Chevrolet Camaro 2014 LS7: pod kapotu míří motor 7,0 V8, vrátí se i jméno Z28?

Pod kapotou Camara v příštím roce zahnízdí atmosférický vidlicový osmiválec z Chevroletu Corvette Z06 o výkonu přes 500 koní. A možná nebude sám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Camaro 2014 LS7: pod kapotu míří motor 7,0 V8, vrátí se i jméno Z28?

21.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Chevrolet Camaro 2014 LS7: pod kapotu míří motor 7,0 V8, vrátí se i jméno Z28?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pod kapotou Camara v příštím roce zahnízdí atmosférický vidlicový osmiválec z Chevroletu Corvette Z06 o výkonu přes 500 koní. A možná nebude sám.

Dosud nejsilnější Camaro s označením ZL1 má mezi předními koly namontovanou kompresorovou 6,2 V8 z Corvette ZR1, která umí při šesti tisících otáčkách vyprodukovat 588 koní. O úroveň níž pak stojí Camaro SS se stejným atmosférickým small-blockem a výkonem 432 koní. Ne že by mezera mezi nimi byla propastná, Chevrolet však nabyl dojmu, že je velká přespříliš a musí se vyplnit.

Odhalení plánů na chystané rozšíření počtu motorů pro Camaro má na svědomí servisní stránka koncernu General Motors určená pro dealery, která kromě jiného uvádí kódy VIN i s jejich rozklíčováním pro auta modelového roku 2014, tedy ty, které se začnou prodávat již během příštího roku. Znak na osmé pozici ukrývá pohonnou jednotku, přičemž pod písmenem E je nově veden osmiválec LS7.

Pokud se neorientujete v nomenklatuře General Motors, vězte, že se jedná o ručně stavěný motor z Chevroletu Corvette Z06. V8 má objem 7 011 centimetrů krychlových s vrtáním 104,8 mm a zdvihem 102 mm. Maximální výkon 513 koní dosahuje při 6 300 ot./min. a snadno se nechá vytočit až k elektronickému omezovači zasahujícím při 7 100 ot./min. Nejvyšší točivý moment 640 newtonmetrů odevzdá při 4 800 ot./min.

Kromě Camara 7,0 V8 se dá z interního dokumentu GM vyčíst také to, že základní vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru bude upraven tak, aby mohl jezdit na směs alkoholu s benzínem běžně označovanou jako E85 a rovněž věří, že se ve voze objeví také jeho přeplňovaná varianta. Motor 3,6 V6 Twin Turbo (LF3) se v seznamu skutečně vyskytuje, takže koncern jej nesporně vyrábět bude, není však uveden přímo u Camara, ale v obecném seznamu pohonných jednotek GM pro rok 2014. Jeho konkrétní aplikace známá není. Rovněž neznámý je také jeho výkon, kolegové z Motor Authority však tvrdí, že šestiválec by měl mít 360 koní.

Ať už ale klapne jen první, nebo i druhá možnost, v nejbližších měsících se dozajista dočkáme podstatného sympatického rozšíření nabídky pohonných jednotek pro současné Camaro. V případě sedmilitrové verze se spekuluje i o návratu slavného pseudonymu Z28, označení auta ve zmíněné technické dokumentaci ale uvedení není. Alespoň pár rébusů k rozřešení nám tedy ještě zbývá.


Chevrolet Camaro 2014 LS7: pod kapotu míří motor 7,0 V8, vrátí se i jméno Z28? - 1 - Chevrolet Camaro LS7 koncept 01Chevrolet Camaro 2014 LS7: pod kapotu míří motor 7,0 V8, vrátí se i jméno Z28? - 2 - Chevrolet Camaro LS7 koncept 02Chevrolet Camaro 2014 LS7: pod kapotu míří motor 7,0 V8, vrátí se i jméno Z28? - 3 - Chevrolet Camaro LS7 koncept 03Chevrolet Camaro 2014 LS7: pod kapotu míří motor 7,0 V8, vrátí se i jméno Z28? - 4 - Chevrolet Camaro LS7 koncept 04
Sedmilitrová LS7 se pod kapotou Camara již objevila, dostal ji koncept pro výstavu SEMA 2008. Poté jako by se po něm slehla zem

Zdroj: Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.