Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette motor uprostřed nedostane, alespoň ne v produkční verzi
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tadge Juechter, šéfinženýr Chevy Corvette, popřel motor uprostřed v „jeho” stroji. Je s ním prý spojeno příliš mnoho kompromisů.
Spekulace o tom, že příští Chevrolet Corvette bude mít motor uprostřed, tu s námi jsou už dlouho. Není se co divit, snaha konkurovat evropským supersportům je u Corvette nepopiratelná. Tentokrát ale byly spekulace o radikální změně velmi dobře živeny, asi nejúčinněji se o to postarala testovací mula, která měla příď a záď australského ute, ale prostřední část z Corvette C7.
Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette, nicméně tyto řeči rázně utíná oficiálním prohlášením, že nic jako Corvette s motorem uprostřed nebude. Hovořil o tom v online talk show Autoline After Hours, kde rozebral také detaily aerodynamiky nové Corvette C7 Z06 a rozhovořil se i o tom, proč je stroj jako Z06 k mání i s automatickou převodovkou.
Veškeré spekulace o motoru uprostřed však popřel a dodal, že se ho lidi často ptají, proč se brání motoru uprostřed. „Zkoumali jsme motor uprostřed jako alternativu pro sedmou generaci a vždycky jsme říkali, že jakmile bude auto jako celek lepší s motorem uprostřed, postavíme ho,” uvedl na adresu radikální změny koncepce Corvette.
„Motor uprostřed vyžaduje spoustu kompromisů. Když se podíváte na závodní seriály celého světa, všude jsou motory uprostřed. Pokud všechno, o co vám jde, jsou výkony, dává smysl umístit motor za řidiče. Pokud se stále bavíme o autě, které může fungovat i jako auto na každý den, na dlouhé trasy a zároveň excelovat na trati a nabízet sílu skutečně dostupnou, je spousta dalších věcí, které musíte zohlednit, abyste dosáhli optima,” vysvětlil Juechter, proč má Corvette motor vpředu. Ferrari je na tom prý podobně - zatímco 458 a 488 mají motor uprostřed, California, „použitelnější” Ferrari, má motor vpředu.
Moderátor John McElroy později připomněl detroitský autosalon, na kterém se bavil s Bobem Lutzem, bývalým šéfem General Motors, a Donaldem Runklem, bývalým vedoucím pokročilého vývoje u Chevroletu. Oba se podle něj shodli na tom, že vzniknou studie Corvette s motorem uprostřed, prototypy, možná i funkční stroj - proto snad výše zmíněná testovací mula - ale že v sériové výrobě nikdy nic takového nebude.
Podle Juechtera je to také do značné míry otázka financí - na otázku, zda někdy přijdou s konkurentem pro Ford GT, odpověděl - jistě trochu nadneseně - ve smyslu, že pokud týmu někdo pošle miliardy dolarů, klidně udělají cokoliv. Nechtěl však hovořit o Corvette C8 Z06, protože udělat něco takového bez svolení je - zcela pochopitelně - překročení pravomocí, za které by mohl být odejit.
Kompletní, více než hodinu dlouhý díl Autoline After Hours je ke shlédnutí níže. Potřebujete rozumět dobře anglicky, ale v první půlhodině, kdy je přítomen i Tadge Juechter, se o nové Corvette C7 Z06 dozvíte skutečně hodně.

Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette...
... detailně hovoří o Corvette C7 Z06
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11