Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejsilnější sedan Cadillacu všech dob dostal motor z Corvette Z06. Jeho hmotnost činí 1 880 kg, přesto se rozjede na 322 km/h.
S blížícím se příchodem Štědrého dne nám Cadillac nadělil nové CTS-V - V jako Vánoční. Ne, tuhle vazbu jsme si vymysleli, jedná se pochopitelně o novou generaci sportovního sedanu z řady V, který se pyšní 6,2litrovým osmiválcovým motorem LT4 známým též z nové Corvette Z06. Díky tomu se stala nejvýkonnějším vozem v rámci historie koncernu General Motors, což je titul, který jí sedan rozhodně nevezme. Jeho pohonná jednotka byla totiž naladěna na výkon jen o 10 koní (a 27 Nm) nižší. I přes tento pokles je ovšem nové CTS-V nejsilnějším modelem, jaký kdy Cadillac pustil na veřejné silnice.
Abychom zbytečně nechodili kolem horké kaše, rovnou uvedeme, že pohonná jednotka produkuje 649 koní a 857 Nm točivého momentu. Tedy opravdu nemalý výkon, kterým Cadillac bez problémů posílá do druhé řady evropskou konkurenci v čele s Audi RS6 Avant, BMW M5 a Mercedesem E 63 AMG. Tato trojice totiž nabízí maximálně 600 koní v podobě limitované edice mnichovského sedanu, jež slaví 30. výročí od příchodu první generace M5.
Vraťme se ale zpátky ke Cadillacu, který s udávaným výkonem pokoří stovku (respektive 96 km/h) za pouhých 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 322 km/h, což je meta, o které si evropská liga může nechat pouze zdát i s příplatkovými omezovači. CTS-V ovšem exceluje také v rámci hmotnosti, která dosahuje 1 880 kg, což vůči zmiňovanému BMW představuje 65kilovou výhodu. Automobilka dále dodává, že novinka se pyšní o 25 procent vyšší tuhostí než regulérní CTS.
Mimo to tu máme také širší rozchod přední i zadních kol, přičemž na obou nápravách najdeme 19palcová kovaná kola. Ta obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, přičemž podle tiskové zprávy vůz zvládne až 1 g bočního přetížení. O bezpečné zastavení se pak starají brzdy Brembo, které počítají s 390milimetrovými předními kotouči a šestipístkovými třmeny. Cadillac přitom dodává, že brzdná síla je dostatečná i na okruhu.
S tím souvisí i další prvek výbavy, systém Performance Data Recorder, který může nahrávat videa ve vysokém rozlišení a prakticky okamžitě je odeslat na sociální sítě. I proto CTS-V dostalo do vínku rovněž technologii OnStar s vysokorychlostním připojením k internetu. To jsme ale poněkud odbočili od mechaniky, proto rychle dodáváme, že novinka dostala také elektronický diferenciál a stavitelné tlumiče Magnetic Ride Control.
Přenos výkonu na zadní kola pak dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, přičemž manuál v nabídce figurovat nebude. Místo toho tu máme třeba karbonovou kapotu, lízátko čelního nárazníku, zadní spoiler či difuzor. Uhlíková vlákna pak nechybí ani v interiéru, kde jim společnost dělají sportovní sedadla Recaro. Tím ovšem informace končí, další várka zřejmě dorazí souběžně s debutem v Detroitu.















Nový Cadillac CTS-V dostal patřičně agresivní karoserii, pod kterou se skrývá 649 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva