Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS a CTS-V 2013: menší novinky pro americkou řadu 5
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors hlásí drobné změny u rodiny modelů Cadillac CTS, které dorazí na severoamerický trh jako modelový rok 2013.
Vesměs ale není moc o čem psát. Cadillac třeba rozšiřuje nabídku laků o tři nové metalické odstíny Glacier Blue, Silver Coast a Summer Gold, nebo zavádí do všech karosářských verzí, tedy kupé, sedanu i kombíku Sport Wagon systém nazvaný adaptivní startování, který byl dosud za příplatek. Podstatou této vychytávky je možnost naprogramovat klíč od vozu tak, aby kromě nakopnutí motoru aktivoval například přednastavenou teplotu klimatizace nebo oblíbenou radiostanici.
Motorizace auta se nemění. Základním agregátem zůstává vidlicový šestiválec 3,0 litru o výkonu 274 koní při 7 000 otáčkách a nejvyšším točivém momentu 302 newtonmetrů při 5 700 otáčkách za minutu. Nad ním stojí 3,6 V6 VVT s 322 koňskými silami a maximálním točivým momentem 372 newtonmetrů. Šestiválce jsou standardně kombinováni se šestistupňovou manuální převodovkou, za automaty o stejném počtu kvaltů se pak připlácí, stejně jako za pohon všech kol, pokud máte dojem, že vám zadokolka nestačí.
Jednu menší, ale pro ovladatelnost auta asi důležitou novinku byste našli u brzdového systému. GM nové zavádí do svých aut dvoudílné kotouče s hliníkovými středy, které snižují neodpruženou hmotnost, lépe odvádí teplo, nekroutí se tolik a podle automobilky i déle vydrží.
Na vrcholu modelové řady CTS nadále trůní sportovní typ V, dodávaný ve všech karosářských variantách. Předností je bezesporu kompresorový osmiválec 6,2 litru z nejostřejší Corvette ZR1, ačkoli s mírně sníženým výkonem na 564 koní a 747 newtonmetrů, což stačí při akceleraci na stovku na čas kolem čtyř vteřin.
Jak moc nebo spíše jak rychle se tyto změny dotknou i evropské nabídky značky zatím přesně nevíme. Do chvíle, než se to dozvíme, si můžete čas zkrátit třeba procházením galerie téměř šedesáti uvolněných fotek s CTS modelového roku 2013.
Pro rok 2012 se motory nemění, přibyly nové laky, brzdy a ve standardu programovatelný klíček
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva