Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory

Luxusní značka GM chce konkurovat Mercedesům AMG 4Matic či Audi RS quattro. Papírově nižší spotřeba není primárně v hledáčku. Ještě si ale pár let počkáme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory

23.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Luxusní značka GM chce konkurovat Mercedesům AMG 4Matic či Audi RS quattro. Papírově nižší spotřeba není primárně v hledáčku. Ještě si ale pár let počkáme.

Ostré modely značky Cadillac, označené jako V-series, by v budoucnosti mohly dostat elektrický pohon všech kol. A tyto ostré stroje nebudou jediné, jejichž motorem nepoháněnou nápravu by mohla roztáčet elektřina, ať už ve formě jednoho nebo dvou elektromotorů. Podobného systému by se mohly dočkat také crossovery, ale údajně i další vozy založené na platformě Alpha, tedy například i Chevrolet Camaro či nějaký derivát Corvette.

Zejména pro fanouška těchto vozů to může znít docela děsivě, ale není všechno tak černé. Z vozů se totiž de facto hybridy budou moci stát nikoliv kvůli emisím a státním nařízením, ale v případě Cadillacu z důvodu pohonu všech kol, tedy aby automobilka mohla lépe konkurovat značkám BMW, Audi, Mercedes-Benz a také Porsche. Ty totiž své vrcholné modely se čtyřkolkami nabízejí, ať už jako standard či za příplatek.

Právě to by měl být případ Cadillacu - standardem zůstane pohon zadních kol a elektřina nanejvýš ke stahování oken a v posilovači řízení, za příplatek by měla být k mání čtyřkolka, která bude přední kola pohánět elektřinou. To může mít ještě další výhodu, a to v možnosti jet kousek čistě na elektřinu a před úřady se tvářit, že spotřeba klesá z patnácti litrů na sto na nějakých devět. A kromě toho bude možno počítat s lepší akcelerací, pokud budou baterie nabité.

Jenže pokud nabité nebudou, celý systém bude pouze zátěží navíc, která bude nevyhnutelně zhoršovat jízdní vlastnosti a zvyšovat reálnou spotřebu paliva, ať katalogová čísla říkají, co chtějí. Nedá se navíc říci, že by Cadillacy za současného stavu byly nějaká pírka - nové CTS-V váží bezmála 1,9 tuny. To sice je o něco méně než BMW M5, ale pořád je to skutečně hodně. Takový Charger SRT Hellcat se označuje za těžké auto, oproti novému CTS-V je ale těžší o nějakých 12,5 %, což zas tolik není.

I benefit ve formě nižší spotřeby, třebaže jen na papíře, se však Cadillacu bude hodit. V současnosti se jeho nabídka hybridů omezuje na ELR, které se sice designově povedlo, ale je to „jen” hezčí a silnější Chevrolet Volt doslouživší generace s jedním párem dveří místo dvou. Jeho prodeje navíc jsou údajně docela mizerné, snad i proto, že je oproti Voltu více než dvakrát dražší.

Než se však elektromotory k dosud nepoháněným kolům Cadillacu dostanou, uplyne ještě spousta vody. Joe Slenvak, ředitel elektrifikace pohonných ústrojí pro Severní Ameriku u americké divize firmy Bosch, vysvětlil, že instalace systému e-AWD, jak se elektro-čtyřkolka také označuje, do auta navrhovaného čistě pro pohon zadních kol, má svá úskalí. „Chcete-li přidat elektrický pohon na přední nápravu zadokolky, musíte v motorovém prostoru stavět okolo spousty věcí. Je to tedy složité, ale myslím si, že to je proveditelné,” uvedl. Dodatečná instalace takovéhoto systému je podle něj možná, nesdělil však, zda Bosch na něčem takovém pro GM v současnosti pracuje.

Johan de Nysschen, nový prezident Cadillacu, však uvedl, že úprava stávajících vozů by nebyla praktická. Platformy podle něj musí být pro zástavbu něčeho takového vyvinuty. Z toho můžeme vyvozovat, že současné generace modelů ATS a CTS ještě nic takového nedostanou a soudě dle toho, že současné CTS je na světě asi rok a ATS dva roky, jen stěží se dá očekávat, že elektrickou čtyřkolku konkrétně tyto Cadillacy dostanou před koncem této dekády.

Zda se však objeví v nových crossoverech plánovaných pro nadcházející léta či dokonce jako jedna z možností u větších CT6 a CT8/9, zatím známo není. Předpokládá se však, že CT6 bude v nabídce značky i jako plug-in hybrid a právě zde by se elektrický pohon všech kol mohl ukázat. Toto však berte spíše jako spekulaci, CT6 by se mělo v produkční verzi představit ještě letos, což by pro e-AWD Cadillacu mohlo být příliš brzy. Dostupné zprávy totiž hovoří v tom smyslu, že právě příští generace V-series budou prvními Cadillacy vybavenými systémem e-AWD.


Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 1 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 01Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 2 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 02Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 3 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 03Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 4 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 04Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 5 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 05Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 6 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 06Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 7 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 07Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 8 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 08Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 9 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 09Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 10 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 10Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 11 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 11Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 12 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 12Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 13 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 13Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 14 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 14Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 15 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 15Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 16 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 16Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 17 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 17Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 18 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 18Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 19 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 19Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 20 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 20Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 21 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 21Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 22 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 22Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 23 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 23Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 24 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 24Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 25 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 25Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 26 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 26Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 27 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 27Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 28 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 28Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 29 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 29Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 30 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 30Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 31 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 31Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 32 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 32Cadillac e-AWD: přední kola budoucích Cadillaců V mají roztáčet elektromotory - 33 - 2016 cadillac cts-v det2015 zive 33
Cadillac CTS-V možná dostane elektro-čtyřkolku, jenže až v příští generaci, takže jen stěží před rokem 2020

Zdroj: Edmunds

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.