Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro Z28 od Geiger Cars má 620 koní, zbytek zůstal
11.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Geiger Cars vymáčkli ze sedmilitru Chevroletu Camaro Z/28 dalších 115 koní. Zbytek však nechali sériový, zlepšit třeba aerodynamiku by beztak prý nešlo.
Chevrolet Camaro Z/28 je velmi schopným okruhovým náčiním, což dokázal časem 7:37 na Severní smyčce Nürburgringu vloni na podzim. Do jeho vývoje šlo obrovské úsilí, ve výsledku to není jen motor, který se postaral o zmíněný vynikající čas, alespoň vzhledem k ceně.
Strojovna pod kapotou, konkrétně podle rady „objem ničím nenahradíš” žijící sedmilitrový atmosférický osmiválec, dává standardně 505 koní a 637 Nm. Německé tunerské firmě Geiger Cars to však přišlo málo, proto se postarala o zvýšení výkonu, a nijak malé - jejich Camaro Z/28 nyní nabídne 620 koní v 6 500 otáčkách a 725 Nm v 5 600 ot/min.
Jak přesně se k většímu výkonu propracovali, není známo - tisková zpráva o této oblasti mlčí, odhalila jen holá čísla. Ve fotosadě není vidět kompresor a z toho, jak vypadá sání, můžeme téměř jistě vyloučit i turbodmychadlo. Dostat 23 % výkonu a 14 % točivého momentu navíc z atmosférického motoru jen elektronikou také nebude tak snadné, dost možná se tedy Němci přiklonili k poctivé mechanické práci. Odpovídala by tomu i cena - 115 koní a 88 Nm navíc přijde včetně německé 19% DPH na rovných 13 tisíc Eur, tedy asi 355 tisíc korun.
Kdo by za tyto peníze očekával také nová kola, upravený podvozek či nějaký bodykit, už podle obrázků je jasné, že ho Geiger Cars neuspokojí. Úpravce, podle nás zcela správně, nechal veškeré tyto součástky Camara Z/28 na pokoji. Jakákoliv jeho snaha o dílčí zlepšení by totiž mohla napáchat více škody než užitku. Kovaná 19" kola, podvozek i sériová aerodynamika, kterou silniční Z/28 sdílí se závodní Z/28.R, tak zůstala nedotčena. Pouze kola dostala černý lak.
Stejně jako nevíme, jak přesně se Němci k docela velkému nárůstu síly motoru dostali, nejsou ani známy údaje o výkonech vozu, ať už ve sprintu na stovku či na již zmíněné Severní smyčce. Právě tam by totiž 115 koní navíc mohlo být docela dobře vidět.
Geiger Cars představili své upravené Camaro Z/28. Na první pohled není 115 koní navíc poznat, na zevnějšek totiž Němci naštěstí nesahali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva