Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2013 a Z/28 2014: s faceliftem přišla i 500koňová atmosféra
28.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Společně s modernizací Camara se pod jeho přední kapotou zabydlel sedmilitrový atmosférický osmiválec o výkonu 507 koní.
Pátá generace (neostýcháme se říci legendárního) muscle caru je na trhu od roku 2009, takže jeho očekávaný facelift přichází podle obvyklých časových měřítek. Auto slaví světovou premiéru na autosalonu v New Yorku a toto jsou klíčové změny a novinky.
Než se dobereme detailů týkajících se úprav obvykle spojených s mezigenerační přestavbou, zastavíme se nejdříve u modelu Z/28, jehož jméno použil koncern General Motors poprvé už v roce 1967. Jeho nejnovější reinkarnace je poháněná slibovaným vidlicovým osmiválcem z končícího Chevroletu Corvette Z06.
Small-block s označením LS7, suchou vanou, titanovými ojnicemi i nasávacími ventily či kovanou klikovou hřídelí se může pochlubit výkonem 507 koní, nejvyšším točivým momentem 637 newtonmetrů a schopností točit 7 000 ot./min., což na jednotku s rozvodem OHV rozhodně není špatné číslo.
Dynamickými parametry se Chevrolet dosud nepochlubil, nepochybujte však o tom, že jsou srovnatelné se silnějším, kompresorovým Camarem ZL1 s 588 koni. Automobilce se totiž podařilo snížit váhu Z/28 ve srovnání se ZL1 o 136 kilogramů, na výsledných 1 732 kg. Že to GM myslelo s dietou vážně, svědčí i stručný výčet úprav vedoucí ke zhubnutí - konstruktéři přepracovali zadní sedadla, použili tenčí zadní okno, menší a lehčí akumulátor, vyhodili klimatizaci, ačkoli tu bude možné bez příplatku získat zpátky a likvidovala se též nějaká izolace, včetně třeba koberečku v zavazadlovém prostoru.
V přímce bude přeplňovaná verze ZL1 zřejmě pořád rychlejší, novinka však nebyla stavěna pouze na sprinty mezi semafory. GM doslovně říká, že auto bylo vyvíjeno s ohledem na možnost, že jej majitelé budou chtít vytáhnout na okruh. Ačkoli neznáme časy ani místo měření, Chevrolet říká, že Z/28 dokázalo na závodní trati zajet o tři sekundy lepší čas než ZL1, které zvládlo Nordschleife za 7:41,27 min.
O to se nepochybně postaraly také karbon-keramické brzdy značky Brembo o průměru 394 mm vpředu a 390 mm vzadu, spojené se šestipístkovými, respektive čtyřpístkovým třmeny. Podle tiskové zprávy představuje úspora hmotnosti se srovnatelnými ocelovými kotouči téměř 13 kg. Ve spojení s devatenáctipalcovými kovanými koly nazutými do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R auto dokáže zpomalit s přetížením 1,5 g. Přenos výkonu na zadní gumy o rozměru 305/30 R19 zajišťuje šestistupňová manuální převodovka Tremec TR6060 s těsněji poskládanými převody, spojená se samosvorným diferenciálem.
Protože Chevrolet rozjede prodej Camara Z/28 až počátkem příštího roku, budeme muset na další specifikace ještě počkat. Automobilka však slibuje, že v New Yorku vystavené auto odpovídá produkčnímu stroji a majitelé tak kromě výše zmíněného můžou počítat rovněž s tužším zavěšením s pevnějšími silentbloky, rozpěrou mezi předními tlumiči, sedačkami Recaro, exteriérovým bodykitem či karbonovými doplňky.
Kromě modelu stavěného na způsob 911 GT3 se Camaro samozřejmě podrobilo také běžné plastické operaci, která přinesla nová přední i zadní světla s LED, pozměněné víko zavazadelníku s třetím brzdovým světlem, modifikovaný zadní nárazník doplněný o difuzor a jiné koncovky výfuku a typ SS má kromě toho novou přední kapotu. Změny rovněž proběhly v seznamu laků karoserie, vylepšena byla standardní výbava a rozsáhlejší je ta příplatková - objednávat lze barevný head-up displej nebo nové skořepiny Recaro pro typy SS a ZL1.
Objednávky na Camaro LS, LT, SS a ZL1 modelového roku 2014 začne Chevrolet přijímat v polovině příštího měsíce, samotná produkce a dodávky těchto vozů se pak rozjede v létě.
Kromě motoru z Corvette Z06 se novému Z/28 podařilo zhubnout o 136 kg ve srovnání s verzí ZL1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva