mohli obávat v Maranellu i Sant'Agatě. ZR1 má údajně atakovat hranici 700 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari

20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výkonů příštích špičkových modelů Corvette Stingray by se mohli obávat v Maranellu i Sant'Agatě. ZR1 má údajně atakovat hranici 700 koní.

Nová Corvette Stingray C7 je nepsanou vlajkovou lodí Chevroletu a sportovním vrcholem největšího světového koncernu General Motors. Anebo ne? Při pohledu na pořád nabízené špičkové modely Z06 a ZR1 s atmosférickým sedmilitrem a kompresorovou 6,2 V8 se o tom dá poměrně úspěšně pochybovat. I tyto stroje, vycházející ještě ze šesté generace Corvette, by ale měly v dohledné době dostat nástupce a právě těch se týká tato zpráva.

Kolegové z amerického Motor Trendu zachytili jakousi šeptandu, a protože pochází z technického centra GM ve městě Warren v Michiganu, která zaměstnává až šestnáct tisíc inženýrů a vývojových pracovníků, možná na ní něco bude. Navíc většina příznivců asi bude chtít následujícím číslům věřit.

Zákulisní informace říkají, že budoucí Stingray Z06 zůstane u atmosférického motoru o objemu 7,0 litru, docela slušně však posílí. Maximální výkon by měl stoupnout z 512 na 550 až 600 koní, čímž by se už dostal do teritoria současného kompresorového agregátu v ZR1. Je proto nasnadě (GM tak zkrátka přemýšlí), že i ta bude potřebovat něco mimořádného.

Rozhodnutí, co se objeví pod kapotou příští ZR1, údajně ještě nepadlo. Její pohonná jednotka nicméně bude evolucí nového osmiválce 6,2 V8 LT1 ze základní Corvette C7 Stingray a je docela možné, že oživí označení LT5 - agregátu z původní ZR1 C4, která měla místo jednoduchých rozvodů OHV Lotusem navržené hlavy DOHC s dvaatřiceti ventily.

Co není prý jisté, je způsob přeplňování. General Motors zvažuje mechanicky poháněný kompresor i dvojici turbodmychadel a výsledek asi značně ovlivní naměřená spotřeba. Buď jak buď, V8 v ZR1 bude mít někde mezi 675 až 700 koňmi.

Vedení firmy se k uvedenému pochopitelně vyjadřovat nechce a nepotvrdilo ani termín nástupu obou vozů. Předpokládá se ale, že první dorazí Z06, ne však dříve než někdy ve druhé polovině příštího roku, aby zbytečně nešlapala na paty základní C7.


Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 1 - Chevrolet Corvette Z06 logoChevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 2 - Chevrolet-Corvette ZR1 logo 00
Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 3 - Chevrolet Corvette C7 2013 oficialni 20Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 4 - Chevrolet Corvette C7 2013 oficialni 21Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 5 - Chevrolet Corvette C7 2013 oficialni 23Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 6 - Chevrolet Corvette C7 2013 oficialni 18Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 7 - Chevrolet Corvette C7 2013 oficialni 19Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 8 - Chevrolet Corvette C7 2013 oficialni 22Chevrolet Corvette Stingray Z06 a ZR1: nová „Zetka” budou chtít otřást i Ferrari - 9 - Chevrolet Corvette C7 2013 oficialni 24
Sériová Corvette by mohla poprvé prolomit hranici 700 koní

Zdroj: Motortrend

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.