Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Čerstvě představený Chevrolet Bolt má jen baterie, není to plug-in hybrid. Jeho váhu snižuje karbon, hliník a hořčík. Zatím to je koncept.
Jak naznačovaly už srpnové spekulace, Chevrolet souběžně s novou generací plug-in hybridu Volt představil menší model, nazvaný Bolt. Oproti nejen našim dřívějším domněnkám však není Voltu zas tak blízko, v nabídce automobilky by se měl zařadit pod Volt. Tedy, pokud skutečně dojde až na jeho výrobu; díváme se na koncept a produkce je v současnosti přinejmenším nejistá.
Technicky je to podle dřívějších předpokladů elektromobil s bateriemi, nemá tedy na palubě spalovací motor, který by pomohl, když „šťáva” dojde. Víme jen o dojezdu, který by měl přesáhnout 320 kilometrů; zbytek technických údajů si Chevrolet nechal pro sebe, a to včetně hmotnosti. Ta bývá jedním z problémů elektromobilů, koncept Boltu proti vysoké váze bojuje karoserií z karbonu, hořčíku a hliníku.
Lehkost je hlavním tématem i uvnitř, a to i opticky. Vidíme tu tenké sedačky umístěné na hliníkových podstavcích, palubní desku v podstatě bez středové konzole a spoustu bílého čalounění. A také skutečně bohaté prosklení, které má interiér opticky provzdušnit. Karoserie pětidveřového hatchbacku je navržena velmi kompaktně a s krátkými převisy a i spousta světla uvnitř má vytvořit dojem většího, otevřenějšího prostoru.
K dalším cestám pro snížení spotřeby elektřiny a tím i delší dojezd patří mimo jiné LEDková světla vpředu i vzadu a také nízký aerodynamický odpor. Tomu pomáhají například i otvory v zadních podbězích kol, odvádějící vzduch, který se tu hromadí. To není žádná novinka, ale většinou takováto řešení vidíme na supersportech, nikoliv na malých hatchbacích.
Pokud Chevrolet bude Bolt skutečně vyrábět, jen stěží spustí produkci dříve za rok či za dva, protože na konceptu je skutečně hodně vidět, že to je koncept. O úpravy by si však žádal spíš interiér, zvenčí by asi stačilo jen nazout reálné pneumatiky. Pokud by se Bolt dostal do prodeje, dala by se podle dostupných zpráv očekávat cena okolo 30 tisíc dolarů, tedy asi 705 tisíc korun.
Chevrolet zvolil pro Bolt kompaktní karoserii a skutečně bohaté prosklení. Klimatizace bude mít co dělat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 10 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB