Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caterham Seven Supersport: okruhový kolibřík vyráží
12.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Využití Caterhamu Seven je už z podstaty velmi omezené, nejvíce hodí na okruh. Model Supersport to vše posunuje ještě dál.
Caterham z pozice výrobce aut s vyhraněně sportovním charakterem výrazně podporuje motorsport a organizuje celou řadu značkových pohárů. Jejich spektrum je opravdu široké. Pro úplné novice je k dispozici Academy, kde je každý rok 27 zájemců uvedeno do tajů okruhových závodů, přičemž jim Caterham poskytuje veškerý servis. Jezdí se na zcela sériových autech, dokonce pneu i jsou normální. Postoupit lze do jednoho z pohárů Roadsport, kategorie B se opět jezdí sériovými vozy, jen už obutými do semislickových pneumatik, kategorie A už je oproštěna od světel apod a auta mají podvozky vylepšeny o závodní tlumiče Bilstein. Zde už to začíná být seriózní závodění.
V poháru Supersport jsou pak auta „odstrojena” od všech nepotřebných záležitostí a už se začíná hrát na týmy. Všechny zatím zmíněné série si vystačí s motorem o objemu 1,6 l a výkonu 125 k. Poslední pohár, kde se jezdí s modely Seven, se jmenuje Superlight R300 a zde už se jezdí se speciálně pro okruh upravenými vozy s motory o výkonu 175 k. Rozdíl v čase na jedno kolo okruhu Snetterton mezi autem z poháru Academy a posledně zmíněným je 1:26 oproti 1:17, tedy 9 sekund.
Tzv. okruhové dny, neboli jízdy veřejnosti, jsou ve Velké Británii velmi populární a zájem o auta vyladěná právě pro takový způsob využití je docela vysoký. Dokladem budiž i výroba Arielu Atom či novinky BAC Mono. Zatímco u BAC a Ariel museli svá auta vyvíjet, Caterhamu stačí kouknout doma na dvorek a ukázat prstem. Volba tentokráte padla na vůz serie Supersport.
Do prodeje se tak dostává auto, které bylo primárně vyladěno pro značkový pohár a až dodatečně dovybaveno patřičným příslušenstvím. Podvozek zůstal nezměněn, stále se chlubí přitvrzenými pružinami a závodními, plně nastavitelnými tlumiči Bilstein a tužšími stabilizátory. Na 13" kolech jsou obuty semislicky Avon CR500. Také interiér zůstal spartánský. Kompozitová sedadla s čtyřbodovými pásy sice mnoho komfortu nenabídnou, zato pořádně podrží v zatáčkách.
Pod kapotou se nachází motor Ford Sigma o objemu 1,6 l a mazimálním výkonu 140 k, který je vybaven odlehčeným setrvačníkem. Na něj navazuje pětistupňová převodovka s převody vyladěnými pro maximální zrychlení. Přes diferenciál s omzezenou svorností jsou pak poháněna zadní kola. Jen 520 kilo vážící vůz zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,9 sekundy a doškrábe se až na 193 km/h. To už je v kabině asi docela slušný fičák.
Nevíme, jestli bude k dispozici i verze s volantem na té správně straně, ale ve Velké Británii si Caterham Seven Supersports můžete plně smontovaný koupit za 22 995 liber. Stavebnice pak přijde na 19 995 GPB.






Caterham Seven Supersport 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 7 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 10 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva