Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette motor uprostřed nedostane, alespoň ne v produkční verzi
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tadge Juechter, šéfinženýr Chevy Corvette, popřel motor uprostřed v „jeho” stroji. Je s ním prý spojeno příliš mnoho kompromisů.
Spekulace o tom, že příští Chevrolet Corvette bude mít motor uprostřed, tu s námi jsou už dlouho. Není se co divit, snaha konkurovat evropským supersportům je u Corvette nepopiratelná. Tentokrát ale byly spekulace o radikální změně velmi dobře živeny, asi nejúčinněji se o to postarala testovací mula, která měla příď a záď australského ute, ale prostřední část z Corvette C7.
Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette, nicméně tyto řeči rázně utíná oficiálním prohlášením, že nic jako Corvette s motorem uprostřed nebude. Hovořil o tom v online talk show Autoline After Hours, kde rozebral také detaily aerodynamiky nové Corvette C7 Z06 a rozhovořil se i o tom, proč je stroj jako Z06 k mání i s automatickou převodovkou.
Veškeré spekulace o motoru uprostřed však popřel a dodal, že se ho lidi často ptají, proč se brání motoru uprostřed. „Zkoumali jsme motor uprostřed jako alternativu pro sedmou generaci a vždycky jsme říkali, že jakmile bude auto jako celek lepší s motorem uprostřed, postavíme ho,” uvedl na adresu radikální změny koncepce Corvette.
„Motor uprostřed vyžaduje spoustu kompromisů. Když se podíváte na závodní seriály celého světa, všude jsou motory uprostřed. Pokud všechno, o co vám jde, jsou výkony, dává smysl umístit motor za řidiče. Pokud se stále bavíme o autě, které může fungovat i jako auto na každý den, na dlouhé trasy a zároveň excelovat na trati a nabízet sílu skutečně dostupnou, je spousta dalších věcí, které musíte zohlednit, abyste dosáhli optima,” vysvětlil Juechter, proč má Corvette motor vpředu. Ferrari je na tom prý podobně - zatímco 458 a 488 mají motor uprostřed, California, „použitelnější” Ferrari, má motor vpředu.
Moderátor John McElroy později připomněl detroitský autosalon, na kterém se bavil s Bobem Lutzem, bývalým šéfem General Motors, a Donaldem Runklem, bývalým vedoucím pokročilého vývoje u Chevroletu. Oba se podle něj shodli na tom, že vzniknou studie Corvette s motorem uprostřed, prototypy, možná i funkční stroj - proto snad výše zmíněná testovací mula - ale že v sériové výrobě nikdy nic takového nebude.
Podle Juechtera je to také do značné míry otázka financí - na otázku, zda někdy přijdou s konkurentem pro Ford GT, odpověděl - jistě trochu nadneseně - ve smyslu, že pokud týmu někdo pošle miliardy dolarů, klidně udělají cokoliv. Nechtěl však hovořit o Corvette C8 Z06, protože udělat něco takového bez svolení je - zcela pochopitelně - překročení pravomocí, za které by mohl být odejit.
Kompletní, více než hodinu dlouhý díl Autoline After Hours je ke shlédnutí níže. Potřebujete rozumět dobře anglicky, ale v první půlhodině, kdy je přítomen i Tadge Juechter, se o nové Corvette C7 Z06 dozvíte skutečně hodně.
Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette...
... detailně hovoří o Corvette C7 Z06
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus