Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caparo T1 Evolution: britská formule nabídne přes 700 koní za 7 milionů Kč
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové provedení kromě vyššího výkonu nabídne i lepší aerodynamiku či díly ze zlata, stříbra a platiny. Možná ovšem nebude moci na veřejné silnice.
Velká Británie je považována za kolébku motorismu, přičemž mnoho firem se snaží své silniční vozy stavět podle stejného receptu jako pro závodní okruhy. Značka Caparo je jednou z nich, přičemž za jejím vznikem stojí Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, dva inženýři podepsaní třeba pod vývojem legendárního McLarenu F1. Ti své duchovní dítko zvané T1 obdařili karoserií z uhlíkových kompozitů, pod kterou nacpali skoro-závodní 3,5litrový osmiválec a šestistupňovou sekvenci.
Se suchou hmotností 470 kilogramů, výkonem 583 koní v 10 500 otáčkách a točivým momentem 420 Nm při 9 000 ot./min. přitom tato silniční formule nikdy nemohla být považována za brzdu provozu. Zvláště když za pomoci křídel a difuzoru vytváří při 240kilometrovém tempu přítlak 875 kg. Asi bychom se proto neměli divit, že akcelerace z klidu na stovku zabere méně než 2,5 sekundy. Tempa 160 km/h pak vůz dosáhne za 4,9 s, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí okolo 330 km/h.
Při pohledu na výše zmíněná čísla pak asi nepřekvapí, že té-Jednička v roce 2007 sesadila z trůnu britského motoristického pořadu Top Gear tehdejšího lídra. Koenigsegg CCX totiž potřeboval na objetí 2,85kilometrové trati v Dunsfoldu 1 minutu a 17 sekund, zatímco Caparo vše zvládlo za pouhou minutu a deset sekund. Jeho čas však nakonec nemohl být uznán, neboť vůz je natolik přilepen k zemi, že nezvládá přejet ani retardér. Je tak s podivem, že dostal možnost pohybovat se po běžných silnicích.
O tomto modelu však dnes vůbec nechceme hovořit, místo toho máme na jazyku novou verzi zvanou T1 Evolution. Ta je sice momentálně ve vývoji, objednávky ale můžete společnosti Caparo Vehicle Technologies adresovat již nyní. Otázkou však zůstává, co ve výsledku dostanete. Kromě názvu totiž mnoho dat není k dispozici, mnohé nám neřekne ani první zveřejněná ilustrace.
V zákulisí značky se spekuluje o tom, že při natankování nádrže metanolem by výkon vozu měl narůst přes 700 koní. Produkovat je přitom zřejmě bude ten samý motor jako u standardní verze, neboť právě na takovou porci byl původně testován. Mimo vyšší výkon pak lze očekávat příchod tužšího zavěšení, přepracovaného kokpitu a mnohem aerodynamičtější karoserie.
Caparo rovněž zmiňuje, že některé části vozu budou zpracovány ze stříbra, zlata a platiny, nízkou cenu tedy neočekávejte ani náhodou. Levný ostatně není ani standardní model T1, který vychází na 211 000 liber (cca 6,96 milionu korun). Verze Evolution by tak mohla překročit sedmimilionou hranici, a to přesto, že dost možná ani nebude moci na veřejné silnice.
Okruhová verze T1 Evolution se již dá objednat, přestože značka Caparo zatím odhalila jen první ilustraci
Standardní Caparo T1 nabízí výkon 583 koní při suché hmotnosti 470 kg. Mimo to generuje až 875 kilogramů přítlaku, rapidním okruhovým časům se tedy nikdo nemůže divit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus