Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2014 se ukáže v New Yorku, aktuální model zamává verzí COPO
8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovované Camaro prý sáhne po přeplňování, vrcholem ale má být atmosférický 7,0 V8. Ještě předtím ale Chevrolet představí labutí píseň stávající verze.
Pro mnohé automobilky ženevský autosalon očividně již přestal existovat. Jednou z těchto značek se zdá být Chevrolet, který namísto evropské motor show horečně vyhlíží tu newyorskou. Představit na ní totiž hodlá facelift modelu Camaro, který se v páté generaci objevil v roce 2009. Od té doby si značka vybudovala značné renomé, které jí dokonce vyneslo titul nejpopulárnějšího sportovního vozu pod 50 000 USD (cca 950 000 Kč), a to hned tři roky po sobě. Je tedy zřejmé, že oblibu nepokazila ani taková piha na kráse jako fakt, že nové Camaro vlastně není rodilým Američanem, neboť Chevrolet jej vyrábí v továrně Oshawa v kanadském Ontariu.
Právě tato skutečnost by se ovšem s příchodem novinky měla změnit. Přičemž důvodem není pouze snaha vrátit výrobu na území Spojených států, ale především výrobní náklady - Camaro je totiž aktuálně jedinou zadokolkou, jaká se v Oshawě vyrábí. Oproti tomu v továrně Lansing Grand River v Michiganu již General Motors vyrábí modely jako Cadillac ATS a CTS, které mají pohon zadních kol rovněž. Sestěhování pod jednu střechu se tak zdá být logickým východiskem, ale to dnes asi není tak podstatné.
K potvrzení či vyvrácení této spekulace ostatně dojde již za pár týdnů v New Yorku, kde se rovněž dozvíme, jak to bude s pohonnými jednotkami. Podle zvěstí by totiž nemusel pod přední kapotou chybět ani nový, přeplňovaný 3,6litrový šestiválec produkující 360 koní. Druhý konec nabídky by pak uzavírala verze Z28, která by dorazila se sedmilitrovým motorem V8 LS7 o výkonu minimálně 500 koní. I na potvrzení této možnosti si ale budeme muset počkat.
Nač naopak čekat nemusíme, je labutí píseň stávajícího provedení. Tedy verze COPO Camaro, která by měla být k mání jen v 69 exemplářích. Potenciální majitelé by přitom měli být známi již příští týden (pokud máte zájem, stačí kontaktovat Chevrolet skrze webovou stránku chevroletperformance.com, přičemž vybírat budou moci ze tří výkonnostních verzí a manuální převodovky nebo automatu Powerglide.
Základním modelem COPO Camaro, tedy verze připravené pro závody NHRA, je verze 350 cui (5,7 l) o výkonu 330 koní. Prostřední úroveň pak představuje model 395 cui (6,5 l) naladěný na 380 koní, zatímco vrcholem je Camaro 427 cui (7,0 l) produkující 431 koní. Veškerý výkon přitom míří na zadní nápravu, která je upravena tak, aby co nejlépe zvládala závody ve sprintech.
I z tohoto důvodu dostaly všechny pohonné jednotky V8 novou elektronickou řídicí jednotku Holley HP EFI, která by měla zaručovat, že ostrý start nezvládnete pouze jednou, ale hned několikrát. Chybět nebude ani ochranná klec, závodní podvozek nebo čelní maska s retrovzhledem. Vybírat pak budete moci mezi černou, bílou, červenou, stříbrnou a šedivou barvou, přičemž ceny startují na sumě 86 000 USD (1 635 000 Kč).
Facelift Chevroletu Camaro by mohly předznamenávat koncepty V6 Performance a V8 Performance z loňské výstavy SEMA
Chevrolet COPO Camaro je labutí písní stávající verze. Jeho 69 majitelů začne značka vybírat v pondělí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus