Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu

Z Corvette se pochopitelně nestane pick-up, karoserie Holdenu Ute je použita jen jako mula. Podle všeho ale má stroj na fotkách motor uprostřed.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu

9.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z Corvette se pochopitelně nestane pick-up, karoserie Holdenu Ute je použita jen jako mula. Podle všeho ale má stroj na fotkách motor uprostřed.

O Chevroletu Corvette s motorem uprostřed se spekuluje tak dlouho, jak tu s námi je verze s motorem vpředu. Dokonce i jeden z otců první Corvette, Zora Arkus-Duntov, byl velkým proponentem uprostřed umístěného motoru. Není totiž náhodou, že ty nejlepší hypersporty mají motor právě tady. Ale zatímco dosud se Corvette s motorem uprostřed omezovala na spekulace a tři koncepty CERV, tentokrát to vypadá o něco nadějněji.

Fotograf Chris Doane zachytil testovací prototyp, který vypadá jako kříženec australského splašeného pick-upu Holden Ute SS V a současné Corvette C7. Z prvního vozu tu je příď a záď včetně náznaku korby, z druhého zase prostřední část, tedy zrcátka a střecha a dost možná i interiér. A vzhledem k tomu, že Holden končí, nová varianta onoho pick-upu to asi nebude.

Vidíme také plnicí hrdlo nádrže na B-sloupku za řidičem a snad nasávací otvory ve spodní části dveří, což by naznačovalo, že je motor uprostřed. Také je právě mezi kabinou a zadní nápravou docela dost místa, rozhodně více než pod přední kapotou. A také rychlé přikrytí auta plachtou s posádkou uvnitř, když testovací tým zjistil, že je někdo fotografuje, naznačuje, že to, na co se díváme, bude docela horké zboží.

Podle Car & Driver, který přišel jak s fotografiemi testovacího prototypu, tak i s ilustracemi červené Corvette s motorem očividně uprostřed, bude rozvor náprav 2 512 mm, o nějakých 20 cm méně než v případě současné Corvette C7. To znamená mimo jiné lepší obratnost v zatáčkách a díky menší velikosti také dost možná menší váhu. V útrobách by údajně mohla být nová generace Small Blocku o objemu 3,5 až 4 litrů, pravděpodobně tedy s turbodmychadly, kompresorem či obojím. Dost možná motor nebude mít rozvod OHV, ale OHC či spíš DOHC, mimo jiné i proto, že nebudou tak velké nároky na malou výšku. A nelze vyloučit ani plochou klikovou hřídel.

Car & Driver také uvádí, že sériový vůz, který vznikne z této testovací muly, by se mohl ukázat v půlce roku 2016 a do prodeje vstoupit jako modelový rok 2017. Označení C8 je zatím otázkou, protože podle všeho by se Corvette s motorem uprostřed měla prodávat souběžně se současnou C7. Je tak možné, že se bude jmenovat Corvette C7 Zora, zatímco ta současná zůstane C7 Stingray, ale to už spekulujeme - a jméno ostatně není zas tak podstatné.

Kompletní fotogalerii špionážních fotek i ilustrace nového stroje najdete na webu Car & Driver.


Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu - 1 - car and driver corvette zora spy 01Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu - 2 - car and driver corvette zora spy 02Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu - 3 - car and driver corvette zora spy 03
Špionážní snímky ukazují testovací prototyp se střechou z Corvette a zbytkem z Holdenu Ute

Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu - 4 - car and driver corvette zora ilu 01Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu - 5 - car and driver corvette zora ilu 02Chevrolet Corvette s motorem uprostřed asi bude, tohle jsou fotky prototypu - 6 - car and driver corvette zora ilu 03
Takto by podle Car & Driveru mohla Corvette Zora vypadat

Zdroj: Car & Driver

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.