Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční
22.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chevrolet světu ukázal nové Camaro Z/28.R, které nahradí starší GS.R. Na okruzích bude patřit k těm, které s bratry na značkách sdílí nejvíce komponent.
Nový Chevrolet Camaro Z/28.R je pokládán za jeden ze závodních vozů, které ze všech ostatních sdílí nejvíce součástek se silniční verzí. Konkrétně na Z/28.R najdeme stejné aerodynamické prvky karoserie, stejný 505koňový sedmilitrový osmiválec a samosvorný diferenciál, jako sériové Camaro Z/28.
„Kromě povinného závodního vybavení a podvozku speciálně upraveného pro vytrvalostní závody je Z/28.R tak blízko produkční verzi, jak to jen jde,” řekl závodní ředitel Chevroletu Mark Kent. Samozřejmě tedy počítejme s ochrannou klecí, hasicím systémem a podobnými věcmi, ale určitě to nebudou jediné odlišnosti od silniční verze. Jak je ostatně z fotografií vidět, interiéru třeba chybí čalounění a druhá sedačka a stran techniky nejspíš doznal úprav i výfukový systém, který se přece jen na silnici nemůže projevovat tak otevřeně, jako na závodním okruhu.
Programová manažerka Chevroletu Lisa Talarico na adresu Z/28.R řekla: „Nové Camaro Z/28.R je velkým pokrokem od minulého GS.R, které za poslední tři roky vyhrálo několik závodů v sérii Continental Tire SportsCar Challenge. Očekáváme, že nový motor, podvozek a aerodynamické změny pomohou našim týmům k dalším úspěchům ve třídě GS.”
Nové Camaro Z/28.R si odbude svou závodní premiéru již zanedlouho na 24h závodě Rolex 24 v Daytoně, kde s ním pojedou týmy Stevenson Motorsports a CKS Autosport, soutěžící ve třídě Grand Sport (GS). Přejme mu úspěch, podle času 7:37 na Severní smyčce Nürburgringu soudíme, že k němu má docela dobře nakročeno.



Závodní Chevrolet Camaro Z/28.R sdílí se silniční verzí motor, samosvorný diferenciál a aerodynamické prvky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 7 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 5 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 6 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 7 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
před 8 hodinamiManuální převodovky jsou druhem na vymření už i u Škody, dokonce u Octavie. Lenost dohnala hlavně Němce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 18:24 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB