Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokusy o spojení sporťáku a SUV dnes nejsou ničím výjimečným, do sfér Camalu Ramusa ale dosavadní šílení zatím nedokráčelo.
Již mnohokrát jsme zmiňovali, že nejrychleji rostoucím segmentem trhu jsou v posledních letech SUV a crossovery je křížící s čímkoli, co vás napadne. Z toho důvodu jejich výrobu spustily i ty značky, které jsme dosud měli spojeny spíše se sportovními vozy. Není proto problém sáhnout po mastodontech s logem Bentley či Porsche, do budoucna se novinkami, jež se světlou výškou rozhodně nedrží při zemi, pochlubí také Maserati nebo Lamborghini. Mimo to ovšem vznikají i zcela originální kreace, jakou je kupříkladu Zarooq Sand Racer.
Nově si pro změnu můžeme představit koncept Ramusa, což je jméno znějící Čechovi poněkud úsměvně, v Italštině ale značí ještěrku. Stojí za ním designové centrum Camal z italského Turína a má ambice stát se něčím dosud nevídaným - prvním hyper SUV, tedy hypersportovním SUV, obdobou LaFerrari a spol. na poli pseudoterénních aut.
Technika tomu odpovídá, ale vlastně jen na první pohled. Nese značku Bugatti, jenže ne toho současného, ale jeho předchozí inkarnace Romana Artioliho. Vůz tedy ve svých útrobách skrývá technické základy Bugatti EB110. Použito bylo nejen šasí a některé další komponenty, ale rovněž 3,5litrový přeplňovaný dvanáctiválec, který skrze šestistupňovou převodovku zásobuje zadní kola.
Není to ale vše, o posun blíže současnosti se u Ramusy stará ještě centrálně usazený elektromotor, který má pro změnu na starosti nápravu přední. Řeč je tedy o jisté formě elektronické čtyřkolky, jenž může počítat s celkovým výkonem 800 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkon, pročež je nasnadě působivá jízdní dynamikou. Tu ovšem centrum Camal nezveřejnilo, přičemž spekulovat můžeme také o ryze „bezemisním“ dojezdu.
Víme ovšem, že novinka je 4 320 milimetrů dlouhá a 2 020 mm široká. Mimo to je vcelku nízká, neboť v tomto směru jí naměříme pouze 1 300 mm. Světlá výška však činí působivých 250 mm, pročež jsou řeči o hybridním sportovním crossoveru na místě. Při pohledu na nízkoprofilové pneumatiky si ovšem využitím vozu s plastovými a karbonovými panely karoserie mimo asfalt již nejsme příliš jisti.
Společnost Camal se netají tím, že by ráda spustila limitovanou výrobu dvoumístného „off-roadu“ a čeká, zda se objeví nějaká poptávka. Ze „starého Bugatti” stále existují nepoužité komponenty, které byly rozprodány po úpadku firmy a částečně byly použity pro servisní účely, částečně pro dostavbu dalších EB110 už bez loga Bugatti. Tento stroj by jim mohl vdechnout další život - odpověď na otázku, zda je to renesance nebo plýtvání dodnes výjimečnou technikou, už necháme na vás...
Camal Ramusa nevypadá špatně, oslnit zvládá i výkonem. I tento stroj nakonec ukazuje, o kolik Bugatti EB110 předběhlo svou dobu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus