Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette C7 ZR1 a C8: motor uprostřed se znovu dostal do řečí
16.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Corvette C7 ZR1 by měla mít motor uprostřed, zbytek má vycházet z C7, jak říkají nové spekulace. Příchod ZR1 je pravděpodobný, motor uprostřed méně.
Třebaže Chevrolet před několika měsíci pustil do světa informaci, že Corvette C7 nedostane variantu ZR1, již podruhé o ní slyšíme, a to ve smyslu, že bude a že má být revoluční - má mít motor uložený uprostřed. První zmínka se objevila v srpnu spolu se zprávou, že si Chevy nechal registrovat název Zora - křestní jméno jednoho z otců Corvette a zároveň proponenta motoru uprostřed.
Podle dostupných informací by jméno Zora měla dostat právě Corvette ZR1. Tento model by se měl objevit pro modelový rok 2017, tedy zhruba tři roky od představení standardní Corvette C7 Stingray - ne nepodobně předchozí generaci, kde jsme na ZR1 čekali od představení standardního modelu v roce 2005 až do roku 2009.
„Pod kapotou” Corvette C7 ZR1 by měl pracovat small-block V8, tedy stejně jako v případě již nabízené C7 Stingray, očekávejme ale výkon nad 650 koní a 878 Nm, které nabízí varianta Z06. Zda bude mít poháněna všechna kola jako prototypy CERV II a CERV III, však není pravděpodobné. A měla by stát přes 100 tisíc dolarů (cca 2,1 milionu korun), podobně jako C6 ZR1.
Nemáme však očekávat karbonovou konstrukci. Hliníkový prostorový rám nejspíš zůstane, dost možná ale bude přitvrzen - a pro případný motor uprostřed by se samozřejmě zcela změnily jeho proporce. Kde by se karbon objevit mohl, je karoserie či alespoň její část. Zbytek techniky, jako brzdy, odpružení či převodovka, by měl zůstat stejný, pouze upravený, aby zvládl vyšší výkon.
Příští generace Corvette s označením C8 by později měla mít také motor uprostřed. I z tohoto důvodu se zdá, že označit plánovanou ZR1 za generaci C7 by bylo minimálně nepřesné, bude-li sdílet koncepci s C8. Ta by také měla být dražší, aby se mohla posunout nahoru i cena Camara a tak vytvořit prostor pro malý sporťák Chevroletu - po konci Pontiaku Solstice, resp. Saturnu Sky GM nemá konkurenta pro Toyobaru.
Zda ale vůbec někdy vznikne produkční Corvette s motorem uprostřed, je minimálně nejisté. Spekulace o tom, že ta příští bude více podobná evropským supersportům, se objevují už pěkně dlouho - i C7 už měla mít takovouto koncepci, ale podle starších zpráv putovaly tyto návrhy do šuplíku s koncem Boba Lutze a Toma Wallace ve vedení Chevy, resp. Corvette. Dost radikálně by se musel změnit například design, aby vůz nevypadal jako natažený ve Photoshopu.
Oproti tomu příchod ZR1 je docela pravděpodobný, jen to nejspíš bude opět ostrá verze současné Corvette - se známou karoserií i koncepcí. A s kompresorovým osmiválcem, který bude hnát zadní kola a bude uložen vepředu.
Chevy Corvette C6 ZR1 má podle spekulací být poslední ZR1 s motorem vepředu
Zdroj: Car and Driver přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva