Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2016 odhalil kompletní technická data, stovku zdolá už za 4 s
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Camaro oproti předchůdci zhublo a má i víc výkonu, V8 z Corvette C7 nabídne 461 koní. Ford Mustang GT je slabší a těžší, ale také levnější.
Chevrolet Camaro šesté generace je na světě už docela dlouho, takže můžeme obdivovat jeho tvary nebo se podivovat nad nedostatkem invence, protože zvenčí tohle auto vypadá jen jako velký facelift páté generace. Vůz je ale kompletně nový od podvozkové platformy až po střechu - samozřejmě včetně motorů, alespoň do jisté míry.
V době představení jsme věděli jen zhruba to, že pod přední kapotou bude V8 LT1 z Corvette, 3,6litrový šestiválec a přeplňovaný dvoulitr z Cadillacu ATS. Znali jsme zhruba výkony, protože tyhle motory v jiných autech GM už pracují, ale to bylo v podstatě všechno. Nyní se k nám ale dostaly další detaily techniky, takže si na ně můžeme posvítit.
Začneme od plnotučného Camara SS, vybaveného 6,2litrovým osmiválcem LT1 z Corvette C7. Tenhle motor bude v Camaru nabízet 461 koní a pošle je na kola přes šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat. Ten je rychlejší, na 60 mph (96,6 km/h) s ním Camaro SS zrychlí za rovných 4,0 sekundy a čtvrtmíli zvládne za 12,3 s s cílovou rychlostí 187 km/h. Pokud si vyberete manuál, na 60 mph budete za 4,3 s a čtvrtmílí zdoláte o 0,2 vteřiny pomaleji. Určitě není náhodou, že Camaro SS je na papíře silnější a rychlejší než Ford Mustang GT.
V nabídce bude také 3,6litrový šestiválec, který zde na kola přes stejné převodovky pošle 339 koní. S automatem bude na 60 mph za 5,1 vteřiny a čtvrtmíle zabere 13,5 s s cílovou rychlostí 166 km/h. Na rozdíl od nabídky Mustangu bude tenhle motor dost možná stát uprostřed, protože na to má výkon - čtyřválec je o poznání slabší.
Ten bude mít objem dvou litrů a nabídne 279 koní. Je jediným motorem, který je papírově rychlejší s manuální převodovkou, a 60 mph zvládne za 5,4 vteřiny - což je více než slušná hodnota. Čtvrtmíle bude mít výsledek rovných 14 vteřin. Čtyřválcové Camaro se nicméně nevyhne srovnání se čtyřválcovým Mustangem, který nabídne 314 koní a 434 Nm, což znamená i lepší zrychlení na 60 mph, konkrétně 5,1 vteřiny.
Aby motory měly s auty méně práce, inženýři Chevroletu se vážně snažili snížit hmotnost nového auta. To se podařilo i díky menším rozměrům, i když novinka není zas tak zásadně menší. Autoři šli ale až tak daleko, že řešili hmotnost šroubů, držících tlumiče na svém místě, takže opravdu nezanedbali snad vůbec nic. A výsledky se dostavily - Camaro SS shodilo 101 kilogramů, základní model je lehčí dokonce o 177 kg. Také ale má o dva válce méně než v předchozí generaci.
Poměr výkonu ku hmotnosti u Camara SS je 275,8 koně na tunu, což znamená hmotnost asi 1 672 kilogramů. To není vůbec málo, je to ale lepší než v minulosti - a je to také lepší než u Mustangu GT, který váží 1 680 kg s manuálem. Kromě toho je podle Chevroletu šasi Camara o 28 % tužší než v předchozí generaci.
Kde ke snížení nedošlo, jsou ceny. Základní Camaro přijde v USA na 26 625 dolarů (cca 627 tisíc korun), tedy o 1 995 dolarů (47 tisíc korun) více než předchůdce. Také ale dostanete více výbavy. Vyberete-li si osmiválec, bude potřeba zaplatit nejméně 37 295 dolarů (878 tisíc korun), tedy o 2 795 dolarů (66 tisíc korun) více než za minulou generaci a hlavně o rovných 5 tisíc dolarů (118 tisíc korun) více než za osmiválcový Mustang GT. Zda, jakým způsobem, s jakými motory a s jakými cenami se nové Camaro dostane do Evropy, zatím není známo.
Chevrolet Camaro SS bude mít v nové generaci víc výkonu a méně hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 3 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejčtenější články
- Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024 - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
6.10.2024 - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva