Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac Escalade 2015 oficiálně: znovu tank, vzhledem i výkony
8.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Americké SUV klade důraz hlavně na komfort cestujících, které obklopí luxusem i bezpečím. Opomíjet ale nechce ani praktičnost.
Tak nakonec to není tak zlé, jak to včera vypadalo. Uniklé záběry z oficiálního videa nevrhaly na nový Cadillac Escalade zrovna nejlepší světlo, na oficiální sadě podstatně kvalitnějších fotek ale vůz vyhlíží lépe. Krom přesvědčení, že hledíme spíše na tank než osobní automobil se tedy nemůžeme zbavit ani dojmu, že přední maska je ve srovnání se zbytkem vozu možná až přehnaná, s cukáním v oku však nebudeme pohlížet na nikoho, kdo si čtvrtou generaci amerického SUV koupí. Nakonec vzhled není vše a vůz oproti svému předchůdci přichází s řadou faktických novinek, které na rozpory v jiných oblastech dají snadno zapomenout.
Vzhledem exteriéru se ale nebudeme tolik zdržovat a rovnou se přesuneme k technice. Začít můžeme rozměry, které jsou dvojí. Na jaře příštího roku totiž nepůjde do prodeje pouze standardní provedení, ale rovněž prodloužená verze ESV. Ta disponuje délkou 5 698 mm a rozvorem 3 302 mm, čímž základ opravdu zastiňuje - přestože ani jeho dimenze (délka 5 180 mm, rozvor 2 946 mm) nejsou zrovna „proevropské“.
Ačkoliv tyto rozměry do značné míry odpovídají předchozímu provedení, povedlo se Cadillacu navýšit prostor pro nohy na zadních sedadlech o nějakých 10 centimetrů. O další 4 cm pak nabobtnal prostor pro hlavu, díky čemuž nový Escalade bez problémů pobere i basketbalové mužstvo. Prostřední a zadní lavici lze navíc sklopit do podlahy kvůli navýšení objemu zavazadelníku, zároveň ovšem díky možnému vyhřívání a chlazení nabízí dostatečný komfort.
Žádné další technické parametry již Cadillac v tomto směru nezveřejnil (snad kromě faktu, že verze ESV nabízí za poslední řadou sedadel o 60 % větší zavazadelník než standardní provedení), díky čemuž můžeme zamířit pod kapotu. Zde se nachází 6,2litrový motor V8 o výkonu 426 koní a točivém momentu 623 Nm, které skrze šestistupňový automat míří primárně na zadní kola. Za příplatek je ovšem možný pohon všech kol.
Jízdní dynamiku či spotřebu automobilka opětovně tají, ve druhém zmíněném ohledu by však ke snížení měly přispět uzavíratelné lamely v čelní masce, jež redukují odpor vzduchu. Mimo to pak pohonné jednotce nechybí přímé vstřikování, deaktivace poloviny válců a variabilní časování ventilů. A to vše, ještě společně s elektrickým posilovačem s variabilním účinkem, redukuje žíznivost oproti předchůdci o pár procent (nebo spíše promile, ani tak nepůjde o nízkou absolutní hodnotu...).
Není to ovšem jediná praktická výhoda novinky, narůst měla také tažná kapacita. Cadillac totiž uvádí, že pokud Escalade správně vybavíte (tj. že si připlatíte za systém 4x4), můžete za vůz připojit přívěs o hmotnosti až 3 855 kg. V takové chvíli však s mizivou spotřebou nepočítejte už ani náhodou, zvláště pokud sáhnete i po větších příplatkových 22palcových kolech (v základu jsou dvacítky) s širšími pneumatikami a větším valivým odporem.
V rámci podvozku jsou standardem přední vinuté pružiny a zadní pětiprvková náprava, jimž u verzí Tour a Sport podávají pomocnou ruku inovované magneto-reologické tlumiče (zvané Magnetic Ride Control). Ty reagují na povrch silnice, přičemž na pokyn řidiče zvládají jízdu přitvrdit či naopak změkčit, a tím zlepšují ovladatelnost a snižují kymácení monstrózní karoserie.
Spíše než na zběsilou jízdu je ovšem důraz kladen na komfort cestujících. Dveře mají proto hned trojí hermetické uzavření, aby dovnitř nepronikl jediný nepříjemný zvuk. Nechybí pak záplava dřeva a kůže, kterým společnost dělá ambientní osvětlení. A také dvojice displejů, z nichž ten 12,3palcový supluje přístrojový štít. Nakonfigurovat se přitom dá pomocí multifunkčního volantu.
Po stránce bezpečnostní pak nový Escalade dostal do vínku sadu airbagů a elektronických berliček, mezi nimiž nechybí protinárazový systém, monitoring jízdy ve správném pruhu nebo sledování vozů ve slepém úhlu. K mání je také adaptivní tempomat nebo automatické brzdění, stejně jako detekce vozidel při couvání nebo automatické přitažení pásů při hrozící nehodě.
Dále pak Cadillac zapracoval i na ochraně před zloději, díky čemuž nový Escalade nabízí senzory, které reagují na pohyb uvnitř vozu či na jeho možné naklonění (to kdyby vám někdo chtěl ukrást kola). Monitorováno je také případné rozbití okna, zatímco samotný pohyb vozu pak sleduje systém OnStar Stolen Vehicle Assistance.
Tím dnešní prohlídku můžeme uzavřít, přičemž na další informace budeme muset vyčkat do jara. Teprve příští rok chce totiž Cadillac rozjet nejen prodej, ale i samotnou výrobu v texaské továrně v Arlingtonu. Jsme přitom zvědavi hlavně na ceny - s žádnou lácí ale opravdu nepočítáme.
Nový Cadillac Escalade se zaměřil hlavně na luxus a komfort cestujících. Díky motoru V8 o výkonu 426 koní ale zajistí i dynamické svezení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva