Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti

Pokusy o spojení sporťáku a SUV dnes nejsou ničím výjimečným, do sfér Camalu Ramusa ale dosavadní šílení zatím nedokráčelo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti

16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokusy o spojení sporťáku a SUV dnes nejsou ničím výjimečným, do sfér Camalu Ramusa ale dosavadní šílení zatím nedokráčelo.

Již mnohokrát jsme zmiňovali, že nejrychleji rostoucím segmentem trhu jsou v posledních letech SUV a crossovery je křížící s čímkoli, co vás napadne. Z toho důvodu jejich výrobu spustily i ty značky, které jsme dosud měli spojeny spíše se sportovními vozy. Není proto problém sáhnout po mastodontech s logem Bentley či Porsche, do budoucna se novinkami, jež se světlou výškou rozhodně nedrží při zemi, pochlubí také Maserati nebo Lamborghini. Mimo to ovšem vznikají i zcela originální kreace, jakou je kupříkladu Zarooq Sand Racer.

Nově si pro změnu můžeme představit koncept Ramusa, což je jméno znějící Čechovi poněkud úsměvně, v Italštině ale značí ještěrku. Stojí za ním designové centrum Camal z italského Turína a má ambice stát se něčím dosud nevídaným - prvním hyper SUV, tedy hypersportovním SUV, obdobou LaFerrari a spol. na poli pseudoterénních aut.

Technika tomu odpovídá, ale vlastně jen na první pohled. Nese značku Bugatti, jenže ne toho současného, ale jeho předchozí inkarnace Romana Artioliho. Vůz tedy ve svých útrobách skrývá technické základy Bugatti EB110. Použito bylo nejen šasí a některé další komponenty, ale rovněž 3,5litrový přeplňovaný dvanáctiválec, který skrze šestistupňovou převodovku zásobuje zadní kola.

Není to ale vše, o posun blíže současnosti se u Ramusy stará ještě centrálně usazený elektromotor, který má pro změnu na starosti nápravu přední. Řeč je tedy o jisté formě elektronické čtyřkolky, jenž může počítat s celkovým výkonem 800 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkon, pročež je nasnadě působivá jízdní dynamikou. Tu ovšem centrum Camal nezveřejnilo, přičemž spekulovat můžeme také o ryze „bezemisním“ dojezdu.

Víme ovšem, že novinka je 4 320 milimetrů dlouhá a 2 020 mm široká. Mimo to je vcelku nízká, neboť v tomto směru jí naměříme pouze 1 300 mm. Světlá výška však činí působivých 250 mm, pročež jsou řeči o hybridním sportovním crossoveru na místě. Při pohledu na nízkoprofilové pneumatiky si ovšem využitím vozu s plastovými a karbonovými panely karoserie mimo asfalt již nejsme příliš jisti.

Společnost Camal se netají tím, že by ráda spustila limitovanou výrobu dvoumístného „off-roadu“ a čeká, zda se objeví nějaká poptávka. Ze „starého Bugatti” stále existují nepoužité komponenty, které byly rozprodány po úpadku firmy a částečně byly použity pro servisní účely, částečně pro dostavbu dalších EB110 už bez loga Bugatti. Tento stroj by jim mohl vdechnout další život - odpověď na otázku, zda je to renesance nebo plýtvání dodnes výjimečnou technikou, už necháme na vás...


Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 1 - Camal Ramusa prvni lepsi 01Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 2 - Camal Ramusa prvni lepsi 02Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 3 - Camal Ramusa prvni lepsi 03Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 4 - Camal Ramusa prvni lepsi 04Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 5 - Camal Ramusa prvni lepsi 05Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 6 - Camal Ramusa prvni lepsi 06Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 7 - Camal Ramusa prvni lepsi 07Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 8 - Camal Ramusa prvni lepsi 08Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 9 - Camal Ramusa prvni lepsi 09Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 10 - Camal Ramusa prvni lepsi 10Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 11 - Camal Ramusa prvni lepsi 11Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 12 - Camal Ramusa prvni lepsi 12Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 13 - Camal Ramusa prvni lepsi 13Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 14 - Camal Ramusa prvni lepsi 14Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 15 - Camal Ramusa prvni lepsi 15Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 16 - Camal Ramusa prvni lepsi 16Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 17 - Camal Ramusa prvni sada 18Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 18 - Camal Ramusa prvni sada 19Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 19 - Camal Ramusa prvni sada 20Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti - 20 - Camal Ramusa prvni sada 21
Camal Ramusa nevypadá špatně, oslnit zvládá i výkonem. I tento stroj nakonec ukazuje, o kolik Bugatti EB110 předběhlo svou dobu...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.