Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5

Nová generace dostane vyšší výkon a rychlejší převodovku. Severní smyčku tak zřejmě obkrouží o nějakých 5 sekund rychleji než německý stroj.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5

3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace dostane vyšší výkon a rychlejší převodovku. Severní smyčku tak zřejmě obkrouží o nějakých 5 sekund rychleji než německý stroj.

Dnešek, zítřek i středa budou nabité především novinkami z ženevského autosalonu. Ovšem celý svět nežije jen výstavištěm Palexpo, jak jsme si dokázali třeba zmínkami o chystaném SUV Seatu nebo času, jakého dosáhl na Nürburgringu Leon Cupra (to ale neznamená, že byste španělskou automobilku neměli ve Švýcarsku hledat). Nyní jsme do stejného pytle sáhli potřetí, přičemž z Evropy se přesuneme za oceán. Aktuálně jsou totiž k dispozici první snímky zakamuflovaného Cadillacu CTS-V.

Americký sedan se hodlá postavit zejména německé konkurenci v čele s BMW M5, proto dostal pod kapotu osmiválcový motor LT4, který debutoval v motorovém prostoru Corvette C7 Stingray. Otázkou je ovšem jeho výkon, neboť se dá sotva očekávat, že by Cadillac mohl překročit 625 koní, jež pohonná jednotka produkuje pod kapotou Corvette Z06. Pravděpodobnější je tedy rovná šestistovka, čímž by Američané beztak jasně pokořili bavorských 560 koní.

Jen u čísel by ale toto deklasování zůstat nemuselo, neboť již minulá generace CTS-V naznačila, že to s evropskými silnicemi myslí vážně. S výkonem 564 koní totiž zvládala akcelerovat z klidu na 96 km/h za pouhých 3,9 sekundy, rozjela se až na 319 km/h a na sériových gumách obkroužila Severní smyčku Nürburgringu za pouhých 7 minut a 59 sekund, což byl v jednu chvíli rekord svého druhu, který pokořilo až Porsche Panamera Turbo.

Těchto hodnot přitom Cadillac dosáhl se šestistupňovou převodovkou, zatímco nová verze již dostala stupňů osm. A pokud navíc do dané rovnice dosadíme úspěch relativně standardní verze V Sport, která Nordschleife zvládla za 8 minut a 15 sekund, pak bychom se nově mohli bavit o nějakých sedmi minutách a padesáti sekundách. Tedy čase, deklasujícím BMW M5 F10 o citelných pět sekund.

Na potvrzení či naopak vyvrácení této spekulace si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat, neboť jak jsme zmínili v úvodu, nové CTS-V je teprve ve fázi vývoje. Debut se tak dá očekávat nejdříve na podzim v Los Angeles, mnohem pravděpodobnější je však až lednový Detroit v roce příštím.


Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5 - 1 - Cadillac CTS-V 2015 spy foto 01Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5 - 2 - Cadillac CTS-V 2015 spy foto 02Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5 - 3 - Cadillac CTS-V 2015 spy foto 03Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5 - 4 - Cadillac CTS-V 2015 spy foto 04Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5 - 5 - Cadillac CTS-V 2015 spy foto 05Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5 - 6 - Cadillac CTS-V 2015 spy foto 06
Nový Cadillac CTS-V již trénuje na sněhu a ledu. Evropskou konkurenci se pak zřejmě pokusí smáznout v příštím roce

Zdroj: Gmotors

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.