Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS 2014: nový CTS plně odhalen, po krku půjde hlavně BMW a Mercedesu
26.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americká novinka chce dále stavět na odlišném designu, výkonných benzinových motorech a rozmanitější výbavě a individualizaci. Bude to stačit?
O novém Cadillacu CTS jsme se již několikrát zmiňovali, až doposud jsme si ale mohli americký sedan pohlédnout leda hodně zblízka. To se s dnešní premiérou pochopitelně mění, a tak se můžeme na novinku podívat pořádně ze všech stran, zvenčí i zevnitř.
Vnější design vozu je oproti dosavadnímu provedení evoluční, ale to šlo svého času říci i na adresu jeho případě jeho předchůdce. Inovace se pohybují někde na pomezí velkého faceliftu a nové generace, čemuž odpovídá i fakt, že aktuální CTS je na trhu teprve od roku 2008. Ačkoli se jeho vzhled drží hodně specifického „kopyta”, máme pocit, že postupem času přece jen tíhne k větší líbivosti pro širší spektrum publika a nikoli pouze pro excentriky. I těm by ale měl nadále připadat dostatečně „jiný”.
Na poněkud konvenčnější pojetí sází interiér, i když úplně u dna se nedrží ani ten. Z hlediska vývoje samotného modelu by pak šlo zopakovat výše zmíněná slova - základní linie vnitřku jsou stejné jako u druhé generace CTS, tato třetí (jak si velmi pravděpodobně bude říkat) rozvíjí obdobné nápady do poněkud aktuálnější a atraktivnější podoby.
Kompletní detaily k technice značka představí zřejmě až při newyorské veřejné premiéře, a tak spolu s novou sadou fotografií můžeme v tomto ohledu spíše zopakovat již dříve řečené. Tedy že novinka modelového roku 2014 bude prvním modelem značky, který pod kapotou nabídne 3,6litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 426 koní, jenž by měl zaručovat zrychlení z klidu na 96 km/h za pouhých 4,6 sekundy a jehož nejvyšší rychlost činí 274 km/h.
Mimo to budou k mání také další pohonné jednotky, přičemž 3,6litrový atmosférický šestiválec nabízí 326 koní, zatímco v případě dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce je možné počítat s výkonem 276 koní. Pro oba modely je k mání pohon zadních kol nebo systém 4x4 (vrcholný model je pouze zadokolkou), všechny motorizace pak již ve standardu dostanou osmistupňový automat.
Podle značky by právě tyto atributy měly přispět k vyváženějšímu konkurenčnímu boji s evropskými výrobci, přičemž jmenovitě Cadillac uvádí Mercedes-Benz třídy E a BMW řady 5. Absence dieselu tak zřejmě není problémem, i když je možné, že evropská verze sedanu CTS by mohla dostat i naftu spalující pohonnou jednotku.
Mimo hnací ústrojí ovšem Američané staví svou novinku také na větším luxusu a moderních technologiích. Uvnitř proto nové CTS nabídne rozměrný dotykový displej, jehož uspořádání si můžete navolit dle vlastních preferencí. O poznání více individuality má také nabídnout členitější nabídka výbavy, ani v tomto případě ale Cadillac detaily prozatím nezveřejnil. Více se jistě dozvíme již v řádu hodin...


















Vzhled Cadillacu CTS by měl být jedním z jeho hlavních trumfů. Na unifikovanost evropské konkurence totiž můžete rovnou zapomenout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 19 minutamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva