Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Aveo sedan: čtyřdvířko i pro Evropu
8.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chevrolet na letošním autosalonu v Detroitu ukázal světu model Sonic sedan, který nebyl ničím jiným, než novým Aveem s kufrem. V Ženevě se svého čtyřdvéřového Avea dočkají i Evropané.
Odhalení Avea sedan není po premiéře Sonicu žádným šokem, dokonce i uvolněné fotografie jsou stejné jako při lednové premiéře americké verze tohoto vozu. Podstatnou informací je tedy v prvé řadě to, že se sedan, což není v Evropě zrovna nejpopulárnější typ karoserie, bude v případě Aveo na starém kontinentu vůbec prodávat. Druhou pak to, s jakou technikou nastoupí. Ale vezměme to všechno pěkně po pořádku.
Aveo jsme vám coby hatchback představili již při jeho premiéře loni v Paříži, později jsme přidali i první videa s ním. Sedan od hatchbacku pochopitelně přebírá celou řadu designových prvků a při pohledu zepředu nabízí bez stejně dramatický vzhled se zdvojenými světlomety, dvojitou maskou chladiče a vcelku masivním předním nárazníkem. Výrazná je i stoupající linie boků karoserie, která spolu s lehce „vytaženými” lemy podběhů kol dodává vzhledem k jeho třídě a reálným možnostem snad až neadekvátně silácký styl. Sedan je ale díky celkem vkusně naroubované zádi přece jen kozervativnější a i Chevrolet očekává, že na rozdíl od hatchbacku osloví spíše starší klientelu.
Sedan je 4399 mm dlouhý a 1735 mm široký, díky čemuž je delší i širš, než současný model. Projevit by se to mělo i na vnitřním prostoru, který zatím můžeme posoudit z jediného čísla - 502 litrů prostoru pro náklad v základní konfigiuraci. To je na tak malý vůz jistě působivé číslo, přesto je třeba říci, že s přirozeně menším vstupním otvorem sedanu nebude jeho využití nejjednodušší.
Interiér Avea charakterizuje vcelku odvážný design, který reprezentuje i neobvyklý přístrojový štít v „motocyklovém“ stylu. Zajímavě působí i modré podsvícení prvků na středové konzoli. Automobilka k tomu slibuje i vysokou kvalitu materiálů, spoustu odkládacích prostorů a bohatou výbavu. Do standardu u Avea patří mj. elektronický posilovač řízení EPS, stabilizační systém ESC nebo protiblokovací systém brzd ABS. Za příplatek bude k dispozici třeba automatická klimatizace, kvalitní audiosystém s USB vstupem nebo Bluetooth rozhraní pro připojení externích zařízení.
Mezi motory najdeme čtyři zážehové a dva vznětové agregáty. Benzin chutná čtyřválcům 1,2 l o výkonech 70 k a 86 k, 1,4 l o výkonu 100 k a 1,6 l s 115 koňmi. Naftu má raději dvojice motorů 1,3 l naladěná na výkon 75 resp. 95 koní. Standardně jsou motory Avea spojeny s manuálními pěti- nebo šestistupňovými převodovkami podle typu motoru, na většině trhů bude možné si do modelů poháněných zážehovými motory 1,4 l a 1,6 l, objednat i šestistupňovou automatickou převodovkou, která se v modelu Chevrolet této kategorie nabízí vůbec poprvé.
Zdá se, že o Aveu sedan víme prakticky vše a do Ženevy se můžeme těšit pouze na živý kontakt s ním.
Chevrolet Aveo/Sonic sedan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva