Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace dostane vyšší výkon a rychlejší převodovku. Severní smyčku tak zřejmě obkrouží o nějakých 5 sekund rychleji než německý stroj.
Dnešek, zítřek i středa budou nabité především novinkami z ženevského autosalonu. Ovšem celý svět nežije jen výstavištěm Palexpo, jak jsme si dokázali třeba zmínkami o chystaném SUV Seatu nebo času, jakého dosáhl na Nürburgringu Leon Cupra (to ale neznamená, že byste španělskou automobilku neměli ve Švýcarsku hledat). Nyní jsme do stejného pytle sáhli potřetí, přičemž z Evropy se přesuneme za oceán. Aktuálně jsou totiž k dispozici první snímky zakamuflovaného Cadillacu CTS-V.
Americký sedan se hodlá postavit zejména německé konkurenci v čele s BMW M5, proto dostal pod kapotu osmiválcový motor LT4, který debutoval v motorovém prostoru Corvette C7 Stingray. Otázkou je ovšem jeho výkon, neboť se dá sotva očekávat, že by Cadillac mohl překročit 625 koní, jež pohonná jednotka produkuje pod kapotou Corvette Z06. Pravděpodobnější je tedy rovná šestistovka, čímž by Američané beztak jasně pokořili bavorských 560 koní.
Jen u čísel by ale toto deklasování zůstat nemuselo, neboť již minulá generace CTS-V naznačila, že to s evropskými silnicemi myslí vážně. S výkonem 564 koní totiž zvládala akcelerovat z klidu na 96 km/h za pouhých 3,9 sekundy, rozjela se až na 319 km/h a na sériových gumách obkroužila Severní smyčku Nürburgringu za pouhých 7 minut a 59 sekund, což byl v jednu chvíli rekord svého druhu, který pokořilo až Porsche Panamera Turbo.
Těchto hodnot přitom Cadillac dosáhl se šestistupňovou převodovkou, zatímco nová verze již dostala stupňů osm. A pokud navíc do dané rovnice dosadíme úspěch relativně standardní verze V Sport, která Nordschleife zvládla za 8 minut a 15 sekund, pak bychom se nově mohli bavit o nějakých sedmi minutách a padesáti sekundách. Tedy čase, deklasujícím BMW M5 F10 o citelných pět sekund.
Na potvrzení či naopak vyvrácení této spekulace si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat, neboť jak jsme zmínili v úvodu, nové CTS-V je teprve ve fázi vývoje. Debut se tak dá očekávat nejdříve na podzim v Los Angeles, mnohem pravděpodobnější je však až lednový Detroit v roce příštím.
Nový Cadillac CTS-V již trénuje na sněhu a ledu. Evropskou konkurenci se pak zřejmě pokusí smáznout v příštím roce
Zdroj: Gmotors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch