Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku

(+ video) Po květnovém ukončení výroby modelu DTS zůstala nejluxusnější značka GM bez vlajkové lodi. Ne na dlouho, nahrazuje ji Cadillac XTS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku

16.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Po květnovém ukončení výroby modelu DTS zůstala nejluxusnější značka GM bez vlajkové lodi. Ne na dlouho, nahrazuje ji Cadillac XTS.

Příběh GM skončil jinak, než byl původně psán. Kdyby, kdyby... Cadillac XTS měl být výkladní skříní General Motorsu a rozhodně tak bude prezentován i nyní, jen jinak. V nejskvělejších vizích to měla být luxusní limuzína, opět s pohonem zadních kol a novým velkým osmiválcem DOHC s interním označením Ultra V8, který měl být náhradou za původní Northstar 4,6 V8. Dějiny se ale vyvíjely jinak, než hrdý plánovač předpokládal a vývoj musel být zastaven. Místo toho zde máme předokolku se šestiválcem.

Omezování velikosti motoru a počtu jeho válců není to samé, co zmenšování rozměrů karoserie, nicméně jedna podivnost při srovnání XTS s jiným vozy na povrch vyplave. Nový Cadillac měří 5 131 mm a rozvor činí 2 837 mm. Ačkoli jsou „ameriky“ známé svými dlouhými převisy, na nový vůz je to dost výrazný nepoměr, že? XTS je totiž delší než BMW řady 7, ale svým rozvorem jen o 27 mm překonává novou trojku typové řady F30. Jak je to možné? Samozřejmě řada 3 také nebývale narostla, ale v tomto případě za to může i ta skutečnost, že GM vlastně jen o kousek prodloužilo platformu společnou pro Buick Regal a Opel Insignia. Také proto bude model XTS k dispozici s pohonem všech kol vybaveným systémem Haldex, a proto mohl Cadillac uvést, že vpředu pracují vzpěry HiPer Strut. Technici ovšem tento celek vzadu doplnili vzduchovým odpružením a standardně dodávanými magneto-reologickými tlumiči.

Ze stejného důvodu je pak XTS v oficiální tiskové zprávě srovnáván s automobily odlišných segmentu. Cadillac kupříkladu tvrdí, že jejich novinka nabízí na zadních sedadlech více místa než Audi A6 a BMW řady 5, ale kufr o objemu 509 litrů „hraje svou vlastní ligu a překonává i Audi A8“. Což ale není pravda, protože zavazadelník A8 má 510 litrů. V americké specifikaci to sice může být jinak, nicméně svou vlastní ligu tím pádem asi nehraje.

Cadillac XTS může být v této chvíli vybaven pouze jediným motorem. Jde o přímovstřikový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru, standardně spojený se šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T70. Agregát produkuje 305 koní při 6 800 ot./min. (čímž o pár koní překonává bývalý Northstar) a maximální točivý moment 358 newtonmetrů při 5 300 ot./min., což na starý V8 zase nestačí. A to podle uváděných otáček také znamená, že na svižnější jízdu už asi nebude stačit jen drobné polechtání plynu. GM slibuje ve městě docela vysokou spotřebu 13,8 litru na sto, na dálnici se to pak zlepší na 8,4 l/100 km. Pro čtyřkolku platí 13,8 a 8,7 l.

Design auta vychází z dlouhodoběji prosazovaného stylistického jazyku Art & Science, a pokud máte dojem, že jste tento vůz už někde viděli, patrně máte v hlavě vzpomínku na loňský detroitský koncept XTS Platinum. Vůz bude dodáván na 19" kolech, za příplatek budou k mání dvacítky a s jeho prodejem se počítá od jara 2012, nejdříve ve Spojených státech a Kanadě. V Evropě XTS asi moc šancí nemá. Ani ne tak tím, že vznětové jednotky zde budou patrně tabu, ale Cadillac tady prostě nemá ten zvuk a váhu co v USA. Rozhodně ne tak velkou, aby jí zastínil svou ne zrovna úchvatnou techniku...


Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 1 - Cadillac XTS 2012 produkcni 01Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 2 - Cadillac XTS 2012 produkcni 02Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 3 - Cadillac XTS 2012 produkcni 03Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 4 - Cadillac XTS 2012 produkcni 04Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 5 - Cadillac XTS 2012 produkcni 05Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 6 - Cadillac XTS 2012 produkcni 06Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 7 - Cadillac XTS 2012 produkcni 07Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 8 - Cadillac XTS 2012 produkcni 08Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 9 - Cadillac XTS 2012 produkcni 09Cadillac XTS: vlajkovou lodí GM je Insignia na kypřícím prášku - 10 - Cadillac XTS 2012 produkcni 10
Nový model XTS bude k mání s pohonem všech nebo předních kol, ale na začátku jen s jedním motorem

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.