Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS 2014: nový CTS plně odhalen, po krku půjde hlavně BMW a Mercedesu
26.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americká novinka chce dále stavět na odlišném designu, výkonných benzinových motorech a rozmanitější výbavě a individualizaci. Bude to stačit?
O novém Cadillacu CTS jsme se již několikrát zmiňovali, až doposud jsme si ale mohli americký sedan pohlédnout leda hodně zblízka. To se s dnešní premiérou pochopitelně mění, a tak se můžeme na novinku podívat pořádně ze všech stran, zvenčí i zevnitř.
Vnější design vozu je oproti dosavadnímu provedení evoluční, ale to šlo svého času říci i na adresu jeho případě jeho předchůdce. Inovace se pohybují někde na pomezí velkého faceliftu a nové generace, čemuž odpovídá i fakt, že aktuální CTS je na trhu teprve od roku 2008. Ačkoli se jeho vzhled drží hodně specifického „kopyta”, máme pocit, že postupem času přece jen tíhne k větší líbivosti pro širší spektrum publika a nikoli pouze pro excentriky. I těm by ale měl nadále připadat dostatečně „jiný”.
Na poněkud konvenčnější pojetí sází interiér, i když úplně u dna se nedrží ani ten. Z hlediska vývoje samotného modelu by pak šlo zopakovat výše zmíněná slova - základní linie vnitřku jsou stejné jako u druhé generace CTS, tato třetí (jak si velmi pravděpodobně bude říkat) rozvíjí obdobné nápady do poněkud aktuálnější a atraktivnější podoby.
Kompletní detaily k technice značka představí zřejmě až při newyorské veřejné premiéře, a tak spolu s novou sadou fotografií můžeme v tomto ohledu spíše zopakovat již dříve řečené. Tedy že novinka modelového roku 2014 bude prvním modelem značky, který pod kapotou nabídne 3,6litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 426 koní, jenž by měl zaručovat zrychlení z klidu na 96 km/h za pouhých 4,6 sekundy a jehož nejvyšší rychlost činí 274 km/h.
Mimo to budou k mání také další pohonné jednotky, přičemž 3,6litrový atmosférický šestiválec nabízí 326 koní, zatímco v případě dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce je možné počítat s výkonem 276 koní. Pro oba modely je k mání pohon zadních kol nebo systém 4x4 (vrcholný model je pouze zadokolkou), všechny motorizace pak již ve standardu dostanou osmistupňový automat.
Podle značky by právě tyto atributy měly přispět k vyváženějšímu konkurenčnímu boji s evropskými výrobci, přičemž jmenovitě Cadillac uvádí Mercedes-Benz třídy E a BMW řady 5. Absence dieselu tak zřejmě není problémem, i když je možné, že evropská verze sedanu CTS by mohla dostat i naftu spalující pohonnou jednotku.
Mimo hnací ústrojí ovšem Američané staví svou novinku také na větším luxusu a moderních technologiích. Uvnitř proto nové CTS nabídne rozměrný dotykový displej, jehož uspořádání si můžete navolit dle vlastních preferencí. O poznání více individuality má také nabídnout členitější nabídka výbavy, ani v tomto případě ale Cadillac detaily prozatím nezveřejnil. Více se jistě dozvíme již v řádu hodin...
Vzhled Cadillacu CTS by měl být jedním z jeho hlavních trumfů. Na unifikovanost evropské konkurence totiž můžete rovnou zapomenout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva