Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro Z28 od Geiger Cars má 620 koní, zbytek zůstal
11.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Geiger Cars vymáčkli ze sedmilitru Chevroletu Camaro Z/28 dalších 115 koní. Zbytek však nechali sériový, zlepšit třeba aerodynamiku by beztak prý nešlo.
Chevrolet Camaro Z/28 je velmi schopným okruhovým náčiním, což dokázal časem 7:37 na Severní smyčce Nürburgringu vloni na podzim. Do jeho vývoje šlo obrovské úsilí, ve výsledku to není jen motor, který se postaral o zmíněný vynikající čas, alespoň vzhledem k ceně.
Strojovna pod kapotou, konkrétně podle rady „objem ničím nenahradíš” žijící sedmilitrový atmosférický osmiválec, dává standardně 505 koní a 637 Nm. Německé tunerské firmě Geiger Cars to však přišlo málo, proto se postarala o zvýšení výkonu, a nijak malé - jejich Camaro Z/28 nyní nabídne 620 koní v 6 500 otáčkách a 725 Nm v 5 600 ot/min.
Jak přesně se k většímu výkonu propracovali, není známo - tisková zpráva o této oblasti mlčí, odhalila jen holá čísla. Ve fotosadě není vidět kompresor a z toho, jak vypadá sání, můžeme téměř jistě vyloučit i turbodmychadlo. Dostat 23 % výkonu a 14 % točivého momentu navíc z atmosférického motoru jen elektronikou také nebude tak snadné, dost možná se tedy Němci přiklonili k poctivé mechanické práci. Odpovídala by tomu i cena - 115 koní a 88 Nm navíc přijde včetně německé 19% DPH na rovných 13 tisíc Eur, tedy asi 355 tisíc korun.
Kdo by za tyto peníze očekával také nová kola, upravený podvozek či nějaký bodykit, už podle obrázků je jasné, že ho Geiger Cars neuspokojí. Úpravce, podle nás zcela správně, nechal veškeré tyto součástky Camara Z/28 na pokoji. Jakákoliv jeho snaha o dílčí zlepšení by totiž mohla napáchat více škody než užitku. Kovaná 19" kola, podvozek i sériová aerodynamika, kterou silniční Z/28 sdílí se závodní Z/28.R, tak zůstala nedotčena. Pouze kola dostala černý lak.
Stejně jako nevíme, jak přesně se Němci k docela velkému nárůstu síly motoru dostali, nejsou ani známy údaje o výkonech vozu, ať už ve sprintu na stovku či na již zmíněné Severní smyčce. Právě tam by totiž 115 koní navíc mohlo být docela dobře vidět.


















Geiger Cars představili své upravené Camaro Z/28. Na první pohled není 115 koní navíc poznat, na zevnějšek totiž Němci naštěstí nesahali
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB