Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac Escalade 2015 míří na trh, známe detaily k dynamice, spotřebě i cenám
2.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Osmiválec pod kapotou nového Escalade si vezme od 11,2 do 16,8 litru paliva na 100 km. Americké ceny začínají na 1,4 milionu korun, ve standardu je vyhřívání většiny sedaček.
Novou generaci Cadillaku Escalade jsme si již představili, dříve nám však chyběly některé informace, například údaje o ceně, spotřebě paliva nebo některé detaily k výbavě. O novém designu, který se nesnaží skrýt velikost a ostrými hranami přidává na dojmu krabice, jsme již psali, stejně jako o přední masce s klapkami pro snížení odporu vzduchu.
Přední maska se jmenuje Galvano a světlomety po jejích stranách jsou kompletně LEDkové, zadní světla využívají stejnou technologii. Nášlapy po stranách mohou být buď pevné, nebo za příplatek výsuvné s LEDkovým osvětlením prostoru vedle vozu. Střešní spoiler v sobě ukrývá zadní stěrač, který tak není vidět, dokud jej není třeba použít.
Kůže v interiéru může být ve třech barvách - černé, dvou odstínech hnědé nebo černé v kombinaci s béžovou. Dřevěné obložení interiéru můžete mít z amerického ořechu, přírodního jilmu nebo z palisandru a může být i na volantu. Sloupek řízení je elektricky nastavitelný. Kromě toho je součásní výbavy třízónová klimatizace a ambientní osvětlení. Přední sedadla jsou vyhřívaná a chlazená, ta v druhé řadě dostanou vyhřívání ve standardní výbavě. Třetí řada sedadel se sklápí elektricky.
V nabídce je také audiosystém Bose Centerpoint, který využívá digitálního zvukového procesoru a šestnácti reproduktorů pro vytvoření stejného surroundu pro všechny pasažéry a umí aktivně rušit hluk zvenčí. K dispozici je také OnStar s připojením k internetu technologií LTE a možností vytvořit Wi-Fi hotspot.
Po stránce bezpečnosti je Escalade také na výši - například přední airbagy se nafukují nejen před pasažérem, ale i kousek do středu auta, kvůli případnému nárazu na protější přední roh vozu. Kromě toho je k mání dnes již obvyklá plejáda elektronických pomocníků, například proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu. Vůz je schopen před nehodou přitáhnout pásy a radarový tempomat funguje ve všech rychlostech. V těch nízkých je schopen úplně zastavit před překážkou nejen při jízdě vpřed, ale i při couvání.
Atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru dává 426 koní a 623 Nm. Ke zrychlení na stovku by mělo oběma verzím stačit zhruba šest vteřin a spotřebu předpokládají normy EPA (Environmental Protection Agency, vládní agentura ochrany přírody) na 15,7 litru na 100 km ve městě a 11,2 litru mimo město pro verzi s pohonem zadních kol, čtyřkolka si řekne o 16,8 litru ve městě a 11,2 litru mimo něj.
Dle tiskové zprávy je spotřeba mimo město o 17 % lepší než u Mercedesu GL 550 a o 24 % lepší než u Lexusu LX 570. Zároveň Escalade utáhne přívěs těžší než oba tyto vozy a také než Range Rover. Automatická převodovka Hydra-Matic 6L80 má šest rychlostí a může posílat výkon na zadní nebo všechna kola.
Cena tohoto stroje bude ve Spojených státech začínat na 71 695 dolarech, tedy o fous pod 1,4 milionu korun; případný dovoz do ČR cenu zvedne o dobrých 400 tisíc korun. Verze ESV s rozvorem delším o 355 mm, případně čtyřkolka nebo dvaadvacetipalcová kola jistě přihodí nějakou tu tisícovku navíc. Nový Escalade by měl být ve Státech v prodeji již během několika příštích týdnů.
Čtvrtá generace Cadillaku Escalade půjde do prodeje v USA zanedlouho, je po strop nacpaná moderní výbavou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus