Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS 2014: nový CTS plně odhalen, po krku půjde hlavně BMW a Mercedesu
26.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americká novinka chce dále stavět na odlišném designu, výkonných benzinových motorech a rozmanitější výbavě a individualizaci. Bude to stačit?
O novém Cadillacu CTS jsme se již několikrát zmiňovali, až doposud jsme si ale mohli americký sedan pohlédnout leda hodně zblízka. To se s dnešní premiérou pochopitelně mění, a tak se můžeme na novinku podívat pořádně ze všech stran, zvenčí i zevnitř.
Vnější design vozu je oproti dosavadnímu provedení evoluční, ale to šlo svého času říci i na adresu jeho případě jeho předchůdce. Inovace se pohybují někde na pomezí velkého faceliftu a nové generace, čemuž odpovídá i fakt, že aktuální CTS je na trhu teprve od roku 2008. Ačkoli se jeho vzhled drží hodně specifického „kopyta”, máme pocit, že postupem času přece jen tíhne k větší líbivosti pro širší spektrum publika a nikoli pouze pro excentriky. I těm by ale měl nadále připadat dostatečně „jiný”.
Na poněkud konvenčnější pojetí sází interiér, i když úplně u dna se nedrží ani ten. Z hlediska vývoje samotného modelu by pak šlo zopakovat výše zmíněná slova - základní linie vnitřku jsou stejné jako u druhé generace CTS, tato třetí (jak si velmi pravděpodobně bude říkat) rozvíjí obdobné nápady do poněkud aktuálnější a atraktivnější podoby.
Kompletní detaily k technice značka představí zřejmě až při newyorské veřejné premiéře, a tak spolu s novou sadou fotografií můžeme v tomto ohledu spíše zopakovat již dříve řečené. Tedy že novinka modelového roku 2014 bude prvním modelem značky, který pod kapotou nabídne 3,6litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 426 koní, jenž by měl zaručovat zrychlení z klidu na 96 km/h za pouhých 4,6 sekundy a jehož nejvyšší rychlost činí 274 km/h.
Mimo to budou k mání také další pohonné jednotky, přičemž 3,6litrový atmosférický šestiválec nabízí 326 koní, zatímco v případě dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce je možné počítat s výkonem 276 koní. Pro oba modely je k mání pohon zadních kol nebo systém 4x4 (vrcholný model je pouze zadokolkou), všechny motorizace pak již ve standardu dostanou osmistupňový automat.
Podle značky by právě tyto atributy měly přispět k vyváženějšímu konkurenčnímu boji s evropskými výrobci, přičemž jmenovitě Cadillac uvádí Mercedes-Benz třídy E a BMW řady 5. Absence dieselu tak zřejmě není problémem, i když je možné, že evropská verze sedanu CTS by mohla dostat i naftu spalující pohonnou jednotku.
Mimo hnací ústrojí ovšem Američané staví svou novinku také na větším luxusu a moderních technologiích. Uvnitř proto nové CTS nabídne rozměrný dotykový displej, jehož uspořádání si můžete navolit dle vlastních preferencí. O poznání více individuality má také nabídnout členitější nabídka výbavy, ani v tomto případě ale Cadillac detaily prozatím nezveřejnil. Více se jistě dozvíme již v řádu hodin...
Vzhled Cadillacu CTS by měl být jedním z jeho hlavních trumfů. Na unifikovanost evropské konkurence totiž můžete rovnou zapomenout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva