Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro ZL1 2012: návrat monstra
31.5.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
V roce 1969 spatřilo světlo světa jedno z nejvýkonnějších aut tehdejší doby. Po více než 40 letech se legendární Chevrolet Camaro ZL1 vrátí na silnice.
Novodobé Camaro ZL1 není zrovna nejžhavější novinkou, ale protože jsme se mu svého času nevěnovali a současné dění ve světě čtyř kol aktualitami nehýří, podíváme se na něj alespoň s menším časovým odstupem. A nezůstaneme jen u něj, v dalších dnech si představíme i další novinky týkající se Camara pro modelový rok 2012. Nyní se ale vraťme zpět k ZL1.
Původní Chevrolet Camaro ZL1 z roku 1969 byl opravdovým monstrem. Se svým výkonem 321 kW, který byl vydolován z obřího „big-blocku” V8 o objemu 7 litrů, rozmetal na prach naprostou většinu tehdejší produkce. Maximálního výkonu dosahoval v 5 200 otáčkách a maximální porce točivého momentu 610 Nm byla k dispozici ve 4 400 otáčkách. Tohoto skvostu však bylo vyrobeno pouze 69 kusů.
Chevrolet se rozhodl oprášit legendární označení Camaro ZL1 a tentokrát využije k tomu „small-block“ LSA V8 s kompresorem a objemem 6,2 litru. Výkon 550 koní (410 kW) a 750 Nm točivého momentu bude na zadní kola přenášet šestirychlostní manuální převodovka a dvoudiskovou spojku, což je ten správný tandem pro skvělou zábavu. Stejný základ je mimochodem použitý v Cadillacu CTS-V, kde dosahuje výkonu 564 koní. Je ovšem otázkou, zda se s konečnými specifikacemi nebude před uvedením vozu na trh ještě hýbat.
Chevrolet Camaro ZL1 je postaven tak, aby dosahoval skvělých časů na závodních okruzích a měl zároveň skvělou dynamiku na běžných silnicích. Celkový dojem prozatím poněkud kazí využití elektrického posilovače řízení, snad ale neokrade Camaro o veškeré informace o dění pod předními koly. Podvozek bude vybaven technologií Magnetic Ride Control s proměnnou charakteristikou pro sportovní I komfortní jízdu. O krocení výkonu se budou starat šesti-pístové brzdy Brembo o průměru 370 mm vepředu a čtyř-pístové brzdy s kotouči o průměru 365 mm vzadu.
Krom technických novinek a skvělých výkonů nám nové Camaro ZL1 přinese také dramatičtější bodykit, který tento model odliší od slabších a levnějších verzí. Vedle designových prvků se Camaro ZL1 dočká také upraveného sání a hliníkové kapoty s funkčními úpravami z uhlíkových vláken pro zvýšení aerodynamického přítlaku. O pořádnou show se postarají také 20" hliníková kola se speciálními pneumatikami Goodyear Supercar F2.
Zatímco karoserie vozu bude moci být vyvedena ve všech běžně dostupných barevných odstínech, uvnitř bude ZL1 oděno výlučně do černé. Interiér se bude dále vyznačovat použitím sportovních sedadel s čalouněním kombinujícím kůži a semiš, zploštělým volantem opět potaženým semišem. Vše pak doplní nové možnosti obložení palubní desky a výplní dveří.
Jak jste si jistě všimli, o ZL1 hovoříme v budoucím čase i přesto, že se světu představil již před nějakým tím pátkem. Nová verze Camara se totiž u amerických dealerů objeví až na začátku roku 2012. K nám se tento model dostane jistě také, ale nejspíše pouze skrze individuální dovoz. Cena tohoto amerického skvostu zatím není známa, ale troufám si říci, že bez ohledu na ni má své zákazníky dnes již jisté.
Oficiální fotografie nového Camara ZL1
Oficiální video Chevroletu a záznam zvuku motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva