Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caparo T1 Evolution: britská formule nabídne přes 700 koní za 7 milionů Kč
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové provedení kromě vyššího výkonu nabídne i lepší aerodynamiku či díly ze zlata, stříbra a platiny. Možná ovšem nebude moci na veřejné silnice.
Velká Británie je považována za kolébku motorismu, přičemž mnoho firem se snaží své silniční vozy stavět podle stejného receptu jako pro závodní okruhy. Značka Caparo je jednou z nich, přičemž za jejím vznikem stojí Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, dva inženýři podepsaní třeba pod vývojem legendárního McLarenu F1. Ti své duchovní dítko zvané T1 obdařili karoserií z uhlíkových kompozitů, pod kterou nacpali skoro-závodní 3,5litrový osmiválec a šestistupňovou sekvenci.
Se suchou hmotností 470 kilogramů, výkonem 583 koní v 10 500 otáčkách a točivým momentem 420 Nm při 9 000 ot./min. přitom tato silniční formule nikdy nemohla být považována za brzdu provozu. Zvláště když za pomoci křídel a difuzoru vytváří při 240kilometrovém tempu přítlak 875 kg. Asi bychom se proto neměli divit, že akcelerace z klidu na stovku zabere méně než 2,5 sekundy. Tempa 160 km/h pak vůz dosáhne za 4,9 s, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí okolo 330 km/h.
Při pohledu na výše zmíněná čísla pak asi nepřekvapí, že té-Jednička v roce 2007 sesadila z trůnu britského motoristického pořadu Top Gear tehdejšího lídra. Koenigsegg CCX totiž potřeboval na objetí 2,85kilometrové trati v Dunsfoldu 1 minutu a 17 sekund, zatímco Caparo vše zvládlo za pouhou minutu a deset sekund. Jeho čas však nakonec nemohl být uznán, neboť vůz je natolik přilepen k zemi, že nezvládá přejet ani retardér. Je tak s podivem, že dostal možnost pohybovat se po běžných silnicích.
O tomto modelu však dnes vůbec nechceme hovořit, místo toho máme na jazyku novou verzi zvanou T1 Evolution. Ta je sice momentálně ve vývoji, objednávky ale můžete společnosti Caparo Vehicle Technologies adresovat již nyní. Otázkou však zůstává, co ve výsledku dostanete. Kromě názvu totiž mnoho dat není k dispozici, mnohé nám neřekne ani první zveřejněná ilustrace.
V zákulisí značky se spekuluje o tom, že při natankování nádrže metanolem by výkon vozu měl narůst přes 700 koní. Produkovat je přitom zřejmě bude ten samý motor jako u standardní verze, neboť právě na takovou porci byl původně testován. Mimo vyšší výkon pak lze očekávat příchod tužšího zavěšení, přepracovaného kokpitu a mnohem aerodynamičtější karoserie.
Caparo rovněž zmiňuje, že některé části vozu budou zpracovány ze stříbra, zlata a platiny, nízkou cenu tedy neočekávejte ani náhodou. Levný ostatně není ani standardní model T1, který vychází na 211 000 liber (cca 6,96 milionu korun). Verze Evolution by tak mohla překročit sedmimilionou hranici, a to přesto, že dost možná ani nebude moci na veřejné silnice.

Okruhová verze T1 Evolution se již dá objednat, přestože značka Caparo zatím odhalila jen první ilustraci
Standardní Caparo T1 nabízí výkon 583 koní při suché hmotnosti 470 kg. Mimo to generuje až 875 kilogramů přítlaku, rapidním okruhovým časům se tedy nikdo nemůže divit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11