Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette C7 Stingray konečně odhalil svou hmotnost, je vyšší neź u C6
2.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hmotnost amerického „Rejnoka“ je nakonec vyšší, než se předpokládalo. Ve srovnání s Corvette C6 se však o žádnou obezitu nejedná.
Pokud jste po nedávném zveřejnění ceníku sedmé generace Chevroletu Corvette nabyli dojmu, že nový Stingray ztratil všechna svá tajemství, patrně jste si nevšimli, že nám několik klíčových detailů pořád chybí. Mezi jinými třeba maximální rychlost, pro někoho možná důležitá průměrná spotřeba a v oficiálních tabulkách GM byste až dosud marně hledali také hmotnost.
Původně se mělo za to, že váha C7 je ve srovnání s předchůdcem mírně nižší, společně s cenami se však z Chevroletu dostaly ven také přesnější čísla, která ukazují, že opak je pravdou. Konstruktérům se skutečně podařilo srazit hmotnost hliníkového rámu karoserie o 45 kg, na vnější panely uplatnit dietu představující 17 kg a lehčí je též víko zavazadlového prostoru či zavěšení kol. V tomto směru se však konstruktérům podařilo uspořit jen 68 kg.
Problémem je, že spousta jiných komponentů či prvků funkční a komfortní výbavy na váze nejedno kilo zase přidaly. Kupříkladu systém přímého vstřikování paliva, variabilní časování ventilů a vypínání válců se postaraly o navýšení váhy o 16 kg, dvouhmotový setrvačník přidal 6 kg, sedmistupňová manuální převodovka 5 kg, standardní olejový chladič 3 kg, odolnější diferenciál a poloosy 8,4 kg, větší brzdy to samé a multimediální systém v kabině zase 14,3 kg. I další zbylé položky, jako větší nádrž (1,4 kg), výbava v interiéru či dodatečné bezpečnostní prvky (7,7 kg) zvýšily váhu o 95 kg a ve výsledku je C7 ve srovnání s modelem C6 těžší o 41 kg, jinak řečeno, má 1 496 kg.
Corvette nedělá lehčím ani sportovní paket Z51 Performance přidávající chladiče pro převodovku a diferenciál, větší kola nebo spoilery. Přesné hodnoty schází, odhaduje se však, že váhu navyšují o dalších 70 až 90 kg. Ačkoli nadbytečné kilogramy u sportovního vozu má rád asi jen málokdo, přesto o nové C7 nelze říci, že by byla obézní. Kupříkladu Porsche uvádí pro 991 Carrera S s převodovkou PDK (výkonem 400 koní) a eurobalastem 1 490 kg a takové BMW M3 s výkonem 420 koní váží 1 655 kg. Navíc GM slibuje celokarbonovou karoserií pro příští ZR1 a možná i Z06, která dále pomůže vykompenzovat větší, těžší, nakonec ale i výkonnější motory.





























Corvette se v zásadních partiích sice zhubnout podařilo, její váhu však nadměrně zvedla komfortní výbava, ale také spouta funkčních prvků
Zdroj: GM Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 35 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva