Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny
15.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po oficiální premiéře vychází najevo, že Cadillac ELR se svým pohonem od Voltu neodpoutal, ačkoli se nás General Motors snaží přesvědčit o opaku.
Včerejší odhalení nového modelu Cadillac ELR bylo poněkud předčasné, a tak jsme vám kromě fotografií sériové podoby vozu nemohli představit jeho technický základ. Vycházeli jsme pouze z původních informací popisujících ostře střižené kupé jako překarosovaný Chevrolet Volt, což v zásadě nerozporujeme ani dnes, po detroitské premiéře, nyní ale víme, že původní základy General Motors mírně přepracoval.
Rádi bychom vám toho sdělili více, koncern však pohříchu jaksi zapomněl popsat některé důležité detaily a začít bychom mohli pohonem. V případě Chevroletu Volt a Opelu Ampera se automobilka držela teze, že jde o elektromobil s prodlouženým dojezdem o výkonu 150 koní, využívající benzínovou čtrnáctistovku s 86 koňmi pouze k dobíjení akumulátorů přes generátor o výkonu 55 kW. ELR vypadá v číslech poněkud jinak.
General Motors uvádí „celkový výkon soustavy 209 koní“ a nejvyšší točivý moment 400 newtonmetrů. Chce tím snad Cadillac naznačit, že se část síly i zde přítomného čtyřválce 1,4 Ecotec přenáší přímo na kola nejen samostatně, ale i současně s tou pramenící z elektromotoru? To opravdu netušíme, protože tisková zpráva natolik podrobná zase není. Spíše bychom to ale viděli na snahu GM ukázat tento vůz v lepším světle, neboť „kombinovaných“ 209 koní vypadá na papíře lépe než reálných 150 koní elektromotoru v provozu.
Tedy možná nám v konstrukci něco uniká, ale máme za to, že ELR rovněž využívá klasický postup, kdy zážehová jednotka slouží pouze k dobíjení a tudíž prodloužení dojezdu. Více by nám určitě napověděl čas akcelerace na 100 km/h, ten ale Cadillac rovněž nezveřejnil. Což možná není náhoda. Americkému Autoblogu se podařilo vypátrat hmotnost ELR - činí 4 070 liber, což je 1 846 kg a mimochodem také o 114 kg více, než měl testovaný Opel Ampera. Co řekne GM, musíme počkat, ale ELR je docela nabité rozsáhlou standardní výbavou, a proto se nemusí jednat o smyšlenou hodnotu - v sérii je kupříkladu audio Bose se systémem aktivního potlačování hluku.
Zásadní změny v pohonu nepředpokládáme ještě z jednoho prostého důvodu. Ve voze se neměnil ani paket lithium-iontových akumulátorů o hmotnosti 198 kg. Mají kapacitu 16,5 kWh (stejně jako Volt či Ampera), která podle GM vydrží na „35 mil v závislosti na okolní teplotě“, tedy asi 56 km. Z testu Ampery víme, že v tomto Cadillac opravdu nemlží - realita může být lepší, ale i horší.
Kde jsou tedy rozdíly v konstrukci mezi ELR a Chevroletem Volt? V podvozku. Přední zavěšení Cadillacu využívá modifikovaný MacPherson nazývaný HiPer Strut, který byste našli třeba u Opelu Astra OPC. Ani zadní náprava není identická. Volt má jednoduchou torzní příčku, ELR ji má doplněnou o Wattův přímovod, tedy opět jako Astra. Zavěšení doplňují stavitelné tlumiče a dvacetipalcová kola s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R20.
Podle britského Autocaru by měl Cadillac ELR dorazit do Evropy až někdy v roce 2014, přesný termín však neznáme. Výroba vozu bude probíhat v továrně Hamtramck GM v Detroitu, odkud bude kromě Evropy exportován také do Číny.
GM se snažilo významně vylepšit podvozek, pohon však přebral z Voltu při současném zvýšení hotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 2 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 3 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva