Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejsilnější sedan Cadillacu všech dob dostal motor z Corvette Z06. Jeho hmotnost činí 1 880 kg, přesto se rozjede na 322 km/h.
S blížícím se příchodem Štědrého dne nám Cadillac nadělil nové CTS-V - V jako Vánoční. Ne, tuhle vazbu jsme si vymysleli, jedná se pochopitelně o novou generaci sportovního sedanu z řady V, který se pyšní 6,2litrovým osmiválcovým motorem LT4 známým též z nové Corvette Z06. Díky tomu se stala nejvýkonnějším vozem v rámci historie koncernu General Motors, což je titul, který jí sedan rozhodně nevezme. Jeho pohonná jednotka byla totiž naladěna na výkon jen o 10 koní (a 27 Nm) nižší. I přes tento pokles je ovšem nové CTS-V nejsilnějším modelem, jaký kdy Cadillac pustil na veřejné silnice.
Abychom zbytečně nechodili kolem horké kaše, rovnou uvedeme, že pohonná jednotka produkuje 649 koní a 857 Nm točivého momentu. Tedy opravdu nemalý výkon, kterým Cadillac bez problémů posílá do druhé řady evropskou konkurenci v čele s Audi RS6 Avant, BMW M5 a Mercedesem E 63 AMG. Tato trojice totiž nabízí maximálně 600 koní v podobě limitované edice mnichovského sedanu, jež slaví 30. výročí od příchodu první generace M5.
Vraťme se ale zpátky ke Cadillacu, který s udávaným výkonem pokoří stovku (respektive 96 km/h) za pouhých 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 322 km/h, což je meta, o které si evropská liga může nechat pouze zdát i s příplatkovými omezovači. CTS-V ovšem exceluje také v rámci hmotnosti, která dosahuje 1 880 kg, což vůči zmiňovanému BMW představuje 65kilovou výhodu. Automobilka dále dodává, že novinka se pyšní o 25 procent vyšší tuhostí než regulérní CTS.
Mimo to tu máme také širší rozchod přední i zadních kol, přičemž na obou nápravách najdeme 19palcová kovaná kola. Ta obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, přičemž podle tiskové zprávy vůz zvládne až 1 g bočního přetížení. O bezpečné zastavení se pak starají brzdy Brembo, které počítají s 390milimetrovými předními kotouči a šestipístkovými třmeny. Cadillac přitom dodává, že brzdná síla je dostatečná i na okruhu.
S tím souvisí i další prvek výbavy, systém Performance Data Recorder, který může nahrávat videa ve vysokém rozlišení a prakticky okamžitě je odeslat na sociální sítě. I proto CTS-V dostalo do vínku rovněž technologii OnStar s vysokorychlostním připojením k internetu. To jsme ale poněkud odbočili od mechaniky, proto rychle dodáváme, že novinka dostala také elektronický diferenciál a stavitelné tlumiče Magnetic Ride Control.
Přenos výkonu na zadní kola pak dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, přičemž manuál v nabídce figurovat nebude. Místo toho tu máme třeba karbonovou kapotu, lízátko čelního nárazníku, zadní spoiler či difuzor. Uhlíková vlákna pak nechybí ani v interiéru, kde jim společnost dělají sportovní sedadla Recaro. Tím ovšem informace končí, další várka zřejmě dorazí souběžně s debutem v Detroitu.
Nový Cadillac CTS-V dostal patřičně agresivní karoserii, pod kterou se skrývá 649 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus